Fødebag

Har ennå ikkje fått meg til å pakke fødebagen! Er 38+1 i dag og såååå klar for å få ut lillesøster! Men den bagen får eg meg bare ikkje til å pakke:p Har en teit tanke om at når den er pakket og klar går eg på overtid, og hvis den ikkje er klar så kommer snuppa før :wacky::Do_O Veit jo at det ikkje har noke å sei, men er blitt sånn no:p

Har en plan i hode om hva eg skal ha med, så får pakke mellom riene tenker eg, og om vi skulle glemme noe er det ikkje krise.. Sambo skal uansett hente storesøster så fort det lar seg gjøre etter fødselen og da kan han svippe hjemom :)

Bind veit eg ikkje om eg gidd å pakke med denne gang.. Forrige gang brukte eg bleiene de hadde der og det tenker eg at eg gjør denne gang og! Bind hadde ikkje funka forrige uansett ;)

Kjenner feelingen, får den ikke helt ferdig jeg da.
Fortalte jordmor i dag om min sinnsyke runde med redebygging i helgen, hun smilte godt. Hun "mente" at når ting var klart, så kommer han, at han merker på meg at da er det på tide liksom.. Så da blir det videre redebygging på meg ja :)
 
Fysj, men sånn er det jo.. Skal handle det etterpå tenkte jeg.. Bruker vel de som sykehuset har, også greit å ha noen hjemme. Er jo ikke over på et par timer liksom :depressed:

Hehe.. Nei absolutt ikke på ett par timer... Gikk vel 6-8 uker hos meg sist
 
Fikk tips om å ta med tørrshampo, i tilfelle håret ikke er rent når man går i fødsel og man ikke er i form til en dusj/hårvask helt med det samme.
Kjøpte en liten i reisestørrelse på HM :)
 
Jeg kjøpte meg slike tomme småflasker for å helle over såpe/lotion osv i for å slippe å drasse rundt på de store flaskene. Fikk dermed stjernekommentaren fra far i huset; du vet at man får med flaska på kjøpet når du handler lotion på butikken? Du trenger ikke en sånn....

Bah, kjente jeg fikk lyst til å grine gravidtrolltårer og kaste han ut :p
 
Jeg kjøpte meg slike tomme småflasker for å helle over såpe/lotion osv i for å slippe å drasse rundt på de store flaskene. Fikk dermed stjernekommentaren fra far i huset; du vet at man får med flaska på kjøpet når du handler lotion på butikken? Du trenger ikke en sånn....

Bah, kjente jeg fikk lyst til å grine gravidtrolltårer og kaste han ut :p
Jeg fikk med små flasker med redken shampoo, balsam og hårkur fra frisøren i går, hiver de i fødebaggen. Hårkuren er dog kanskje unødvendig å ta med på sykehuset :p
 
Jeg kjøpte meg slike tomme småflasker for å helle over såpe/lotion osv i for å slippe å drasse rundt på de store flaskene. Fikk dermed stjernekommentaren fra far i huset; du vet at man får med flaska på kjøpet når du handler lotion på butikken? Du trenger ikke en sånn....

Bah, kjente jeg fikk lyst til å grine gravidtrolltårer og kaste han ut :p

Kjøpte slike jeg også - kjempelurt :) ikke tenk på dumme mannen... Hehe ;)
 
Jeg kjøpte meg slike tomme småflasker for å helle over såpe/lotion osv i for å slippe å drasse rundt på de store flaskene. Fikk dermed stjernekommentaren fra far i huset; du vet at man får med flaska på kjøpet når du handler lotion på butikken? Du trenger ikke en sånn....

Bah, kjente jeg fikk lyst til å grine gravidtrolltårer og kaste han ut :p
Haha! Mannfolk!
 
Fikk tips på fødekurset på Ahus om å ta med en bomullslue man ikke er redd for blir tilsølt, til bruk rett etter fødsel. Jeg kjøpte en billig 2-pack helmet på Kappahl. De har visst kun bodyer til utlån, så må ha med strømpebukser selv.
Fikk også tips om å legge fødebrevet sammen med helsekortet/blodprøvesvarene, og ikke sende dette inn (selv om det står i brevet).
 
Fikk tips på fødekurset på Ahus om å ta med en bomullslue man ikke er redd for blir tilsølt, til bruk rett etter fødsel. Jeg kjøpte en billig 2-pack helmet på Kappahl. De har visst kun bodyer til utlån, så må ha med strømpebukser selv.
Fikk også tips om å legge fødebrevet sammen med helsekortet/blodprøvesvarene, og ikke sende dette inn (selv om det står i brevet).

Har de ikke luer på sykehuset? Det hadde de sist jeg fødte
 
Når pakket dere fødebagen? Har liksom ikke tenkt så mye på den, jeg..
 
Når pakket dere fødebagen? Har liksom ikke tenkt så mye på den, jeg..
Var til jordmor i uke 35+6 og da spurte hun om jeg hadde pakket - fikk beskjed om å dra hjem å pakke :p så da gjorde jeg det.. :)
 
Når pakket dere fødebagen? Har liksom ikke tenkt så mye på den, jeg..
Jeg har pakket toalettsaker, pysj, litt undertøy og sokker, slippers og morgenkåpe. Vanlige klær bruker jeg jo fortsatt, men tenker at jeg kan begynne å oppbevare det jeg har planer om å ha med meg sammen med fødebaggen, istedet for i klesskapet, sånn at det er lettvint å raske det med seg om man eventuelt må haste avgårde tip sykehuset. Har ikke pakket noe til samboeren ennå (det får han gjøre selv). Baggen til mini tenker jeg å pakke til uka, har funnet frem det meste. Er 37 uker på mandag.
 
Her er ferdig med unntak av enkelte ting som det siste av klærne, toalettmapper osv.. Men alt ligger klart. Har også en meeeget detaljert liste som ligger klar slik at sambo ser godt hva som mangler ;)
 
Når pakket dere fødebagen? Har liksom ikke tenkt så mye på den, jeg..
Jeg har ikke pakket den enda, men det er vel på tide nå.. Er 38+2 i dag...
Har gjort klart en del da. Har lagt klart noen klær til meg selv, og handlet inn en del toalettsaker :)
 
Her er ferdig med unntak av enkelte ting som det siste av klærne, toalettmapper osv.. Men alt ligger klart. Har også en meeeget detaljert liste som ligger klar slik at sambo ser godt hva som mangler ;)

Akkurat likt her:)
 
Jeg har funnet frem kofferten :p Er 37+3 i dag og nettopp startet på permisjonen. I morgen skal jeg få det meste nedi tenkte jeg. Har planer om å reise hjem etter to dager som sist, viss ikke får samboeren min kommer med flere ting til meg. :-D
 
Back
Topp