Får vi det til? (SA/MA/SA/SA) Endelig gravid med nr.2 ❤️☺️

18+4

I går var en milepæl, sent på kvelden så kom det noen få sterke spark, og mannen kjente ett av de på utsiden!! :excited001 :sad010 :love017 :wav

Det er SÅ stort for oss, spesielt siden han nesten aldri fikk kjent det i første svangerskap da morkaka lå som en god buffer foran på magen, verken så eller kjente noe særlig til sparkene på utsiden da.

Gratulerer så mye med 17.mai alle sammen! ❤️:hug003
 
I dag har vi kjøpt Bugaboo butterfly til storesøster, så foxen blir ledig til lillebror når han kommer ❤️ skal reise litt i sommer så tenkte vi likesågodt kunne kjøpe den nå ☺️ :wav

Vis vedlegget 435106
Veldig greit med en sånn trille, vi kjøpte ifbm med reise når kommende storebror var 7 mnd og vi bruker den mye enda (ikke den typen, men en annen som også er godkjent til å ha i hattehyllen på fly).
 
Tusen takk fina!! :love7 så koselig at du følger med! Hvordan går det med deg? ❤️
Det er så koselig å følge med på deg! …også gir det meg håp!

Joda, det går bra. Har hatt en litt «off» pp hvor vi bare tok det litt som det kom. Er over i ny pp nå og klar for å prøve skikkelig igjen :happy093..
 
Veldig greit med en sånn trille, vi kjøpte ifbm med reise når kommende storebror var 7 mnd og vi bruker den mye enda (ikke den typen, men en annen som også er godkjent til å ha i hattehyllen på fly).
Så kjekt å vite!! Ja tror vi kommer til å få god bruk for den med begge barna, blir jo noen år til med vogn her nå :laughing002 :Heartblue
 
Det er så koselig å følge med på deg! …også gir det meg håp!

Joda, det går bra. Har hatt en litt «off» pp hvor vi bare tok det litt som det kom. Er over i ny pp nå og klar for å prøve skikkelig igjen :happy093..
Nhåå så hyggelig ❤️:love7 jeg håper sånn for deg, og har troa på at den snart sitter. Veien dit er skikkelig drit men plutselig så sitter den ☺️❤️

Så fint det går bra, høres godt ut med en litt mer avslappet pp også før man kjører på skikkelig igjen. En kan jo bli litt lei av den der prøvingen også i lengden :smiley-ashamed004 spennende med ny pp nå!! Håper den sitter denne gangen :love7gleder meg til å følge med!
 
19+0 ANDRE TRIMESTER
1000050107.png

Termin: 17.10.24

Dager til termin: 147 dager igjen

Prosent fullført: 47,5 %

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: ordinær ultralyd på sykehuset (20 uker), 27.mai, om én UKE!! :eek::Heartredog kontroll med min gynekolog 4. Juni.

Kjønn: en liten gutt :love017:Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør:
- Kvalmen er mye bedre! Kommer og går litt men generelt bedre
- Energinivå: lavt/medium, men bedre enn i det siste
- Litt vondt bekken, men det går ganske greit så lenge jeg passer på å sitte skikkelig og sove på siden med bbhugme.
- Puppene større og veldig ømme, kan se råmelk-krystallene i melkeutgangene.
- libidoen økt igjen
- Litt sure oppstøt i ny og ne.
- Humøret er ellers stort sett bra, men har litt kortere lunte enn vanlig.
- ekstremt forstoppet i det siste
- økt sult!!


Cravings: fortsatt mye søtsug, mye lyst på lakris men prøver å begrense det.

Vekt: ned 1,5 kg siden startvekt, så dvs at jeg har gått ned 0,7 kg denne uka.

Men synes den vekta flyr opp og ned med 1 til 2 kg avhengig av når jeg veier meg på dagen, hvor forstoppet jeg er og hvor mye jeg har spist til kvelds :hilarious:


Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- liten jordbærbamse til fresita
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- silverette
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.


