Fødebag

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Mulig det er en tråd fra før, men jeg husker ikke... Haha..
Men hvordan står det til med fødebagen?!! Er dere ferdige? Kanskje noen vil dele listen sin, slik at vi kan få tips fra hverandre :) ?
 
Jeg har laget meg lister som jeg fyller på, etter hvert som jeg kommer over nye tips :) Begynner å pakke ned i bagen om en ukes tid tror jeg ;)
 
Jeg har en liste, men ikke begynt å pakke noe til meg selv enda. Mye som er i bruk, blant annet bagen enda:p ;)
 
Jeg har skrevet liste, og kjøpt litt toalettsaker og ny pysj/nattskjorte, men ikke pakket enda...
 
Er 37 uker i dag så jeg har pakket litt.

*Pysjbukse
*truser/sokker
*klær til lillegutt + smokk
*toalettmappe
*ammeinnlegg/ullinnlegg
*sandaler
*2 singletter
*amme BH
*tights og genser
*fotoapparat
*lader til iphone
 
Det jeg tenker ha med til vesla er pakket også begynt å pakke så smått til meg. Men veldig usikker på hva jeg skal pakke ned. Fikk litt panikk i dag når man har bikket 37 uker at jeg kanskje bør skaffe resten av det jeg tenker jeg bør ha med :O tiden flyr jo unna her, men er veldig klar for at hun skal komme uansett:)
 
Hårbørste
Hårstrikk
Shampo/balsam
Deo
Dusjsåpe
Purelan
Ammeinnlegg
2 Ammebh
Slippers til å dusje i
To kosebukser
To-tre topper
Stor truse til hjemreise
Evt. egne klær til hjemreise hvis man vil ha noe annet enn kosebukse
To-tre par sokker
Mobillader
Helsekort
Skift til mannen
Toalettsaker til mannen
Elastisk sjal
Paracet + naproxen

Det som kan være greit å huske på er at man fort ender opp med å blø gjennom truser og bukser. Derfor tar jeg med to bukser. I tillegg svetter man ofte en del, og hvis melken kommer så kan det fort bli melkesøl. Greit å ha to bher, ekstra topp og sokker. Det anbefales ikke å gå barfot på barsel pga sykehusbakterier. Kan vært greit å ha meg slippers, spesielt hvis man ender opp med å måtte dele bad med andre.

Har hørt mange gå på en smell ved å ta med seg vanlige bukser til hjemreise. Det var ikke aktuelt for min del de to gangen jeg har født ;)

Tar med paracet og naproxen fordi jeg får veldig vonde etterrier, og jeg synes det er bedre å ha det med enn å måtte ringe etter barnepleier på barselshotellet.
 
Last edited:
Bagen er så og si ferdig pakket! Mangler bare mat. Men kommer til å bytte ut noe hvis jeg får tid, fordi mye av klærne er i bruk. Men nå har jeg iallfall lagt rene skift i bagen, så jeg har alt jeg trenger der. Har også pakket stellebagen:) Godt å ha det klart.
 
Føler jeg har overgått meg selv og skrevet liste til fødebagen, inspirert av dere :) satser på at gubben kan løpe ærend hvis det er noe vi har glemt :) Så da får jeg strax begynne å pakke klart ;)
 
Jeg har startet pakkingen :D
Har pakket pysjbukse, kosedress, joggebukse og noen singleter.
Birkenstocks. Hårføner. Bind. Har også kjøpt shampo/balsam, små flasker intimvask og dusjsåpe fra apoteket og en fet bodylotion uten sterk parfyme.
Må en tur på Lindex og kjøpe ammebh'er og store truser.
Resten tror jeg blir pakket rett før. Klær som er i bruk + sminke.
 
Har startet pakkingen, men ferdig blir jeg nok ikke før vi står der og må reise.Hehe.

Har pakket løs mamma-joggebukse, en meget herlig fleecejakke, noen singletter, kamera og lader, to babytepper (Det ene til å ta med hjem og la hundene snuse på etter babyen har brukt det) Noen babyklær som kan brukes til henting. Hårstrekk og briller.
Mangler også store truser og en ammebh, og telefon, lader, tannbørste og hårbørste pakkes nok i siste liten.
 
Pakker to bagger, en til meg, med klær, toalettsaker, lader etc. Den ligger allerede klar i bilen, klok av skade etter sist jeg ble innlagt, og ikke hadde med annet en papirer, telefon og lommebok. Så pakker jeg til lille i stelleveska, settes klar sammen med bilstolen, så det kan pappaen ta med inn etter fødselen.
 
Ørepropper til mobil/pad I tilfelle det blir lange timer på flersengsrom.
 
Hvilken type bind pakker dere med? Natt bind eller dag bind?

De største nattbindene.. Er i grunn lite sannsynlig at disse holder også da man blør MYE etter fødsel...
 
Har pakket toalettsaker, pysj, morgenkåpe og undertøy til meg. De andre klærne jeg skal ha med bruker jeg frem mot fødselen, så de får jeg pakke ned før vi reiser på sykehuset. Har også gitt samboeren instrukser om hvilke klær jeg ønsker å ha med, sånn i tilfelle jeg ikke rekker å pakke og han må hjem å hente det.
Fikk stelleveska i posten i går, så tenker å pakke baggen til mini i morgen eller over helga, og sette klar sammen med bilstolen. Er 37 uker på mandag, og regner med at det kommer til å gå flere uker før fødselen er igang, men tenker jeg like gjerne kan pakke det klart nå.
 
Har ennå ikkje fått meg til å pakke fødebagen! Er 38+1 i dag og såååå klar for å få ut lillesøster! Men den bagen får eg meg bare ikkje til å pakke:p Har en teit tanke om at når den er pakket og klar går eg på overtid, og hvis den ikkje er klar så kommer snuppa før :wacky::Do_O Veit jo at det ikkje har noke å sei, men er blitt sånn no:p

Har en plan i hode om hva eg skal ha med, så får pakke mellom riene tenker eg, og om vi skulle glemme noe er det ikkje krise.. Sambo skal uansett hente storesøster så fort det lar seg gjøre etter fødselen og da kan han svippe hjemom :)

Bind veit eg ikkje om eg gidd å pakke med denne gang.. Forrige gang brukte eg bleiene de hadde der og det tenker eg at eg gjør denne gang og! Bind hadde ikkje funka forrige uansett ;)
 
De største nattbindene.. Er i grunn lite sannsynlig at disse holder også da man blør MYE etter fødsel...

Fysj, men sånn er det jo.. Skal handle det etterpå tenkte jeg.. Bruker vel de som sykehuset har, også greit å ha noen hjemme. Er jo ikke over på et par timer liksom :depressed:
 
Back
Topp