Fødebag

Jeg sliter litt med å finne ut av hva jeg skal ta med meg jeg. :hilarious:
Har lagt klart tøy til babyen, men så er jeg så usikker på om det passer, samtidig så føler jeg at jeg ikke kan ta med tre skift i 50, 56 OG 62:hilarious:

Til meg selv er jeg helt blank! Håper jeg plutselig får det for meg at i dag er dagen jeg kan få tatt en avgjørelse :rolleyes:
Føler alt er "for tidlig", men plutselig sitter jeg vel å kjenner på at alt plutselig er forseint:banghead:
 
Stort sett er det vel stl 50, eventuelt 56 som blir brukt som nyfødt. Greit og ta med litt kose tøy til deg selv. Men husk at gravidbokser også er godt etter fødselen. For den magen blir ikke alltid borte over natta. Og noen ammetopper er jo sikkert greit og ha. Store mamma truser er også og anbefale.
 
Jeg sliter litt med å finne ut av hva jeg skal ta med meg jeg. :hilarious:
Har lagt klart tøy til babyen, men så er jeg så usikker på om det passer, samtidig så føler jeg at jeg ikke kan ta med tre skift i 50, 56 OG 62:hilarious:

Til meg selv er jeg helt blank! Håper jeg plutselig får det for meg at i dag er dagen jeg kan få tatt en avgjørelse :rolleyes:
Føler alt er "for tidlig", men plutselig sitter jeg vel å kjenner på at alt plutselig er forseint:banghead:

Jeg tar med i str 50, kanskje én body i str 56 i tilfelle :hilarious: Men de fra lindex har to hakk i kneppinga, kan ikke se for meg at de blir for små. De varierer jo litt i størrelse, og sist var det de minste 50 fra HM som passet i starten.
Sliter litt med å begrense, har allerede 4 body og en pysj klar, og har 3 body og en pysj til som skal i vask. Alt for mye om vi blir i max 2 dager :hilarious: Men man vet jo aldri, vet ikke en gang om det lar seg gjøre å gå ned og hente ting nå i coronatida..
 
Jeg tar med i str 50, kanskje én body i str 56 i tilfelle :hilarious: Men de fra lindex har to hakk i kneppinga, kan ikke se for meg at de blir for små. De varierer jo litt i størrelse, og sist var det de minste 50 fra HM som passet i starten.
Sliter litt med å begrense, har allerede 4 body og en pysj klar, og har 3 body og en pysj til som skal i vask. Alt for mye om vi blir i max 2 dager :hilarious: Men man vet jo aldri, vet ikke en gang om det lar seg gjøre å gå ned og hente ting nå i coronatida..
Min første passet knapt 56, han gikk rett i 62 :hilarious:
Men jeg har ikke noen anelse om baby i magen blir liten, vanlig eller ekstra stor :hilarious: så skrekkelig vanskelig å vite hva som skal i baggen... Tenkte 3 antrekk bør holde? Synes å huske at første lå primært bare i bleie og lue på barsel (for lue inne var veldig viktig - av fortsatt uvisse grunner...?)
Ellers går det vel bra å få levert annet tøy mens en er på barsel? Håper jeg. Men jeg vil jo helst gjøre det "riktig" med en gang.

Selv gikk jeg bare i sykehus skjorte og joggebukse, så ut som en dass, men det gjorde alle de andre mødrene også :hilarious: uten at jeg brydde meg. Nå er det vel bare å ligge på det rommet en får tildelt frem til en skal hjem? Kanskje?
Ikke vet jeg helt hvor lenge jeg blir heller. 6 timer, 2 dager eller 6 dager? Kommer jo helt ann på hvordan ting blir og formen til meg og babyen..
Så det er så mange variabler å ta hensyn til at hjernen min rett og slett koker over :rolleyes:
 
:happy::happy::happy:
Min første passet knapt 56, han gikk rett i 62 :hilarious:
Men jeg har ikke noen anelse om baby i magen blir liten, vanlig eller ekstra stor :hilarious: så skrekkelig vanskelig å vite hva som skal i baggen... Tenkte 3 antrekk bør holde? Synes å huske at første lå primært bare i bleie og lue på barsel (for lue inne var veldig viktig - av fortsatt uvisse grunner...?)
Ellers går det vel bra å få levert annet tøy mens en er på barsel? Håper jeg. Men jeg vil jo helst gjøre det "riktig" med en gang.

