Får vi se din barnevogn?

Jeg er ikke helt ferdig å ordne vår vogn enda. Men slik ser den ut nå.
316cfdf7391fd3e5111495beb3bfb4a7
2866b8972c821f559e116c27e2e5bdf7

Hvorfor selger du den nye Simo vogna di? Dette er en kjempe vogn!

Hvorfor selger du den nye Simo vogna di? Dette er en kjempe vogn!
Jeg har plutselig to vogner. Og den andre tror jeg blir litt enklere å ha. Men det er litt trist, er glad i simoen også. Mulig jeg kunne hatt den som barnehagevogn. Men jeg vet ikke. Kommer mest sannsynlig til å ta bussen til barnehagen og da må jeg uansett ha vognen. Det kan se ut som at jeg blir alene med barnet! Og jeg har ikke bil, derfor tenker jeg at det sikkert er lurt med en lettere vogn.

Jeg har plutselig to vogner. Og den andre tror jeg blir litt enklere å ha. Men det er litt trist, er glad i simoen også. Mulig jeg kunne hatt den som barnehagevogn. Men jeg vet ikke. Kommer mest sannsynlig til å ta bussen til barnehagen og da må jeg uansett ha vognen. Det kan se ut som at jeg blir alene med barnet! Og jeg har ikke bil, derfor tenker jeg at det sikkert er lurt med en lettere vogn.

Kan jeg spørre hva slags vogn du har valgt?

Min erfaring som alenemor uten lappen er en god, stor og stabil vogn. Jeg var alene når jeg fikk frøkna, og er alene denne gangen og. Så valget mitt falt på simo da vognen vil bli mye brukt til alt og mulighet til å ha varer under i kurven.

Dere som har valgt vogn med sånn klassisk understell, fire hjul. Hva er fordelen med dem? Har prøvd med tre hjul og sånn med tette, svingbare hjul forran, og kan ikke forstå at noen velger klassisk? De andre var jo så utrolig lette å trille. Hva er det jeg overser?

Kan jeg spørre hva slags vogn du har valgt?

Min erfaring som alenemor uten lappen er en god, stor og stabil vogn. Jeg var alene når jeg fikk frøkna, og er alene denne gangen og. Så valget mitt falt på simo da vognen vil bli mye brukt til alt og mulighet til å ha varer under i kurven.
Hei! Jeg har valgt mountain buggy urban. Ja, jeg sjønner va du mener. Er fremdeles usikker på vogn, og har vert det lenge. Kjøpte simo fordi jeg syns den er fin og romatisk og den var ikke så dyr som de andre. Mulig jeg beholder begge to, så kan jeg se hva jeg foretrekker, og evt. Selge etter det. Det er så mye man er usikker på når det er første gang..

Dere som har valgt vogn med sånn klassisk understell, fire hjul. Hva er fordelen med dem? Har prøvd med tre hjul og sånn med tette, svingbare hjul forran, og kan ikke forstå at noen velger klassisk? De andre var jo så utrolig lette å trille. Hva er det jeg overser?
Jeg vet ikke helt. Ofte er klassiske vogner en del billigere, og skal man være realistisk er det veldig mange som ikke har muligheten til å kjøbe vogn til 10.000kr. Dessuten er det god lagringsplass i de klassiske vognene. Ta for eksempel simo da, som er laget for norske forhold, tåler vær og vind og stoffet tåler vann, man trenger nødvendigvis ikke å bruke regntrekk utenom. Den er også lun og god. Har gode hjul, er stabil. Den har også en veldig god gyngefunksjon, noe de fleste barn foretrekker. Simo har lang levetid Ser man på bugaboo buffalo for eksempel. Dette er en dyr og populær vogn mest sannsynlig fordi den har et moderne design som faller i smak, den er også lett i vekten og har svingbare hjul. Den er nok ikke den som tåler mest i grus og snø hva anngår hjul, isåfall har den nok ikke like lang levetid som klassiske vogner. Stoffet må impregneres før bruk og bagen er ikke serlig lun og varm. Man er nødt til å kjøpe regntrekk og myggnett osv i samme merke. På klassiske vogner kan man kjøpe universal produkter. Bugaboo har ikke gyngefunksjon.

