Fødebagen.

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Når pakker du den?
Å hva har du oppi?

Jeg er i uke 31 nå. Å tenker kanskje jeg skulle tenke på å gjøre unna innkjøps osv snart.
Sist så kom Vesla i uke 36. Å da hadde jeg ikke fødebagen klar :P

Samboer har begynt å stresse litt og vil at vi skal pakke den snart :) Jeg tar det veldig med ro ennå, er bare 32 uker på vei i morgen. Men har sagt vi kan begynne å pakke den når barnerommet er klart om et par uker, så kan den stå klar der inne :) Har ikke tenkt så mye på hva vi skal pakke ennå :)

Har vel egentlig tenkt å vente noen uker.. Klarer ikke se for meg hva jeg trenger.. Og mye av det jeg trenger er sikkert ting jeg bruker i det daglige enda? Må lete fram slippers da.. Så jeg har dusjesko..

Hva tenker dere å pakke i? En bag til deg og en til baby? Eller legger du alt i en?

Har blitt fortalt at mye tyder på at hun kan komme litt før, så jeg burde vel i grunn starte snart. Er i uke 33. Wow som tiden flyr O_o

Gjør klar en koffert om noen uker, er bare 31 uker i dag. Pakker til både meg og lillebror, og hiver oppi en bokser og et sokkepar til mannen og.

Til meg:
Store, gode truser
Store bind
Skift til tre dager med romslige, myke klær
Slippers

Til lillebror:
Bleier
Tørre engangskluter
Hentesett
Ekstra sett klær

I tillegg legger jeg en lapp øverst med huskeliste over de tingene jeg ikke kan pakke ned for tidlig:
Svangerskapspapirer
Kamera med lader
Mobil med lader
Boka mi
Toalettsaker

.. Var det alt? Har sikkert glemt noe... :p

Er 34 uker i morgen, men enda ikke pakket den, så treg med alt denne gangen i forhold til første :p
Skal pakke med:
Nye behagelige klær til meg
Ammebh
Ammeinnlegg
Et par truser i tilfelle jeg skal være der litt lenger(truser ikke nødvendig siden man får sånne fine nettingtruser og bleier der til de første dagene)
Bikini til fødekar
Slippers
Ammepute
Toalettsaker
2 stk body
2 stk bukser
Sokker
Bomullslue
Ulljakke
Pledd
Kamera
Lader
Ipad
Tar med snacks på veien eller får pappa til å kjøpe hvis vi ikke rekker, også skal jeg pakke en bag til storebror med klær, bleier, bøker og leker så han ikke mangler noe han heller :)

Er 34 uker i morgen, men enda ikke pakket den, så treg med alt denne gangen i forhold til første :p
Skal pakke med:
Nye behagelige klær til meg
Ammebh
Ammeinnlegg
Et par truser i tilfelle jeg skal være der litt lenger(truser ikke nødvendig siden man får sånne fine nettingtruser og bleier der til de første dagene)
Bikini til fødekar
Slippers
Ammepute
Toalettsaker
2 stk body
2 stk bukser
Sokker
Bomullslue
Ulljakke
Pledd
Kamera
Lader
Ipad
Tar med snacks på veien eller får pappa til å kjøpe hvis vi ikke rekker, også skal jeg pakke en bag til storebror med klær, bleier, bøker og leker så han ikke mangler noe han heller :)
Ulljakke? I juni?

Sånn tynn jakke-genser ;) vil ikke ha bare body på overkroppen når vi drar, så tar på den og teppe over bena i bilstolen :)
Tenkte body, strømpebukse, evnt. En liten joggedress. Å teppe. Kan jo fort bli 25-30 varmegrader den dagen vi skal hjem :P

Tenkte body, strømpebukse, evnt. En liten joggedress. Å teppe. Kan jo fort bli 25-30 varmegrader den dagen vi skal hjem :P
Den ulljakka her er ikke så mye tykkere enn en joggedress nei ;) lett, myk og deilig, har ikke brukt så mye sommerull før, men funnet noen plagg nå som er veldig lette og ser ut til å være behagelige i varmen :) ellers går jeg mest for bomull som sist:)
Edit: med termin 1 juni kan det fortsatt være litt surt i lufta den dagen vi drar ;)

Siden vi planlegger hjemmefødsel pakker jeg ingenting. Med de andre brukte vi kun et rent sett med klær til meg og babyen. Bagen ble ikke åpnet før ungen var ute og jeg ville dusje.

Er i uke 32, og har ikke tenkt på fødebag enda... :p har heller ikke handlet inn noe. Føler meg så uforbredt..

Jeg tenkte å kose meg med sånn når permisjonen starter, men skjønner at jeg er helt på bærtur :P

Det viktigste er vel toalettsaker? Vi bor 15 min fra sykehuset, så mannen kan heldigvis kjøre hjem og hente hvis vi har glemt noe.

Jeg har heller ikke tenkt så mye på fødebaggen... Jeg er 30 uker i dag og tenker at jeg har god tid enda. Har heller ikke planer om å ha med så mye... Mest klær og toalettsaker til meg selv. Synes å huske at vi får beler, tørrservietter og body av sykehuset de dagene vi er der. Men kommer vel til å ta med en body som han kan bruke på sykehuset i tillegg til hentesettet i tilfelle jeg har lyst til å ha på han noe annet enn sykehusbodyen :)
Jeg tenker litt som lille_gull_15 og har planer mom å kose meg med å pakke bag når jeg går ut i permisjon, og har heller ikke planer om å vaske babyklærne før da heller :)

Tenk så nære dere er nå :)

Har selv pakket bagen alt fra tre uker før termin og tre-fire timer før barnet var født ;)

Dusjesko? Trenger vi det?
Jeg hadde ikke med det forrige gang, men deg er vel alt etter hva du vil selv :) Men du bør i allefall ta med sko til å bruke på avdelingen. Gulvene er jo ikke akkurat så rene som de er hjemme ;)

Jeg har selv tenkt å begynne å skrive liste med hva vi skal ha med. Er 32 uker i dag, og ingen ting som tyder på for tidlig fødsel :)

Bor såpass nærme at pappaen kan ta med om vi glemmer noe :)
Kjører storebror i bhg rett ved sykehuset hver dag uansett så ;)

Jeg har skrevet ned en liste med alt jeg vilha med. Og ordnet så aalt er handlet inn i tilfelle det skulle skje før tiden så mannen min har mulighet til å pakke til meg:-)

Back
Topp