Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk hvertfall noen varmeposer når jeg fødte der i 2020Har de varmeflaske eller noe tilsvarende å låne ut på sykehuset?
Ja da så!Sniker
Ville hatt 2-3 skift til deg, velsig fort gjort å blø gjennom de første dagene Jeg var der 2 uker, men brukte 2-3 bukser de første dagene.
Til babyen har vel sykehuset greie klær? Er iallfall det jeg har hørt her, så jeg har bare pakka 1-2 skift til baby i hver størrelse. Til dere ville jeg personlig tatt med flere skift. Udigg for deg å ha klær med blod og melk på og sikkert like ekkelt for deg å ha en svett mann med stinkende t-skjorter (skal være ganske varmt på føden iallfall), men jeg er førstegangs og vet ikke helt hva jeg går tilGikk gjennom en del forskjellige lister i går og tror jeg fikk skrevet ferdig! Så her er det jeg har:
Toalettmappe:
- Mappe med dokumenter
- Lommebok
- Mobil + lang lader
- Bilstol + base installert
- Yogaball (i str som passer høyden min)
- Snacks og drikke til begge i isolerende bag
- Gamle tøfler
- Min egen hode(+amme?)pute
- Badekåpe?
- Preggings, ammetopp, sokker
- 2-3 ammeBHer og 4-5 truser
- Antrekk til baby i forskjellige str
- Teppe til baby
- Gulpeklut
- Husk ting til mannen også
Stusser litt på hvor mange skift til alle 3, ett fullt antrekk til meg og mannen kan vel holde, også ett antrekk i hver str til baby? Så noen lister anbefalte sykt mange skift til baby, er det virkelig nødvendig? Forventer ikke at vi skal være på sykehuset i så mange dager heller, jeg vil nok hjem asap hvis det går. Føler at hvis vi trenger mer, så kan jo mannen kjøre og hente, vi bor ca. 15 min kjøring fra sykehuset.
- Kam (til håret men også skvise under fødsel, har hørt tips om at det kan hjelpe)
- Lip balm
- Tannbørste + tannkrem
- Deodorant
- Fuktighetskrem
- Tørrshampoo
- Bind
- 6-8 ammeinnlegg
- Purelan
- Skylleflaske? og andre Fødebagen greier hvis jeg kjøper det (er det verdt det forresten? tenkte evt. å kjøpe via Finn/Tise)
Tror de har noe man kan låne mens man er der, så tenker at 4-5 skift blir unødvendigTil babyen har vel sykehuset greie klær? Er iallfall det jeg har hørt her, så jeg har bare pakka 1-2 skift til baby i hver størrelse. Til dere ville jeg personlig tatt med flere skift. Udigg for deg å ha klær med blod og melk på og sikkert like ekkelt for deg å ha en svett mann med stinkende t-skjorter (skal være ganske varmt på føden iallfall), men jeg er førstegangs og vet ikke helt hva jeg går til
Her har de iallfall sykehusskjorter og truser til den fødende. Ja, ser den! Jeg ser bare for meg at det er stress at mannen her skal hjem og finne riktig joggebukse og amme-bh til meg, hvis jeg må bli noen dager ekstra på sykehuset. Da er det mindre stress for meg å ha en ekstra sekk i bilen/ha med litt ekstraTror de har noe man kan låne mens man er der, så tenker at 4-5 skift blir unødvendig
Får hive med et par skift til oss, men tenker at mer enn det blir potensielt mye når vi bor så nærme og hvis alt går bra vil jeg jo sikkert bare hjem med én gang det lar seg gjøre
Hahaha kanskje Mannen min overlever sikkert om det skulle skjeHer har de iallfall sykehusskjorter og truser til den fødende. Ja, ser den! Jeg ser bare for meg at det er stress at mannen her skal hjem og finne riktig joggebukse og amme-bh til meg, hvis jeg må bli noen dager ekstra på sykehuset. Da er det mindre stress for meg å ha en ekstra sekk i bilen/ha med litt ekstra
Jeg ligger med en sånn varmepose (som varmes i micro) as we speakHar de varmeflaske eller noe tilsvarende å låne ut på sykehuset?
Jeg fikk en sånn ertepose sist på St.Olavs. Utrolig behageligHar de varmeflaske eller noe tilsvarende å låne ut på sykehuset?
Jeg tenker først og fremst ting som holder seg, som kjeks, sjokolade, energibarer, chips.. Men vil også ha red bull og cola, det får stå klart i kjøleskapet Får se hva annet vi har liggende som vi kan grabbe når tiden kommer, tviler liksom på at vi gidder å smøre matpakke eller tilberede noe å ha oppi tupperwareJeg aner virkelig ikke hva jeg skal pakke av mat/snacks! Hva pakker dere?
Jeg har kjeks, nøtter, energibarer og gatorade. I tillegg slenger vi sikkert oppi litt bananer, epler og matpakke, om vi har tid.Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal pakke av mat/snacks! Hva pakker dere?
Smågodt!!! Var det eneste jeg orket under fødsel sist og magisk på barsel etterpåJeg aner virkelig ikke hva jeg skal pakke av mat/snacks! Hva pakker dere?
Støtter smågodt! Rakk ikke å spise noe under fødsel, men nå på barsel!Smågodt!!! Var det eneste jeg orket under fødsel sist og magisk på barsel etterpå
Problemet er bare at når jeg kjøper det inn til å ha i bagen så forsvinner det på magisk vis her hjemme
Har også kjøpt noen kjeks og noen energidrikker.