Fødebagen.

Har så vidt begynt å tenke på det ☺️ har handlet inn sjampo, balsam og såpe i reisestørrelse. Sist gang hadde jeg nesten ikke pakket noe, siden det var i uke 36. Så tenkte jeg skulle være litt tidligere ute denne gangen, i tilfelle hun her også har planer om å komme så tidlig ☺️

Jeg har ikke pakket noe og har ikke planer om å gjøre det før jeg går ut i permisjon. Sist var jeg så innmari sulten (men var planlagt ks), så føler nesten at det viktigste er at jeg har med bra med snacks og drikke. Har fått for meg at jeg bare må ha det for å komme meg gjennom fødselen, men det er sikkert ikke egentlig viktig. Har relativt kort vei til sykehuset, så mannen min kan hente det jeg måtte glemme :-)

Kom på at dette er noe jeg sikkert kan spørre om på fødselsforberedende kurs. Skal på det når jeg er 37+0 :)

Jeg er 33+5 uker i dag og har ikke pakket fødebagen ennå. Jeg hadde også tenkt til å vente til permisjonen starter før jeg pakker den :)

Sist gang pakket jeg i en liten trillekoffert.
Pysj, bodyer, bukser/sparkebukser, heldress, sokker, tynn lue, hentesett til babyen.
Truser, amme BH, ammeinnlegg, koseklær, crocs/tøfler, kamera, videokamera, helsekortet, toalettartikler, sokker, Lambi dopapir, singleter til meg.

Vurderer hjemmefødsel så da slipper jeg å pakke. Skal ringe jordmor som driver med hjemmefødsel på mandag.

Dusjesko? Trenger vi det?

Jordmora jeg går til var veldig opptatt av at jeg må huske sko. Fordi om man tråkker rundt uten for så å legge seg i sengen, er det ikke langt for basseluskene opp til skrittet. Og det øker jo selvfølgelig infeksjonsfaren.

Den ulljakka her er ikke så mye tykkere enn en joggedress nei ;) lett, myk og deilig, har ikke brukt så mye sommerull før, men funnet noen plagg nå som er veldig lette og ser ut til å være behagelige i varmen :) ellers går jeg mest for bomull som sist:)
Edit: med termin 1 juni kan det fortsatt være litt surt i lufta den dagen vi drar ;)
aha.. når du sier ulljakke tenker jeg mer sånn vinter/høst ting hehe

Dusjesko? Trenger vi det?

Trenger jo ikke.. Men når man vet mange andre har brukt dusjen før deg, enkelte tisser i dusjen fordi det gjør vondt å gå på do.. Man blør osv.. Så nei, jeg takler ikke dusje uten sko på :p

Går heller aldri uten skotøy på beina.. Ekkelt på sykehus! Får noia hver gang jeg ser det.. Og så slenger folk de skitne beina sine oppe i senga etterpå.. Har babyen oppi der osv..

Trenger jo ikke.. Men når man vet mange andre har brukt dusjen før deg, enkelte tisser i dusjen fordi det gjør vondt å gå på do.. Man blør osv.. Så nei, jeg takler ikke dusje uten sko på :p

Går heller aldri uten skotøy på beina.. Ekkelt på sykehus! Får noia hver gang jeg ser det.. Og så slenger folk de skitne beina sine oppe i senga etterpå.. Har babyen oppi der osv..

Flere gode poeng dere kom med som jeg ikke hadde tenkt over :) Babytåka har lagt seg, og jeg kjenner fødsel nærmer seg. Prøver for alt det er verdt å ikke tenke for grundig på det, for da kommer jeg til å grue meg forferdelig :p

Flere gode poeng dere kom med som jeg ikke hadde tenkt over :) Babytåka har lagt seg, og jeg kjenner fødsel nærmer seg. Prøver for alt det er verdt å ikke tenke for grundig på det, for da kommer jeg til å grue meg forferdelig :p
Tror ikke det er så dumt å tenke litt på fødselen nå som det nærmer seg. Jeg har fortrengt det litt, tror ikke det er så bra det heller...

Tror ikke det er så dumt å tenke litt på fødselen nå som det nærmer seg. Jeg har fortrengt det litt, tror ikke det er så bra det heller...
Jeg tenker litt på fødselen og forberedelsene mest fordi jeg er så spent! Men jeg tenker ikke så grundig gjennom fødselen og har heller en holdning som sier at det blir som det blir:) Det er fordi jeg vet jo ikke helt hvordan det blir, hver fødsel er jo forskjellig og det er derfor vanskelig å planlegge så grundig. Jeg tenkte likt sist gang når vi fikk jenta vår og synes det var veldig greit, fikk en kjempefin fødeopplevelse :happy:
Så det er ikke sikkert du fortrenger det fordi om du ikke tenker så mye på det:)

Jeg tenker litt på fødselen og forberedelsene mest fordi jeg er så spent! Men jeg tenker ikke så grundig gjennom fødselen og har heller en holdning som sier at det blir som det blir:) Det er fordi jeg vet jo ikke helt hvordan det blir, hver fødsel er jo forskjellig og det er derfor vanskelig å planlegge så grundig. Jeg tenkte likt sist gang når vi fikk jenta vår og synes det var veldig greit, fikk en kjempefin fødeopplevelse :happy:
Så det er ikke sikkert du fortrenger det fordi om du ikke tenker så mye på det:)

Ja, jeg har jo tenkt på hvordan jeg ønsker det om jeg får bestemme, men mest prøvd å visualisere at jeg har megavondt men samtidig er superlykkelig og rolig. Håper jeg greier å huske den sinnstilstanden og bruke den når dagen er der :) Ellers tør jeg ikke dvele ved det, det er jo uunngåelig nå. Mange har vært gjennom det både en og flere ganger før meg, og flere av de har jeg regnet for å være mer pysete enn meg :p

Jeg har ikke begynt på den i det hele tatt 34+5 nå. Hadde tenkt til å vente til i allefall 37+0 men ser nå at det kanskje kunne vært greit å bare få den klar.

Ja det er sikkert greit å ikke ha for mange forventninger. Nå er jeg førstegangs, så jeg vet ikke hva jeg går til. Jeg er mest redd for å få panikk/angst når det starter. Jeg er kontrollfreak, og det passer sikkert dårlig med fødsel. Merkelig nok tar jeg helt avstand til temaet, sikkert fordi jeg ikke kommer til å ha noe kontroll overhodet ;)

Sist gang pakket jeg i en liten trillekoffert.
Pysj, bodyer, bukser/sparkebukser, heldress, sokker, tynn lue, hentesett til babyen.
Truser, amme BH, ammeinnlegg, koseklær, crocs/tøfler, kamera, videokamera, helsekortet, toalettartikler, sokker, Lambi dopapir, singleter til meg.

Vurderer hjemmefødsel så da slipper jeg å pakke. Skal ringe jordmor som driver med hjemmefødsel på mandag.
Så spennende at du vurderer hjemmefødsel, hadde vært moro med flere enn bare meg:)

Back
Topp