Får vi det til? (Ja! Det gjør vi!!) Gravid med nr.2 ❤️

21+0 ANDRE TRIMESTER
1000051272.png


Termin: 16.10.24

Dager til termin: 133 dager igjen

Prosent fullført: 52,5 %

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: hos min gynekolog 4. Juni.

Kjønn: en liten gutt :love017:Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør:
- Kvalmen er mye bedre! Kommer og går litt (fortsatt!!) men generelt bedre
- Energinivå: lavt/medium, men bedre enn i det siste
- Litt vondt bekken, siste uka har jeg hatt sykt vondt i halebeinet av alle ting
- Puppene større og veldig ømme, kan se råmelk-krystallene i melkeutgangene.
- libidoen økt igjen
- Litt sure oppstøt i ny og ne.
- Humøret er ellers stort sett bra, men har litt kortere lunte enn vanlig.
- ekstremt forstoppet i det siste
- økt sult!!

Cravings: Ikke noe spesielt denne uka, om det skulle være noe så må det være mer grønnsaker og surdeigsbrød :p

Vekt: opp 0,6 kg fra startvekt, dvs ned 0,4 kg denne uka.

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- liten jordbærbamse til fresita
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- silverette
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse:
Har dager hvor jeg kjenner spark og bevegelse nesten hver time, og andre dager hvor jeg knapt kjenner noe. Gleder meg til det blir mer regelmessig for dette stresser meg litt.

Kynnere: litt i ny og ne, fortsatt ikke veldig mye

Leie: Free floating

Tanker om fødsel: håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️ helst uten medisiner hvis jeg klarer. ☺️

Generelt:
Nå begynner jeg å virkelig kjenne baby inni der. Når han snur seg til med ryggen eller rumpa utover så kjenner jeg hvor stor han har blitt! Tenk at han er ca en halv kilo allerede :woot: tenk at det blir baby!! Vi gleder oss sånn til å møte deg, lille lillebror ❤️:love017:Heartblue
I helgen svømte jeg for første gang i basseng som gravid. Det var en utrolig interessant følelse. Magen fløt lissom opp og det føltes ut som baby drev og bumpet fritt rundt inni der. Når jeg gikk ut av vannet "falt" plutselig magen ned igjen på plass og føltes merkverdig tung. Ikke at den er så tung enda egentlig.
Ellers så har bekkenet begynt å si fra mer, de siste dagene så har spesielt halebeinet vært vondt. Såpass at det er vondt å sitte, reise seg eller gå. Håper det går over snart hehe.


Magen nå: kommer bilde i morgen ☺️


Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)

- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)
- hjertet begynner å slå 5+1
- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4
- Se hjertet slå
- Høre hjertet slå
- ultralyd i uke 7 (?)
- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1
- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)
- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2
- Tidlig ordinær ultralyd 12+1
- NIPT
- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)
- ordinær ultralyd 20+0
- få vite om barnet er friskt
- få vite kjønn
- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)
- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning
komme tidlig vil de nå prøve å redde den
- 23+4 fosteret kan høre
3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)
- 27+4 babyen kan åpne øynene
- 3/4 unnagjort! 30+0
- 34+4 høygravid!
- Fødsel ❤️
 
21+2

I dag hadde vi kontroll hos min gynekolog, hun tok ultralyd og alt var vel med lillegutt :love017 :Heartblue

Fått henvisning til å ta flere blodprøver, blant annet kontrollere glukose, stoffskiftet, jern osv. da jeg er litt svimmel og slapp, og hadde både lavt stoffskifte og sv.dia. i forrige svangerskap.
Så får svinge innom laben en dag denne uka her for å få tatt de. Må også kontrollere heparinen så da tar jeg de blodprøvene i samme slengen ☺️

Og her er magebilde som jeg sa at skulle komme i går :hilarious: Magen begynner å komme seg nå!! :love017
1000051376.jpg
 
21+2

I dag hadde vi kontroll hos min gynekolog, hun tok ultralyd og alt var vel med lillegutt :love017 :Heartblue

Fått henvisning til å ta flere blodprøver, blant annet kontrollere glukose, stoffskiftet, jern osv. da jeg er litt svimmel og slapp, og hadde både lavt stoffskifte og sv.dia. i forrige svangerskap.
Så får svinge innom laben en dag denne uka her for å få tatt de. Må også kontrollere heparinen så da tar jeg de blodprøvene i samme slengen ☺️

Og her er magebilde som jeg sa at skulle komme i går :hilarious: Magen begynner å komme seg nå!! :love017
Vis vedlegget 436824
Så fin! :Heartred Bra alt sto bra til med lille!
 
