Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ja, den står ferdig pakket. ☺ Fikk beskjed på sykehuset for 1 uke siden om at det var lurt å pakke den nå. ☺ Er bare 34 uker på vei, men man vet aldri når ting starter. ☺

Noen tips til mat å pakke med?
På sykehuset vårt er det mat til mor. Jeg klarte ikke å verken drikke eller spise under sist fødsel da... Så jeg blir ikke å pakke ned noe særlig.

Men om jeg skulle ville jeg gått for noe energirikt som er lett å spise. Nøtter f.eks og kanskje energidrikk :)

Noen tips til mat å pakke med?

Jeg pakker ned et par bokser med kuli eller solrik. Kroppen brukte fort opp lagrene sine under intens styrtfødsel sist, og jeg fikk skikkelig blodsukkerfall. Var ikke lett å oppdrive noe inne på føden, men fikk til slutt i meg en kopp ublandet saft mellom pressriene.

Ellers kan sikkert kjeks, sjokolade, druer og annet som gir raskt energi være fint :) Også får man som regel servert mat etter at fødselen er over :)

Bare et tips... Ikke overdriv.
Du vil ikke trenge så mye di få dagene du er på sykehuset, for 95% av tiden går i soving, amming og kos ikke minst prøve å rekke måltidene! Alt annet har du ikke tid til. ;)

Får ikke særlig behov for bh heller, for den tiden du er på rommet går du og flakser med puppene på tørk, for å forebygge sårhet! :p

Pysj og joggetøy, store bind og nettingtruser, shampoo og dusjsåpe, børste, tannkos og tannkrem, kamera, lader til telefon og hentesett til babyen.

Bare et tips... Ikke overdriv.
Du vil ikke trenge så mye di få dagene du er på sykehuset, for 95% av tiden går i soving, amming og kos ikke minst prøve å rekke måltidene! Alt annet har du ikke tid til. ;)

Får ikke særlig behov for bh heller, for den tiden du er på rommet går du og flakser med puppene på tørk, for å forebygge sårhet! :p

Pysj og joggetøy, store bind og nettingtruser, shampoo og dusjsåpe, børste, tannkos og tannkrem, kamera, lader til telefon og hentesett til babyen.
Mannen her måtte hjem mens jeg var innlagt og hente mer klær til meg. Jeg svetta ut alle klærne mine på to dager og da måtte det fylles på :p ;)

Denne gangen tar jeg heller et par trøyer for mye, så har jeg iallfall nok. :)

Får vel begynne å pakke imorgen :) har termin 1 april, men skal til lege på sykehuset til uka i håp om å få noe mere svar på igangsettelse før termin.

Fødebagen er ganske klar, pakkelista skal iløpet av neste uke opp på kjøleskapet så mannen vet hva som mangler dersom ting skjer veldig fort.

Fødebagen står klar, men er ikke ferdig pakka enda. Mangler babyen sine klær og toalettveska m/innhold :)
Må vaske klærne til babyen før jeg pakker ferdig. Tror jeg venter til påska :) enda 7 uker til termin.....

Jeg har kjøpt meg ny bag og begynt å pakke den:
Til baby
5 body og bukser
3 par sokker
2 luer
Pyntebånd
Bamse
Pledd
(Mangler hentesett)

Til meg
2 amme-bh og singletter
Nye truser
Sokker
Ny toalettmappe med nytt stasj
Ammeinnlegg
Pysj
Lader
Snacks
Mangler litt skift til meg selv, en bok, kamera og resten av toalettsaker så er jeg i boks :-)

Har ikke pakket,og er høyest på tiden. 26 dager igjen. Så greit å være forberedt :-P

Begynt å pakke nå, til baby pakker jeg 4 bodyer, 2-3 par sokker og strømpebukse, hentesett og 2 luer. I tillegg pledd , våtservietter til hjemturen (2 timers kjøretur) og noen bleier. Tror det er det eneste , også tar jeg vell med smokk også

Til meg selv tar jeg med 2amme-bh'er,2 topper,nattpysj,mornkåpe, sokker ,noen behagelige truser og noe og ha på til hjemturen. Tar også tannbørst, ammeinnlegg, tannkrem,lipsyl,fuktighetskrem, store bind og hårbørste. Blir også og legge noen juspakker med kuli i baggen

Til far , 2 tshorter , boxere og sokker + div stellesaker .

Kamera og ladere skal også pakkes ned :) tror alt dette burde holde i massevis! Er nå i uke 36+0 , og det er bare 30 dager igjen til termin :o

Back
Topp