"Fødebag" til far?

Io

Elsker forumet
Pakker dere noe til far?

Jeg la nettopp tannbørste og en den t-skjorte I sekken min.

Han må nok ha med seg endel skift han også ja :) blir 2 overnattinger på sykehuset tenker jeg, samt at også far kan bli ganske skitten under fødsel :)
Så han skal få pakke seg skift, toalettsaker og tlf+lader

Ja, samboeren skal ha med seg litt klær og toalettsaker. Regner med at vi blir to netter, og han drar nok ikke hjem i mellomtiden med mindre det er noe han må hente hjemme...

Nja, tror ikke det. Med begge de andre ungene hjemme så får han dra hjem når fødselen er overstått. Har kort vei hjem uansett. Blir vel bare å hive en ekstra flaske drikke i bagen, til han.

Har kjøpt ekstra tannbørste til far som jeg har puttet i toalettvesken min. Har lagt frem et par tskjorter, boxere, sokker og en joggebukse til ham også. Ser for meg at han muligens kan bli litt stresset når vi skal dra ;)

Her pakker han selv:-) Vi er vel så og si klare.

Nei, det blir vel dårlig med pakking av bag til han her tror jeg. han får ta med seg det han vil ha med bort, men regner med han kommer til såppas mange turer hjemom for å se til hundene og slikt i løpet av en dag at han får røsket med seg det han trenger da. Nå skal det sies at vi bor fem minutter unna sykehuset da :P

Han kommer ikke til å overnatte likevel så her blir det ikke pakket noe til han. Vi har 2 barn fra før som han skal hjem til på ettermiddag/natt. Han skal være sammen med oss på dagtid og kvelden når ungene er lagt ;)

Jeg kommer til å pakke med et par sett med undertøy, sokker og t-skjorter til ham. I tillegg har jeg jo med det meste av felles toalettsaker, som såpe, sjampo, tannkrem osv. Det han trenger utover dette får han pakke selv :)

Kjenner jeg han rett så pakker han i siste liten eller ikke i det hele tatt men kanskje jeg skal prøve å få gjort det for han før, men det blir vel noe klesskift, noe toalettsaker, insulin og mat/snacks/drikke. :p

Det variere nok fra sykehus til sykehus, men som oftest er det vel du kafé eller kiosk han kan kjøpe seg noe.
Ok, da bør jeg kanskje finne ut av hvordan det er hos oss. Ser ikke for meg at man begynner å smøre matpakke når man skal av gårde på sykehuset :p Og noe mat må han jo ha, om fødselen tar lang tid..

Ok, da bør jeg kanskje finne ut av hvordan det er hos oss. Ser ikke for meg at man begynner å smøre matpakke når man skal av gårde på sykehuset :p Og noe mat må han jo ha, om fødselen tar lang tid..
Fikk ikke servert mat på sykehuset her, men kunne kjøpe seg på kiosken eller butikken :)
Dette gjelder middag.
Han fikk vel noen skiver til frokost.

Han får pakke et sett skift å det han behøver selv og ha det liggende i bilen eller hjemme hos foreldrene hans som bor 5 minutter fra sykehuset. Pappa'n må betale for både sengeplass og næring på sykehuset, så vi kommer til å pakke ned noe enkelt å spise. Kantina og kiosken har nokså begrenset åpningstid dessverre, så vi må nesten bunkre opp ;)

Må far ha med egen mat under fødselen?
Her må far betale for mat og overnatting. Under fødselen må han eventuelt kjøpe i kiosken, men tror vi pakker med litt mat å. Har fått tips fra andre at det kan være lurt å ta med litt mat, så ikke han må løpe i kiosken og være mer borte fra fødestua enn nødvendig. Har hørt om de som har gått glipp av å få være med inn på hastekeisersnitt, fordi de har vært ute å kjøpt mat når det har blitt bestemt.

Her må far betale for mat og overnatting. Under fødselen må han eventuelt kjøpe i kiosken, men tror vi pakker med litt mat å. Har fått tips fra andre at det kan være lurt å ta med litt mat, så ikke han må løpe i kiosken og være mer borte fra fødestua enn nødvendig. Har hørt om de som har gått glipp av å få være med inn på hastekeisersnitt, fordi de har vært ute å kjøpt mat når det har blitt bestemt.
Det er det jeg tenker på og. Vil ikke at han skal fly ute under fødselen :p

Back
Topp