Bevegelse:
I starten av uken hadde jeg mange dager på rad hvor jeg tydelig kjente masse bevegelse, følte det nesten var et mønster i det og at jeg begynte å bli litt mere kjent med han. Var ofte mye aktivitet på kvelden, og rundt kl.11 og 14, sjeldent på morgenen. Men nå har det vært et par dager nesten uten noe bevegelse, nå har jeg riktignok vært på farta en del så kan godt hende jeg bare ikke har kjent det. Men i natt så har jeg drømt og bekymret meg såå mye om at det er noe galt og at det ikke er liv osv. Heldigvis kom det et par spark nå akkurat før jeg begynte å skrive dette, sannsynligvis er alt bra, men ja, dette kommer jeg til å bekymre meg for hele svangerskapet tror jeg :smiley-ashamed004 :hilarious:

Kynnere: lite av det siste uka ☺️

Leie: Free floating

Tanker om fødsel: håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️ helst uten medisiner hvis jeg klarer. ☺️ Spent på å denne gangen føde i Spania, sist var i Norge. Kjenner at jeg hadde følt meg tryggere skulle jeg ha født på samme sykehus igjen da det var veldig fint første gangen.

Generelt:
Begynner å kjenne babys kropp mye bedre inni magen nå, kjente at han lå med ryggen utover i går morges, og det var en skikkelig snål følelse å kunne kjenne den lille harde kroppen så godt med hånda på utsiden av magen. Kjenner også tyngden av han inni der når jeg ligger på siden f.eks. Begynner jo å bli ganske stor nå! Alle appene har forskjellige meninger om hvor stor han er nå, men forslagene er: en ketsjupflaske (nørs), en artisjokk (preggers), en potet (preglife), og en liten kanin/en ananas (gravid+). :laughing002Jeg synes disse tingene varierer ganske mye i størrelse jeg da men, en ting er ihvertfall sikkert, babyen blir større :love017

Skikkelig lei av heparinen nå, er gul og blå både på mage og lår og synes det er litt fælt med alle merkene når jeg skal gå i bikini i sommer. Samtidig som jeg er takknemlig for den og for at den sørger for god blodsirkulasjon til baby.

Formen i det siste er generelt god, eller hvertfall mye bedre enn den var. Ikke vært mer syk av andre ting heldigvis, og vi har overlevd både 17.mai og en dag på vårfestivalen her nede. Kjenner jeg er sliten i dag, så må ta det med ro så jeg er klar til å reise til Madrid i morgen tidlig og deretter på langhelgtur. Og innimellom det har vi vårfest i barnehagen. Mye på planen denne uka! Men det er fint, for neste mandag har vi ny UL, og tiden kan ikke gå fort nok frem til da :p:love2 Tenk at om en uke så er jeg halvveis :eek::Heartblue

Magen nå:
1000050123.jpg


Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)


- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning
komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre


3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
Last edited:
*edit neste legetime med min gynekolog har blitt flyttet fra 6. til 4. juni, de ringte nettopp fra kontoret ☺️
 
19 uker allerede! Det går jo bra for oss denne gangen jo❤️ Sorry, blir litt emosjonell av å lese at du kjenner bevegelser, den lille harde ryggen i magen (kjente nettopp på den selv her jeg lå på sofaen), bekymringene, gleden ved å dele de fine sparkene og ikke minst at kvalmen har gitt seg for det meste :love017 Det er så fint alt, bortsett fra bekymringene da, men man slutter jo aldri å bekymre seg for egne barn❤️
Og så ultralyd og halvveis om ikke lenge, det blir så bra! Nå føles det jo nesten som om vi er like langt. Gosh, jeg er på skikkelig hormontur i kveld, sitter med fuktige øyne bare fordi vi desverre har veldig lik historie og at vi begge fikk positive tester på nyåret. Skal gi meg nå og avslutte med å skrive kos deg masse med den fine magen og hver nydelige bevegelse ifra Fresita:love017:joyful:❤️
 
19 uker allerede! Det går jo bra for oss denne gangen jo❤️ Sorry, blir litt emosjonell av å lese at du kjenner bevegelser, den lille harde ryggen i magen (kjente nettopp på den selv her jeg lå på sofaen), bekymringene, gleden ved å dele de fine sparkene og ikke minst at kvalmen har gitt seg for det meste :love017 Det er så fint alt, bortsett fra bekymringene da, men man slutter jo aldri å bekymre seg for egne barn❤️
Og så ultralyd og halvveis om ikke lenge, det blir så bra! Nå føles det jo nesten som om vi er like langt. Gosh, jeg er på skikkelig hormontur i kveld, sitter med fuktige øyne bare fordi vi desverre har veldig lik historie og at vi begge fikk positive tester på nyåret. Skal gi meg nå og avslutte med å skrive kos deg masse med den fine magen og hver nydelige bevegelse ifra Fresita:love017:joyful:❤️
Helt utrolig at det går bra for oss denne gangen, er såååå takknemlig for det :love017 :Heartred :hug013 for oss begge to! Rart å tenke på at vi egentlig skulle hatt en baby nå på flere måneder hvis den i jan/feb hadde kommet. Men det var jo denne som kommer nå som det var meningen at skulle komme, lille fresita, lille lillebror. For storesøster tror jeg egentlig det var fint at hun fikk litt tid ekstra alene med oss, hun virker mye mer klar for søsken nå enn før hun fylte 2.