20+0
Vis vedlegget 436237

Termin:
17.10.24 og ny termin 16.10.24

Dager til termin: 140 dager igjen

Prosent fullført: 50 %

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: ordinær ultralyd på sykehuset I DAG !!! :eek::Heartred
og kontroll med min gynekolog 4. Juni.

Kjønn: en liten gutt :love017:Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør:
- litt kvalm i ny og ne
- Energinivå: lavt/medium
- Litt vondt bekken
- en del vondt i hodet
- Puppene større og veldig ømme, kan se råmelk-krystallene i melkeutgangene.
- libidoen økt
- Litt sure oppstøt i ny og ne.
- Humøret er ellers stort sett bra, men har litt kortere lunte enn vanlig.
- ekstremt forstoppet i det siste
- økt sult!!

Cravings: ikke noe spesielt akkurat den uka her

Vekt: vært så mye styr de siste dagene at jeg ikke har fått veid meg, oppdaterer i morgen ☺️

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- liten jordbærbamse til fresita
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- silverette
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse:
Jeg har vært mye på farta siste uka, og da har jeg kjent mindre. Ifra torsdag til søndag var det så og si helt stille og jeg jobbet hardt med å ikke freake ut. Men, i går satte lille heldigvis i gang med et godt sparkeshow igjennom hele dagen, og i dag på OUL så så jeg det såvidt det var på utsiden og kjente det godt! Var også full fest inni magen under OUL så er en sprek liten kar dette ☺️

Kynnere: mye i natt, hele magen strammet seg og ble hard flere ganger i løpet av natta

Leie: Free floating

Tanker om fødsel: håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️

Generelt:
Vært på OUL i dag og det var SÅ godt å se. Etter ca en mnd uten ultralyd og varierende mengder spark så hadde bekymringene begynt å rive litt i meg. Alt var BRA på OUL! :love017 :Heartblue Ble helt rørt der jeg lå og så alle delene av kroppen som har utviklet seg så perfekt. Det er virkelig et mirakel at vi kan danne et lite menneske inni oss. Gynekologen i dag husket meg fra sist, og sa "det var du som hadde studert medisin?" så hun begynte å forklare alt mer i detalj og vise alt det anatomisk veldig godt. Det var stas!! Så, vi venter fortsatt en liten gutt. Estimert til 334 g, og satt frem én dag til 20+1, så ny termin er 16.10.2024. jeg er sååå lettet og lykkelig! Var skikkelig nervøs for å plutselig få en overraskelse om at noe var galt. Opplevelsen om å få beskjed på ultralyd om MA'en i fjor sommer sitter godt i meg. Men nå, nå er vi halvveis og alt er bra!! Så nå har jeg troa! ☺️❤️ Morkaken er også perfekt festet, langt oppe i fundus av livmor mot baksiden, med navlestrengen festet litt off senter, men langt ifra kanten, så veldig godt festet sa hun. Med 3 blodårer! ☺️ lillebror lå med hodet oppover og rumpa ned i bekkenet mitt, som om han sitter i fanget mitt nesten hihi, men fortsatt goood tid til å turne masse der inne. :love017

