Føde så snart som mulig etter 37??

Her har jeg ikke noe hastverk, vil gjerne kose meg i påskeferien med de to jeg allerede har før mini kommer. Dessuten har jeg akkurat gått ut i permisjon, og har masse som skal fikses. Men nå er jeg i relativt god form, hadde nok tenkt annerledes hvis hver dag var en kamp. Synes det er helt greit å mene forskjellig om dette :)

37+0 i dag, fra i dag kan han gjerne komme! Alt er klart:) han kan gjerne bli der inne også, men kjenner jeg vil ha han ut nå i nærmeste fremtid. Gleder meg til å få tilbake egen kropp og starte på morsrollen, føler livet står skikkelig på vent nå =/
Samme her:) han er hjertelig velkommen her også :)

Er 38+0 i dag, og er veldig klar for å få møte lillegutt så fort jeg har blitt frisk igjen. Han tar jo ingen skade av det siden han allerede er ferdig utviklet, og jeg begynner å bli meget lei av å gå gravid nå.

Siden det er så mye snakk om at det er så fælt å ønske seg at babyen kommer ut etter uke 37 så må jeg bare spørre: GJØR DET NOE? Gjør det noe at mange ønsker å få babyen sin? Gjør det noe at man er lei, vil bli seg selv,vil bli kvitt vondter og plager??
Ah, jeg kjenner jeg blir mer lei av å måtte forsvare hvorfor jeg ønsker å få ut lillemor nå (37+4) enn jeg er av svangerskapet akuratt nå ;)

Jeg er helt med her altså. Er skikkelig sliten i både kropp og sjel, og det går ut over absolutt alt og alle rundt meg. Og når man har barn fra før, så vil man jo gjerne ha litt energi til dem også, men det er det lite av...jeg kan gjerne vente i to uker til, men da vil jeg han skal ut altså...(er i uke 37 om 2 uker :P ) Men det er jo noen som ikke er helt med på at et svangerskap kan slite på, men det må da være fordi de enten ikke har vært igjennom et selv, eller fordi de ikke har vært så voldsomt plaget? jeg vet ikke...En graviditet er ikke en sykdom, men hjelpe meg så mye sykdom og vondt den fører med seg til enkelte...

Jeg hadde siste arb.dag på torsdag så for min del kan hun gjerne vente litt lenger med å komme. Har en "to do"-liste jeg gjerne vil bli ferdig med først :) idag: vaske vinduer, micro og ovn. Og slappe av :)

Jeg mente det ikke som kritikk, selv om det ser ut som om mange tok det som det.

Ville bare ta tempen på om jeg er den eneste som synes det er OK å ruge litt til.

Selv fikk jeg liten baby en uke før termin sist, og håper derfor å gå like "lenge" denne gangen også, for å ikke risikere å få en enda mindre miniatyrbaby :)

Jeg mente det ikke som kritikk, selv om det ser ut som om mange tok det som det.

Ville bare ta tempen på om jeg er den eneste som synes det er OK å ruge litt til.

Selv fikk jeg liten baby en uke før termin sist, og håper derfor å gå like "lenge" denne gangen også, for å ikke risikere å få en enda mindre miniatyrbaby :)

Viktig med litt "debatt" i ventetiden :P

Jeg bikket uke 37 i går og er klar for å føde. Men jeg har så mange plager og synes det er så tungt. Er meget dritt lei. Er klar som ett egg, men selvsagt er det som du nevner best å vente nærmere terminen. En annen ting er jo at jo flere dager man føder før termin jo flere dager mister man av permisjonen sin.

Men mer enn 3 uker ønsker jeg ikke å gå...

Jeg er forsåvidt klar for at hun kan komme noen uker før termin :) men hun kan gjerne vente til jeg har fått vasket klær, skrudd opp seng/vugge og pakket fødebag ;) det tenkte jeg å begynne med neste uke eller noe :)

Jeg hadde første permisjonsdag i går og er ikke klar for at snuppa skal komme enda :p Tenker at jeg har god tid ;) Men skal starte nå med å pakke fødebaggen og gjøre klart utstyr, klær osv :) Må ha noe å gjøre mens venter ;)

Jeg kunne godt tenkt meg og gå til nærmest termindato.. jeg har egentlig hatt det fint de siste ukene og plages ikke av å være gravid. Men nå har jeg gått med del maserier og tull,og det er klart at det er ikke noe ålreit og bli helt utslitt heller! Så,så lenge man har det bra så går nok ikke tiden så tregt.. men om mammaen ikke har det bra og er helt kjørt når babyen kommer så tenker jeg at det er bedre og føde litt tidligere.
Det og gå uker på overtid og måtte sette igang fødsel er vel ikke noe særlig for babyen det heller.

Med førstemann ble jeg utålmodig når jeg var i uke 37, og ønska han skulle komme så fort som mulig. (Veldig flott sv.skap)
Men nå håper jeg mageboer holder seg til termin (6.april). Er fryktelig sliten av å være gravid, men deilig å kunne bruke første del av permisjonen til å lade batterier til den lille kommer, når storebror er i barnehagen:)

Jeg må si at jeg stresser ikke om dagen. Vil helst ikke føde på bursdagen min én gang til, så etter mandag er det fritt fram for baby! Skal prøve å teste flere av disse kjerringrådene. ;)
13 dager til termin!

Lykke til med kjerringrådene ;-)
Jeg hadde siste arbeidsdag i går (yay!) og fortsatt 4 uker til termin, så håper ho venter min. 2 uker med å komme. Har en del plager, men føler meg rett og slett ikke klar :-)

Jeg skjønner at dere som har jobbet helt frem til permisjonsstart gjerne vil ha baby i magen litt lengre. Men så tenker jeg også da at siden dere har jobbet helt til nå,også er i tålelig god form. Jeg har vært sykmeldt siden uke 24 pga kraftige kynnere og ryggvondt. Vil ikke synliggjøre meg selv,men det er virkelig forskjell fra svangerskap til svangerskap. Jeg får ikke gjort noe nå,ikke lekt med guttene mine engang. Og vi skal flytte nå på mandag. Skulle så gjerne ha bidratt mer,men kroppen tillater det ikke. Alle gjøremål jeg har må vente til etter fødsel og det er ikke for å sette mine behov foran babyens,det er nettopp for at babyen skal holde seg i magen lengst mulig.

Begynte med kjerringråd i uke 37, men hun kom ikke før 7 dager etter termindagen. Var så lei! Det var en real runde med rikshospitalets oppskrift som satte igang stormrier, bare 30 min etterpå. Nå vet vi hva vi gjør med nestemann :))

Her må han gjerne holde seg inne i noen uker til. Er 37 uker i dag og har siste arbeidsdag på mandag.. Har masse jeg må få gjort. Har begynt å få gjort litt nå da (vasket fødebag og barnetøy + handlet inn litt tøy i 50, siden vi ikke hadde det), men har ellers masse å gjøre. Men kroppen er litt vond, men håper at han holder seg inne til over påske. Ønsker meg en påske sammen med eldstemann uten sykdom (vi har hatt sykdom i hus i over en måned i strekk nå). Etter det må han bare komme!

Back
Topp