Hihi ja nå føles det egentlig som vi er like langt nesten, det er kjempekoselig ❤️❤️❤️ tenk at vi er i andre trimester! Blir emosjonell selv her hihi. Tusen takk og i like måte, kos deg med bevegelsene og magen, og den lille fine kroppen inni der :love017:Heartred:Heartred
 
Nå er du jo snart halvveis! :Heartred :Heartred :Heartred
 
20+0
1000050841.png


Termin:
17.10.24 og ny termin 16.10.24

Dager til termin: 140 dager igjen

Prosent fullført: 50 %

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: ordinær ultralyd på sykehuset I DAG !!! :eek::Heartred
og kontroll med min gynekolog 4. Juni.

Kjønn: en liten gutt :love017:Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør:
- litt kvalm i ny og ne
- Energinivå: lavt/medium
- Litt vondt bekken
- en del vondt i hodet
- Puppene større og veldig ømme, kan se råmelk-krystallene i melkeutgangene.
- libidoen økt
- Litt sure oppstøt i ny og ne.
- Humøret er ellers stort sett bra, men har litt kortere lunte enn vanlig.
- ekstremt forstoppet i det siste
- økt sult!!

Cravings: ikke noe spesielt akkurat den uka her

Vekt: vært så mye styr de siste dagene at jeg ikke har fått veid meg, oppdaterer i morgen ☺️

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- liten jordbærbamse til fresita
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- silverette
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse:
Jeg har vært mye på farta siste uka, og da har jeg kjent mindre. Ifra torsdag til søndag var det så og si helt stille og jeg jobbet hardt med å ikke freake ut. Men, i går satte lille heldigvis i gang med et godt sparkeshow igjennom hele dagen, og i dag på OUL så så jeg det såvidt det var på utsiden og kjente det godt! Var også full fest inni magen under OUL så er en sprek liten kar dette ☺️

Kynnere: mye i natt, hele magen strammet seg og ble hard flere ganger i løpet av natta

Leie: Free floating

Tanker om fødsel: håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️

Generelt:
Vært på OUL i dag og det var SÅ godt å se. Etter ca en mnd uten ultralyd og varierende mengder spark så hadde bekymringene begynt å rive litt i meg. Alt var BRA på OUL! :love017 :Heartblue Ble helt rørt der jeg lå og så alle delene av kroppen som har utviklet seg så perfekt. Det er virkelig et mirakel at vi kan danne et lite menneske inni oss. Gynekologen i dag husket meg fra sist, og sa "det var du som hadde studert medisin?" så hun begynte å forklare alt mer i detalj og vise alt det anatomisk veldig godt. Det var stas!! Så, vi venter fortsatt en liten gutt. Estimert til 334 g, og satt frem én dag til 20+1, så ny termin er 16.10.2024. jeg er sååå lettet og lykkelig! Var skikkelig nervøs for å plutselig få en overraskelse om at noe var galt. Opplevelsen om å få beskjed på ultralyd om MA'en i fjor sommer sitter godt i meg. Men nå, nå er vi halvveis og alt er bra!! Så nå har jeg troa! ☺️❤️ Morkaken er også perfekt festet, langt oppe i fundus av livmor mot baksiden, med navlestrengen festet litt off senter, men langt ifra kanten, så veldig godt festet sa hun. Med 3 blodårer! ☺️ lillebror lå med hodet oppover og rumpa ned i bekkenet mitt, som om han sitter i fanget mitt nesten hihi, men fortsatt goood tid til å turne masse der inne. :love017