Vis vedlegget 436240

Ellers har vi hatt en spennende uke :hilarious: turen til Madrid gikk strålende og var en suksess! Storesøster koste seg SÅ, og det gjorde vi også. Så var det ferien på stranda da, vi startet på torsdag med bilhavari. Full fart på vei med perfekt timet sovepause for snuppa så begynte bilen å lage en veldig rar hylelyd, heldigvis hadde vi ikke kommet så altfor langt på vei så vi fikk humpet oss hjem igjen og byttet til en annen bil. Men da flere timer forsinket og nå med en våken toåring baki som ikke synes det var så stas med over én times kjøring foran seg. Men, vi kom a ned, slitne men fornøyde. Ferien i seg selv har vært nydelig! Så gøy og kos å være på stranda. Snuppa elsker å grave og leke i sanda om dagen men bølgene er skumle, så noe bading ble det ikke. Leiligheten var ok, men min gravide kropp fant ingen gode steder å hvile der. Sofaene var små og harde, sengen hadde ingen puter å bygge opp med og utestolene var bare sånne små pinnestoler. Greit nok, jeg overlevde men fy så vondt i bekkenet jeg fikk og begynte etterhvert å bli veldig veldig sliten. Vi dro hjemover på søndag og gledet meg til å komme hjem til egen seng og sofa. Men neida, nå ville ikke inngangsdøra åpne seg. Etter mye styr med låsesmed som har massakrert døra vår, så kom vi oss ikke inn, og måtte ta med oss all bagasjen og sove hos svigers til i dag. Samme problem der med dårlig seng, dårlig søvn. De er utrolig hærlige og har hjulpet oss så mye nå og utrolig takknemlig for det. ❤️ Så takknemlig for at ny låsesmed som kom rundt kl.11 i dag fikk opp døra og fikset den, uten å kappe den i fillebiter, sånn at vi fikk kommet inn og sett til kattene som var innestengt (de fikk tilsyn av svigers i går morges før døra slo seg vrang, men jeg var allikevel bekymret hehe), vi fikk tak i svangerskapspapirene mine, og mannen rakk å være med meg på OUL. Det så ut som en god stund at han kom til å gå glipp av den, og så viktig som den er, med den historien vi har, så var det helt krise for meg at han ikke kunne være med. I tillegg til at jeg er sykt sliten nå og alle tanker går i kryss selv på norsk, så følte at å ta den kontrollen alene på spansk med denne formen var alt for mye for meg. Men alt ordnet seg heldigvis til slutt!! Nå har jeg endelig funnet senga mi og bbhugme'en min og fått hvilt. Og bedre nyheter på OUL kunne vi ikke fått ❤️:love017:happy093

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt (utifra det man kan se på UL)

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0


- 23+0 skulle babyen mot formodning
komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
Nydelige lillebror og nydelige magen din !!! :love7 :Heartred :Heartred :Heartred
 
21+2

I dag hadde vi kontroll hos min gynekolog, hun tok ultralyd og alt var vel med lillegutt :love017 :Heartblue

Fått henvisning til å ta flere blodprøver, blant annet kontrollere glukose, stoffskiftet, jern osv. da jeg er litt svimmel og slapp, og hadde både lavt stoffskifte og sv.dia. i forrige svangerskap.
Så får svinge innom laben en dag denne uka her for å få tatt de. Må også kontrollere heparinen så da tar jeg de blodprøvene i samme slengen ☺️

Og her er magebilde som jeg sa at skulle komme i går :hilarious: Magen begynner å komme seg nå!! :love017
Vis vedlegget 436824
Nydelig :love7
 
Det er så gøy med oppdateringene dine! Du skriver så utfyllende og bra :joyful: :Heartred Gratulerer med 21+3 idag! For en magisk tid, som går aalt for fort:Heartred:Heartred
 
Det er så gøy med oppdateringene dine! Du skriver så utfyllende og bra :joyful: :Heartred Gratulerer med 21+3 idag! For en magisk tid, som går aalt for fort:Heartred:Heartred
Nhåå så hyggelig å høre, nå ble jeg skikkelig rørt her. Takk!!! ❤️❤️❤️ Ja det er en magisk tid som desverre er altfor kort, prøver å nyte det maks nå for dette blir siste barnet hehe ☺️ ❤️ Han driver og sparker og romsterer der inne i skrivende stund :love017
 