Selv gikk jeg bare i sykehus skjorte og joggebukse, så ut som en dass, men det gjorde alle de andre mødrene også :hilarious: uten at jeg brydde meg. Nå er det vel bare å ligge på det rommet en får tildelt frem til en skal hjem? Kanskje?
Ikke vet jeg helt hvor lenge jeg blir heller. 6 timer, 2 dager eller 6 dager? Kommer jo helt ann på hvordan ting blir og formen til meg og babyen..
Så det er så mange variabler å ta hensyn til at hjernen min rett og slett koker over :rolleyes:

oi, rett i 62?! Jeg tenkte å ta med 50, men da tror jeg at jeg slenger oppi noe i 56 også! Jeg er også veldig usikker på hva som skal med, men heller litt for mye enn litt for lite kanskje. Tviler vel litt på at man får henta noe ekstra nå med korona restriksjoner på OUS. Men worst case scenario får man vel låne klær på sykehuset også, -ordner seg.
 
Min første passet knapt 56, han gikk rett i 62 :hilarious:
Men jeg har ikke noen anelse om baby i magen blir liten, vanlig eller ekstra stor :hilarious: så skrekkelig vanskelig å vite hva som skal i baggen... Tenkte 3 antrekk bør holde? Synes å huske at første lå primært bare i bleie og lue på barsel (for lue inne var veldig viktig - av fortsatt uvisse grunner...?)
Ellers går det vel bra å få levert annet tøy mens en er på barsel? Håper jeg. Men jeg vil jo helst gjøre det "riktig" med en gang.

Selv gikk jeg bare i sykehus skjorte og joggebukse, så ut som en dass, men det gjorde alle de andre mødrene også :hilarious: uten at jeg brydde meg. Nå er det vel bare å ligge på det rommet en får tildelt frem til en skal hjem? Kanskje?
Ikke vet jeg helt hvor lenge jeg blir heller. 6 timer, 2 dager eller 6 dager? Kommer jo helt ann på hvordan ting blir og formen til meg og babyen..
Så det er så mange variabler å ta hensyn til at hjernen min rett og slett koker over :rolleyes:
Jeg og lurte lenge på dette med lue, men har lest nå at det, i starten hvertfall, er fordi de ikke skal bli kalde siden de er våt på hodet etter fødsel o_O
 
Jeg tar med i str 50, kanskje én body i str 56 i tilfelle :hilarious: Men de fra lindex har to hakk i kneppinga, kan ikke se for meg at de blir for små. De varierer jo litt i størrelse, og sist var det de minste 50 fra HM som passet i starten.
Sliter litt med å begrense, har allerede 4 body og en pysj klar, og har 3 body og en pysj til som skal i vask. Alt for mye om vi blir i max 2 dager :hilarious: Men man vet jo aldri, vet ikke en gang om det lar seg gjøre å gå ned og hente ting nå i coronatida..

Heller for mye pakket enn for lite i disse tider spør du meg!!
 
I dag var jeg på Normal og kjøpte litt småting jeg skal ha med meg. Små sjampo/balsam flasker, såpe, kremer o.l. Greit med sånne små reiseflasker :D og en haug med hårstrikk :hilarious:
 
Min første passet knapt 56, han gikk rett i 62 :hilarious:
Men jeg har ikke noen anelse om baby i magen blir liten, vanlig eller ekstra stor :hilarious: så skrekkelig vanskelig å vite hva som skal i baggen... Tenkte 3 antrekk bør holde? Synes å huske at første lå primært bare i bleie og lue på barsel (for lue inne var veldig viktig - av fortsatt uvisse grunner...?)
Ellers går det vel bra å få levert annet tøy mens en er på barsel? Håper jeg. Men jeg vil jo helst gjøre det "riktig" med en gang.

Selv gikk jeg bare i sykehus skjorte og joggebukse, så ut som en dass, men det gjorde alle de andre mødrene også :hilarious: uten at jeg brydde meg. Nå er det vel bare å ligge på det rommet en får tildelt frem til en skal hjem? Kanskje?
Ikke vet jeg helt hvor lenge jeg blir heller. 6 timer, 2 dager eller 6 dager? Kommer jo helt ann på hvordan ting blir og formen til meg og babyen..
Så det er så mange variabler å ta hensyn til at hjernen min rett og slett koker over :rolleyes:
Gikk rundt som en dass jeg også. Hadde et par t-skjorter som jeg brukte ved besøk bare. Ellers ble det sykehusskjorta og gravidbukse ;)
De fleste gikk sånn rundt, men husker ei som lå på naborommet. Hun var altså så stellt der hun gikk. Pelstøfler, silkenattkjole og fluffy morgenkåpe. Og eget sengetøy og blonder i babykuvøsa. Alt i lys rosa :dummy1: Husker jeg ble så imponert :shy:
 