1000050839.jpg


Ellers har vi hatt en spennende uke :hilarious: turen til Madrid gikk strålende og var en suksess! Storesøster koste seg SÅ, og det gjorde vi også. Så var det ferien på stranda da, vi startet på torsdag med bilhavari. Full fart på vei med perfekt timet sovepause for snuppa så begynte bilen å lage en veldig rar hylelyd, heldigvis hadde vi ikke kommet så altfor langt på vei så vi fikk humpet oss hjem igjen og byttet til en annen bil. Men da flere timer forsinket og nå med en våken toåring baki som ikke synes det var så stas med over én times kjøring foran seg. Men, vi kom a ned, slitne men fornøyde. Ferien i seg selv har vært nydelig! Så gøy og kos å være på stranda. Snuppa elsker å grave og leke i sanda om dagen men bølgene er skumle, så noe bading ble det ikke. Leiligheten var ok, men min gravide kropp fant ingen gode steder å hvile der. Sofaene var små og harde, sengen hadde ingen puter å bygge opp med og utestolene var bare sånne små pinnestoler. Greit nok, jeg overlevde men fy så vondt i bekkenet jeg fikk og begynte etterhvert å bli veldig veldig sliten. Vi dro hjemover på søndag og gledet meg til å komme hjem til egen seng og sofa. Men neida, nå ville ikke inngangsdøra åpne seg. Etter mye styr med låsesmed som har massakrert døra vår, så kom vi oss ikke inn, og måtte ta med oss all bagasjen og sove hos svigers til i dag. Samme problem der med dårlig seng, dårlig søvn. De er utrolig hærlige og har hjulpet oss så mye nå og utrolig takknemlig for det. ❤️ Så takknemlig for at ny låsesmed som kom rundt kl.11 i dag fikk opp døra og fikset den, uten å kappe den i fillebiter, sånn at vi fikk kommet inn og sett til kattene som var innestengt (de fikk tilsyn av svigers i går morges før døra slo seg vrang, men jeg var allikevel bekymret hehe), vi fikk tak i svangerskapspapirene mine, og mannen rakk å være med meg på OUL. Det så ut som en god stund at han kom til å gå glipp av den, og så viktig som den er, med den historien vi har, så var det helt krise for meg at han ikke kunne være med. I tillegg til at jeg er sykt sliten nå og alle tanker går i kryss selv på norsk, så følte at å ta den kontrollen alene på spansk med denne formen var alt for mye for meg. Men alt ordnet seg heldigvis til slutt!! Nå har jeg endelig funnet senga mi og bbhugme'en min og fått hvilt. Og bedre nyheter på OUL kunne vi ikke fått ❤️:love017:happy093

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt (utifra det man kan se på UL)

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0


- 23+0 skulle babyen mot formodning
komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
Last edited:
Fineste lillebror ❤️❤️❤️ deilig med overstått oul og HALVVEIS!! HURRA :love017
Men fytti for noen dager dere har hatt, er det mulig lism :wacky: godt det ordner seg tilslutt, kan tenke meg det var sykt digg å treffe senga si med bbhugme!
 
Gratulerer så mye med overstått OUL, halvveis og en herlig, liten lillebror i magen :love7 :cool05:dance011:love017:talk017:Heartblue:love7:dummy:
 
Fineste lillebror ❤️❤️❤️ deilig med overstått oul og HALVVEIS!! HURRA :love017
Men fytti for noen dager dere har hatt, er det mulig lism :wacky: godt det ordner seg tilslutt, kan tenke meg det var sykt digg å treffe senga si med bbhugme!
Hurra ja!! :love017 :woot: endelig ble det vår tur og ❤️❤️❤️
Ja det har vært litt av noen dager, heldigvis sovet sååå godt i natt med puta mi haha, og lille snupp har sovet i senga si hele natta og. Himmelsk! Nå har de akkurat vært her og skiftet låsen som de herpet i forigårs, så nå er alt i orden og vi kan slappe av og bare nyte dagene fremover ☺️❤️
 
20+2 :woot:

Hoppet over 1 dag, gøy! Hihi :love017

Da har jeg klart å komme meg på vekta i dag morges også, gitt at jeg spiste verdens største trøstekveldsmat i går med kake og det hele :hilarious: syntes vi fortjente det etter alt styret :p så da er jeg opp 1 kg siden startvekt, opp 2,5 kg på 2 uker. Så nå går det plutselig fortere. Skal høre med gynekologen min neste uke om vi kan sjekke hvordan det går med blodsukkeret osv, har litt symptomer på at det kanskje er noe svangerskapsdiabetes på gang igjen...

Og her er ukens magebilde: ☺️

1000050877.jpg
 
Back
Topp