Nhåå så hyggelig å høre, nå ble jeg skikkelig rørt her. Takk!!! ❤️❤️❤️ Ja det er en magisk tid som desverre er altfor kort, prøver å nyte det maks nå for dette blir siste barnet hehe ☺️ ❤️ Han driver og sparker og romsterer der inne i skrivende stund :love017
Det er så surrealistisk å tenke på at det er et lite menneske inni der o_O :Heartred Gleder meg så til å kjenne liv og røre i magen selv:nailbiting::Heartred (men det er leenge til:hilarious: så for nå så får jeg leve litt igjennom skriveriene til dere som er lengre uti det:hilarious::Heartred)
 
Det er så surrealistisk å tenke på at det er et lite menneske inni der o_O :Heartred Gleder meg så til å kjenne liv og røre i magen selv:nailbiting::Heartred (men det er leenge til:hilarious: så for nå så får jeg leve litt igjennom skriveriene til dere som er lengre uti det:hilarious::Heartred)
Kjempesurrealistisk! Veldig vanskelig å få det inn i hodet :hilarious: også etter de kommer ut, så er det sånn - "åssen har du fått plass inni magen min??" :laughing002:p men så fantastisk altså ❤️❤️❤️ blir gøy når du begynner å kjenne liv og røre selv ☺️❤️
 
Kjempesurrealistisk! Veldig vanskelig å få det inn i hodet :hilarious: også etter de kommer ut, så er det sånn - "åssen har du fått plass inni magen min??" :laughing002:p men så fantastisk altså ❤️❤️❤️ blir gøy når du begynner å kjenne liv og røre selv ☺️❤️
det er så gøy! Og kvinnekroppen er råtøff!:joyful: :Heartred
 
21+5

Etter å ha ligget rett ut syk nå siden tirsdag så har jeg endelig blitt bra nok til å ta en tur ut døra, vi skal ut og spise lunsj i dag etter å ha hentet mini i barnehagen så jeg pynta meg litt og måtte da bare utnytte muligheten til å ta et magebilde :love017:p :laughing002 :Heartblue
1000051560.jpg


@GardsHulder dette er en av kjolene fra storshoppingen tidligere i år :laughing002;)
 
21+5

Etter å ha ligget rett ut syk nå siden tirsdag så har jeg endelig blitt bra nok til å ta en tur ut døra, vi skal ut og spise lunsj i dag etter å ha hentet mini i barnehagen så jeg pynta meg litt og måtte da bare utnytte muligheten til å ta et magebilde :love017:p :laughing002 :Heartblue
Vis vedlegget 437098

@GardsHulder dette er en av kjolene fra storshoppingen tidligere i år :laughing002;)
Åååh, nydelig kjole :love017 Godt valg:joyful: Og så den nydelige magen da! Vel unt å pynte seg litt, det hjelper på alt❤️
 
Det var et veldig fint magebilde i en veldig fin kjole :). Hvor har du kjøpt den kjolen? …spør fordi jeg håper jeg får sjansen til å investere i noen sånne kjoler…
 
Bare vakkert, både kjolen og magen :love7
 
Det var et veldig fint magebilde i en veldig fin kjole :). Hvor har du kjøpt den kjolen? …spør fordi jeg håper jeg får sjansen til å investere i noen sånne kjoler…
Tusen takk, så koselig sagt ❤️ har kjøpt den online fra seraphine, liker mye av det de har (også fordi det er ammevennlig og kan brukes etter fødsel☺️). Håper du snart får sjansen til det kjære du ❤️❤️
 
22+0 ANDRE TRIMESTER
1000051715.png

Termin: 16.10.24

Dager til termin: 126 dager igjen

Prosent fullført: 55 %

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: 27. Juni på sykehuset

Kjønn: fortsatt en liten gutt :love017:Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør:
- Kvalmen er mye bedre! Kommer og går litt (fortsatt!!) men generelt bedre
- Energinivå: lavt/medium, driver å blir syk av andre ting her hele tiden og det tar på :p
- Litt vondt bekken, vondt i halebeinet av og på
- Puppene større og veldig ømme, kan se råmelk-krystallene i melkeutgangene.
- libidoen opp og ned, vært litt mæh i det siste
- Litt sure oppstøt
- Humøret er ellers stort sett bra, men har litt kortere lunte enn vanlig.
- ekstremt forstoppet i det siste
- økt sult!!