Det var et langt foredrag. Kanskje jeg ikke skal selge simoen alikevel :p

Hei! Jeg har valgt mountain buggy urban. Ja, jeg sjønner va du mener. Er fremdeles usikker på vogn, og har vert det lenge. Kjøpte simo fordi jeg syns den er fin og romatisk og den var ikke så dyr som de andre. Mulig jeg beholder begge to, så kan jeg se hva jeg foretrekker, og evt. Selge etter det. Det er så mye man er usikker på når det er første gang..

Aha, de er fine de og :) Det er nok bare en smakssak hva slags type vogn man vil ha :) Og du burde jo helt klart gå for en som passer din hverdag best :) Men ja man er ofte usikker på mye når man får små, og ikke alltid det hjelper at det er nr 2 skal jeg si deg haha :P

Jeg har valgt en simo vogn med 4 like store hjul på, fordi jeg har ikke lappen og er alene med snart 2 barn. Jeg skal komme meg fram med vogn uansett Vær og vind. Så husker jeg godt at jeg gjerne skulle hatt en vogn som hadde hatt en litt større bag for bruk lengst mulig. Den er å god og lun noe som er praktisk spesielt når man skal ha med seg syke barn ut for å dra til lege eller annet man bare må. Men det er nok en smakssak, jeg kunne nemlig aldri ha valgt en vogn med små svingbare hjul da jeg ikke liker de så godt :)

ImageUploadedByBV Forum1433185242.758417.jpg Her er vi på vi hjem (i går) med vogna som vi fikk av noen venner. En Teutonia. Alt utstyret ligger oppi vogna. Vet ikke om vi skal ha dyne i med en gang, er det anbefalt til små barn? Satser på tepper i begynnelsen. Skal jo være sommer også, når babyen kommer! ;)

Vis vedlegget 119706 Her er vi på vi hjem (i går) med vogna som vi fikk av noen venner. En Teutonia. Alt utstyret ligger oppi vogna. Vet ikke om vi skal ha dyne i med en gang, er det anbefalt til små barn? Satser på tepper i begynnelsen. Skal jo være sommer også, når babyen kommer! ;)

Trur bare man må prøve seg frem, men så lenge det er fint så er det såpass varmt i juli at jeg tviler på at vi kommer til å bruke dyne. Så små barn kan ikke regulere temperaturen og jeg som brukte dyne på mi som er født i januar (greit at hun hadde mer klær på) kan ikke se at det er behov for noe mer enn teppe. Men dette er jo noe man må se ann og vurdere hva som er best for hver enkelt.

Greide ikke vente lenger så gjorde den klar i dag :p
Samme settet som var brukt i vogna til størstemann for 13 år siden og minstemann for 6 år siden :)

Vedlegg

• 1433188883592.jpg
    1433188883592.jpg
    35,1 KB · Visninger: 124
ImageUploadedByBV Forum1433872634.495966.jpg
Endelig fått somlet meg til å pakke den ut av eskene og satt den sammen :)
Stokke Xplory med koppholder fra SkipHop.

Jeg syns også de med svingbare hjul er lettere å trille, derfor valgte vi en sånn. Nå kan jeg kjøre rally i klesbutikkene med en hånd på vogna :P neida ;)
Jeg er ganske liten så de klassiske ville kanskje blitt for store og tunge for meg :P

Det er nok smak og behag, og alt etter hvor en har tenkt å bruke vognen mest. Jeg ville ha ordentlig "babyvogn" med stor bag og store lufthjul, da jeg kommer til å bruke vognen mye på turveier/grus og bor på vestlandet (mye vind og regn). Hadde først bestemt meg for understell med svingbare framhjul, men syntes fire hjul virker mer robust. Kan se for meg svingbare framhjul kan henge seg opp etter langvarig bruk på grus, uten at jeg har noe erfaring med det:rolleyes: Vil ha en vogn som varer til eventuelle småsøsken også.. og likte bedre den klassiske handlekurven til Emmaljunga fremfor tøykurven som er på understellene med svingbare hjul - ville blitt fort skitten av sølevann osv. Det er klart mye tyngre uten svingbare hjul, men jeg tenker at da får jeg litt ekstra "gratis" trening på kjøpet :p

Back
Topp