Sikkert
Gikk rundt som en dass jeg også. Hadde et par t-skjorter som jeg brukte ved besøk bare. Ellers ble det sykehusskjorta og gravidbukse ;)
De fleste gikk sånn rundt, men husker ei som lå på naborommet. Hun var altså så stellt der hun gikk. Pelstøfler, silkenattkjole og fluffy morgenkåpe. Og eget sengetøy og blonder i babykuvøsa. Alt i lys rosa :dummy1: Husker jeg ble så imponert :shy:

sikkert lest bloggen til Caroline Berg Eriksen. Kommer opp noen fødebag-innlegg når man googler nettopp fødebag... mye fluff & lekkert!
 
Gikk rundt som en dass jeg også. Hadde et par t-skjorter som jeg brukte ved besøk bare. Ellers ble det sykehusskjorta og gravidbukse ;)
De fleste gikk sånn rundt, men husker ei som lå på naborommet. Hun var altså så stellt der hun gikk. Pelstøfler, silkenattkjole og fluffy morgenkåpe. Og eget sengetøy og blonder i babykuvøsa. Alt i lys rosa :dummy1: Husker jeg ble så imponert :shy:
Hadde blitt imponert selv om jeg hadde sett noen som var så på stell.
Det handler vel mye om hva man føler man trenger for å ha det godt på barsel.
Personlig så lever jeg etter at det enkle er ofte det beste, pluss at jeg var så oppslukt av baby og alt det som følger med at det aldri ramlet meg inn å skulle kle meg "anstendig". Jeg var høy på babylykke og den dag i dag så er det de bildene i sykehus skjorta som er bildene av meg selv som jeg er absolutt mest fornøyd med :happy:
 
Hadde blitt imponert selv om jeg hadde sett noen som var så på stell.
Det handler vel mye om hva man føler man trenger for å ha det godt på barsel.
Personlig så lever jeg etter at det enkle er ofte det beste, pluss at jeg var så oppslukt av baby og alt det som følger med at det aldri ramlet meg inn å skulle kle meg "anstendig". Jeg var høy på babylykke og den dag i dag så er det de bildene i sykehus skjorta som er bildene av meg selv som jeg er absolutt mest fornøyd med :happy:
Samme her, det er så ekte! Ren lykke og kjærlighet uten fokus på alt rundt :Heartred
 
Gikk rundt som en dass jeg også. Hadde et par t-skjorter som jeg brukte ved besøk bare. Ellers ble det sykehusskjorta og gravidbukse ;)
De fleste gikk sånn rundt, men husker ei som lå på naborommet. Hun var altså så stellt der hun gikk. Pelstøfler, silkenattkjole og fluffy morgenkåpe. Og eget sengetøy og blonder i babykuvøsa. Alt i lys rosa :dummy1: Husker jeg ble så imponert :shy:
Tror jeg hadde følt meg litt dum om jeg hadde dolla meg opp sånn på føden :bag: Altså, jeg er normalt glad i å stelle meg og liker å ta meg godt ut osv, men når man akkurat har født og tissen banker og blør, og man er oppslukt av alt annet som skjer, både med baby og egen kropp, så faller det - hvert fall for meg, helt unaturlig å skulle vandre rundt på føden i fluffy tøfler, silkenattkjole osv :hilarious:

Støtter det som skrives over: er nok ei som har lest litt blogger og pakka fødebagen deretter :rolleyes: Men altså, alle skal få gå i det de vil! Men jeg tror jeg hadde følt meg litt malplassert hvert fall :joyful:
 
Jeg har kjøpt kjølebind, skylleflaske og barselstruser på fodebagen.no som jeg skal ha med. Det kommer til å være en gamechanger, tror jeg. Det var ikke festlige tilstander der nede sist :D

Skal også ha med bæretube og bæresjal i tillegg til noen fine nyfødtpysjer, hentesett, et løst strikket pledd i merino og luer. Til meg selv skal jeg ha med gode, behagelige klær, ammetopper, ullinnlegg, sandaler til innebruk, fuktighetskremer, lepomader, sjampo/balsam og sminke (faktisk).
 
Back
Topp