Cravings: søtt!! Og sjokolade :hilarious:

Vekt: opp 1 kg fra startvekt.
De siste ukene har pila snudd og har gått opp alt det jeg gikk ned i starten, egentlig helt greit men trenger ikke fortsette i denne farten helt til mål for da blir jeg stor føler jeg.

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- liten jordbærbamse til fresita
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- silverette
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse:
Fortsatt sånn at jeg har dager hvor jeg kjenner spark og bevegelse nesten hver time, og andre dager hvor jeg knapt kjenner noe. Falt litt mer til ro med det nå, han har jo god plass inni der fortsatt.

Kynnere: begynt å komme oftere nå, ikke smertefullt, magen bli bare hard.

Leie: Free floating. På OUL lå han med hodet opp og ansiktet frem, som om han satt i fanget mitt. På kontrollen forrige uke lå han fint med hodet ned i bekkenet og kikket nedover, i perfekt posisjon for å bli født. Kan godt holde seg der inne en goood stund til da synes jeg :laughing002:love017

Tanker om fødsel: håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️ helst uten medisiner hvis jeg klarer. :nailbiting:

Generelt:
Tenk at det bare er 1 UKE igjen til vi er 23+0 og de vil prøve å redde han hvis noe skulle skje. Krysser fingrene for at ingenting uforutsett skjer da, (bank i bordet), men etter det året vi har hatt har jeg lært at ikke alle desverre er like heldige. Håper dog at uflaksen vår nå er brukt opp, og det å nærme seg den milepælen gir meg en så god følelse! Hittil har jeg lissom hatt tanken om at "jaja hvis noe skulle skje, selvom jeg er flink og plukker det opp og drar på sykehuset, så er det fint lite de kan gjøre". Har lissom føltes litt... maktesløst?? Men nå kan de snart redde han, og det betyr så mye ❤️:love017

Denne uka har vært fin, vi var på ultralyd på tirsdag og fikk se igjen at alt var bra. Og der lå han, i klar-posisjonen sin :laughing002 rett etter vi kom hjem fra ultralyd så var jeg uheldig og fikk et flyvende hode smelt i magen, 2-åringen var trøtt og fikk et akutt raserianfall som lyn fra klar himmel og kastet seg bakover rett i magen min. Det var vondt! Og jeg ble veldig bekymret, spesielt siden vi hadde hatt masse bevegelse frem til da, og den dagen og neste hadde vi lite. Sikkert fordi han satt der med hodet nede i bekkenet i Buddha-stillingen sin og sparket innover mot ryggen min. Der har jeg sist jeg sjekket ikke så mange nerver som kan plukke opp bevegelse. :laughing002 De tåler jo også veldig mye der inne, er godt beskyttet og er vel også måte på hvor mye kraft en 2-åring har, selv med løpefart. Og heldigvis har jeg ikke hatt noen smerter i magen etterpå. Så nå er jeg trygg igjen på at alt er bra ❤️

Resten av uka har vært lite spennende, plukket opp enda en influensa/covid/forkjølelse - hva nå enn det var denne gangen. Vært syke hele gjengen. Ble bedre mot helga og har ellers hatt en veldig fin både fredag og lørdag, formen har vært sådær, men god nok til å komme seg litt ut. Vi har vært heldige med nydelig vær og behagelige sommertemperaturer, og vært ute og spist, og lekt, og kosa oss. Minis nye oppdagelse - og favoritt - om dagen er såpebobler, så har blitt mye av det :laughing002 :love017

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)

- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)
- hjertet begynner å slå 5+1
- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4
- Se hjertet slå
- Høre hjertet slå
- ultralyd i uke 7 (?)
- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1
- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)
- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2
- Tidlig ordinær ultralyd 12+1
- NIPT
- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)
- ordinær ultralyd 20+0
- få vite om barnet er friskt
- få vite kjønn
- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)
- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning
komme tidlig vil de nå prøve å redde den
- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)
- 27+4 babyen kan åpne øynene
- 3/4 unnagjort! 30+0
- 34+4 høygravid!
- Fødsel ❤️
 
Last edited:
Back
Topp