Fødebag

Pakket og klar, men mangler ting som ammebh og singletter. Syns de er så korte de singlettene på HM. Hvor kjøper dere?
Jeg er så kort i overkroppen jeg, så bruker fint de fra HM :p
 
Nettopp skrevet listen til fødebagen og skrevet en liste på hva vi mangler.
Begynt å vaske mini klær og diverse i dag.
Ordnet til stellebordet, vasket ned huset igår. Allikavel føler jeg at ingenting er klart :dontknow
Av en eller annen grunn føler jeg veldig på tidspress. Har ikke termin før 4 feb, men har en følelse av at han kan komme når som helst. Spent og skremt :p gleder meg veldig til å få se lille no ! :Heartblue
 
Her er min liste... :p

Dette jeg har pakket:
(Erfaringer fra tre tidligere lister har hjulpet en del mtp what/what not to bring liksom)

Meg:
2 løse bukser
3 singletter/topper
2 ammebh'r
2 jakkegensere
4 par sokker
4-6 truser
speilreflekskamera m ekstra linse, ekstern blits for mykere lys.
ekstra batteri til kamera
tøflene mine
lypsyl !!!
bind - libress nattbind og en pakke med "minibleier" fra apoteket
bodylotion
Brystvortekrem/Purelan
vannflaska mi
shampoo/balsam - sånna små søte
deo + såpe
tannbørste/tannkrem/munnskyll
mobil + mobillader
Børste og Hårføner/rettetang - både til å tørke håret på hode og tørke "understellet" hvis vaginal fødsel
Mykt dopapir - Lambi <3
Sminke - MÅ ha mascara, browpencil og solpudderet mitt, sånn for å føle meg litt fresh iallfall.
Helsekort - MUST.
Singletter til å sove i/ Store t-skjorter – HATER sykehusklærne
Hårstrikker - Hårbøyle
Babyboken til lille sprelle
Medela ammeinnlegg.
Briller/Linser
Badekåpa
Ammeputa – den på sykehuset har vært like ræva hver gang, så nå tar jeg med egen.

Har og pakket med til mannen
Mobil+lader – mobilen husker han selv, har ekstra lader klar i bag'n.
Vannflaske
Et skift.
Toalettsaker – splitter ny tannbørste og deo ligger klar :p

Til lille sprelle har jeg pakket en egen bag.
3 bodyer
1 bukse
2 strømpebukser
1 kjole til evt besøk
Ei lue
Koseteppet
Hentesettet
Et par forskjellige smokker
Votter
Bleier
Engangskluter
Gulpekluter


Bilsete med base settes i bilen når vi kjører til sykehuset, står klar i gangen :)


Kommer nok på et par ting jeg har glemt her, men trooor jeg har fått med meg basic'n iallfall

Haha! :) Kor lenge du har tenkt å være på sjukehus? Høyres sinsjukt mykje alt de du skal ha me deg :p
 
Haha! :) Kor lenge du har tenkt å være på sjukehus? Høyres sinsjukt mykje alt de du skal ha me deg :p
Jeg har fulgt Fru Kongshaug sin liste faktisk, da jeg pakket. Ble ikke sååå mye. :p

Droppet engangskluter, bleier, ammepute, speilreflekskamera osv. - men bortsett fra det tror jeg at jeg har med alt. Er jo ikke mye på den lista man IKKE kan velge bort liksom. Slik jeg ser det hvertfall. :) Med blod som renner ut nedentil er det jo kjekt å ha to bukser liksom, og noen truser - og med to pupper som kanskje begynner produksjon - og en baby som ligger inntil en mye av tiden blir singletene sikkert for skitne de og. Og lypsyl, tannkrem osv er jo heller ikke noe som fyller mye :)
 
Haha! :) Kor lenge du har tenkt å være på sjukehus? Høyres sinsjukt mykje alt de du skal ha me deg :p

Det ser nok mye ut, men det er ikke så mye når man tenker over det ;)

Jeg har hatt minimum 4 liggedøgn tidligere, og må være 5 denne gang pga KS og smertelindring da jeg er kronisk syk.
Og med en times reisevei pr vei, er det ikke bare for mannen å hente heller :)
 
Å ja, Synest lista blei lang eg :p Men self om du må være meir på sjukehus enn planlagt so er de greit å ha alle tingane du skreiv ned:)
Redigerte innlegget mitt i det du siterte - ikke sikkert du rakk å lese det :)

Ja, lista ser jo endeløs ut. Men som sagt, lypsyl, tannkrem, batteri til kamera og sånne småting gjør jo at lista ser endeløs lang ut, men er jo ting som fyller lite i den virkelige verden - og veldig kjekt åha :p

Vi har 45 minutter hver vei til sykehuset, så er ikke bare å fly hjemom og hente heller for mannen. :)
 
Jeg har pakket lillegutt sin bag, da jeg har vasket klærne hans,også har jeg skrevet liste til min bag :p:D

Men var det noe unødvendig dere som har født før, som dere ikke ser vitsen i å ta med på sykehuset?! ;)
 
Jeg har pakket lillegutt sin bag, da jeg har vasket klærne hans,også har jeg skrevet liste til min bag :p:D

Men var det noe unødvendig dere som har født før, som dere ikke ser vitsen i å ta med på sykehuset?! ;)
En bok!!!! o_O
 
I dag ble den ferdigpakket :) Med tre uker til termin synes jeg det var greit. Laget ikke liste, men putta oppi det jeg synes virker greit å ha med. Litt gode klær til meg og baby, ammeBH, gode sokker, ekstra bind, store truser, ammeinnlegg, teppe til baby, toalettsaker... Tja ingenting revolusjonerende egentlig :p
pakket bare en liten bag. Ble ikke så jeg brukte så mye sist heller.
 
Jeg har pakket lillegutt sin bag, da jeg har vasket klærne hans,også har jeg skrevet liste til min bag :p:D

Men var det noe unødvendig dere som har født før, som dere ikke ser vitsen i å ta med på sykehuset?! ;)

Sniker fra Marsforumet;

Ja Godispose. Og magasiner.
Inkludert barselhotellet lå jeg i 10 døgn etter keisersnitt.
 
Pakket og klar, men mangler ting som ammebh og singletter. Syns de er så korte de singlettene på HM. Hvor kjøper dere?
Jeg klarer meg ikke uten singleter fra Gina Trikot. Lange og stramme nok til at jeg føler pølsemagen holder seg litt på plass. Ikke gravid-klær, men har brukt de hele svangerskapet likevel.
 
Back
Topp