Får vi det til? (SA/MA/SA/SA) Endelig gravid med nr.2 ❤️☺️

Fantastisk ny milepæl :Heartred :Heartblue
 
Måtte inn og lese siste oppdatering. SÅ BRA! Andre trimester, tenk... <3 Dette går veien! Ellers er det absolutt ikke umulig å kjenne liv nå. Jeg kjente det litt før uke 13 med begge mine. :D
 
13+0 ANDRE TRIMESTER :eek::woot::joyful::love017
Vis vedlegget 432137
Termin: 17.10.24

Dager til termin: 192 dager igjen

Prosent fullført: 32,5%

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: 25.04 kontroll på sykehuset, 29.04 ultralyd med min gynekolog

Kjønn: ikke sikkert enda, men har blitt gjettet gutt utifra nub :Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør: Litt vondt bekken, fortsatt veldig kvalm, slapp, generelt uvel. Kvalm 24/7. Sliter med å få i meg mat generelt, brekker meg av forskjellige lukter, smaker, synet av forskjellig mat, hvis jeg tygger en litt for stor bit... :smiley-ashamed004:hilarious: litt tragikomisk, håper det kommer seg snart!

Cravings: pasta!!!! Helst fersk tagliatelle, med pesto, cherrytomater, ruccula og pinjekjerner. Mannen lager til meg :love017:hilarious:

Vekt: opp ca 1 kg siden startvekt.

Utstyr/mangler: Usikker, ikke begynt å se så nøye på det enda, vi har vogn - Bugaboo fox 5, den vi kjøpte til den vi mistet i sommer. Ellers så trenger vi bedside-crib og litt sånn småtteri men det aller meste har vi ifra første. Har begynt å se litt på klær da, har sååå lyst på den mummiboksen fra reima

Bevegelse: Det er jo i teorien alt for tidlig, innimellom kjenner jeg litt småbobling der, men tror det er mer luft jeg kjenner :laughing002

Kynnere: -

Leie: -

Tanker om fødsel: Har ikke så mye tanker enda, men jeg håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️

Generelt:
Tenk at jeg har kommet til andre trimester!!! Jeg føler meg overlykkelig og så takknemlig for at denne gangen ser det ut til at det går. Føler meg fortsatt litt urolig for om alt er bra der inne når det går lang tid mellom hver sjekk. Men det er sikkert bra. Prøver å tenke positivt og at det helst vil gå bra nå. Gleder meg til å begynne å kjenne spark og kunne kontrollere det bedre selv. Vi har nå fortalt besteforeldrene på begge sider, og alle virker fornøyde (og kanskje litt nervøse). Og lille snupp har fått vite det, hun skjønner nok ikke helt hva det innebærer enda men går rundt og sier at mamma har bebi i magen, og er veldig glad for det. Innimellom har både hun og pappa også baby i magen :laughing002 jeg smelter! Vi får se om vi finner noen gode bøker vi kan lese fremover om det å bli storesøster. Det var hun som fikk æren av å gi nyheten til besteforeldrene, hun malte med akvareller også har jeg skrevet på det og gjort det om til et kort, som hun da fikk gi til dem. Det falt veldig i smak hihi.
Vis vedlegget 432143Vis vedlegget 432144

Føles godt å endelig kunne begynne å fortelle det til folk rundt. :Heartpink:love017 og deilig å kunne krysse av sååå mange viktige (og vonde) milepæler på lista :joyful:


Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre


3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
Åh så herlig at du har nådd andre trimester, vært på OTUL, fortalt besteforeldre og fått time til OUL :smiley-bounce016
Nye fantastiske milepæler nådd❤️ Denne gangen går det:joyful:
 
Måtte inn og lese siste oppdatering. SÅ BRA! Andre trimester, tenk... <3 Dette går veien! Ellers er det absolutt ikke umulig å kjenne liv nå. Jeg kjente det litt før uke 13 med begge mine. :D
Hihi så koselig ❤️ hååper det!
Gjorde du? Da er det kanskje det jeg kjenner da?? :joyful::love017:happy093
 
Åh så herlig at du har nådd andre trimester, vært på OTUL, fortalt besteforeldre og fått time til OUL :smiley-bounce016
Nye fantastiske milepæler nådd❤️ Denne gangen går det:joyful:
Ja det ser lovende ut denne gangen!! Åh jeg er så glad nå ❤️❤️☺️ tenk at denne gangen ser det bra ut for oss begge :gen014:Heartpink
 
Andre trimester! Hurra! Tenk at det går så bra nå! Er så godt å se at alt går bra med lille mageboeren.
 
Jeg er så glad på dine vegne! :Heartred Gøy med andre trimester!! (det beste trimesteret :p) Kos dere videre med både lille babyen i magen og (snart) storesøster :love7
 
Andre trimester! Hurra! Tenk at det går så bra nå! Er så godt å se at alt går bra med lille mageboeren.
Tusen takk fine du ❤️❤️☺️ ja det er helt uvirkelig!! Plutselig så satt spira :joyful: :love017 endelig i andre trimester wooohooo :talk017
 
Jeg er så glad på dine vegne! :Heartred Gøy med andre trimester!! (det beste trimesteret :p) Kos dere videre med både lille babyen i magen og (snart) storesøster :love7
Tuuuusen takk ❤️ ja helt enig!! Andre trimester er det beste hihi!! :love017 nå skal vi kose oss med lille spire, store gull, og vår og sommer som snart står på dørterskelen her :love7 håper alt er bra med dere? ❤️
 
Ja! Hvordan synes du det kjennes ut? For meg var det som om en liten fisk kilte meg på innsiden av magen.
Haha nå fikk jeg bildet i hodet av en liten fisk som lå inni magen der og kilte på livmoren :hilarious: men jo, kanskje litt sånn, eller som små bobler som sprekker, eller når man kjenner pulsen i huden over en stor vene/blodåre lissom, sånn forsiktig dunking
 
13+1
Symptomer på enda en uvi i dag, var hos legen og må vente på svar på dyrkning siden det er nummer 3 på rad. Vondt i magen, ekkel følelse i huha når jeg tisser og veldig slapp/uvel i dag, litt feberish som om jeg brygger på noe. Kvalmen er fortsatt ikke bedre, og begynt å sove dårligere igjen nå når jeg har byttet til den kvalmestillende som ikke gjør meg så trøtt. Fikk ihvertfall en kort titt med ul i dag og alt bra med lille heldigvis ❤️
 
Haha nå fikk jeg bildet i hodet av en liten fisk som lå inni magen der og kilte på livmoren :hilarious: men jo, kanskje litt sånn, eller som små bobler som sprekker, eller når man kjenner pulsen i huden over en stor vene/blodåre lissom, sånn forsiktig dunking
Det ER liv du kjenner! Så koseliiiig. :excited001
 
Back
Topp