Får barna velge aktiviteter selv?

De fleste tror det er innmari mye mer dugnad i korps enn andre aktiviteter, men det altså ikke er reelt. Noen stedet er det sånn, men på snitt er det mye mindre dugnad enn folk tror på korps (og mer på f.wks forball enn korps)
Er nok stor forskjell
Her er mye mer på korps enn fotball
 
All denne kjøringen hit og dit, lørdag og søndags morning. I tillegg slutter de fleste med fotball på et tidspunkt. Sosialt er det jo, men ikke nyttig, som f.eks speiderene, kulturskole, musikkskole, taekwondo o.l.
(Ja, jeg er klar over at det forekommer mye kjøring i andre aktiviteter også).

Han er ikke interessert i fotball uansett, så blir heldigvis ikke noe problem.
 
All denne kjøringen hit og dit, lørdag og søndags morning. I tillegg slutter de fleste med fotball på et tidspunkt. Sosialt er det jo, men ikke nyttig, som f.eks speiderene, kulturskole, musikkskole, taekwondo o.l.
(Ja, jeg er klar over at det forekommer mye kjøring i andre aktiviteter også).

Han er ikke interessert i fotball uansett, så blir heldigvis ikke noe problem.
På fotball?
Her er det stort sett håndball og volleyball som er i helgene , ikke fotball ( annet enn cup)
 
På fotball?
Her er det stort sett håndball og volleyball som er i helgene , ikke fotball ( annet enn cup)
Jo, fotballkamper søndag kl. 09, både her og der.
Treninger i ukedagene.
 
Ja, innenfor rimelighetens grenser.
De får ikke gå på aktiviteter som koster 5-6000 i måneden, og det holder med 2 ganger i uken.
Fritid skal man ha, og med flere barn som skal få det samme som de eldste.
Skulle gjerne hatt mine barn i korps, og heller dugnad i korps enn fotballen der pengene går til topplagene og ikke barna til gode :)
 
Til en viss grad, det må faktisk la seg gjennom føre både med oppfølging og den økonomiske biten. Fotball og håndball utgikk nettopp pga treningene var før noen av besteforeldrene eller jeg var ferdig på jobb. Samt at jeg har ikke mulighet til å følge til alle disse kampene som er 1-1,5 times kjøring unna både helger og ukedager.

Hun har nå valgt ridning, noe som kun lar seg gjennomføre pga farmoren og tanten.
 
Skjønner, bare i ukedagene det er kamper her

Våre er jo yngre sånn at det ikke er seriespill, men "miniturnering" med- klubber og en årsklasse, sånn utenom de store turneringene altså. men det er høyst unntaksvis at en kamp skjer en ukedag. Vi har hatt mniturnering en ukedag en gang. En gang. Det er ellers lørdag eller søndag, er vi riktig heldig en årsklasse hver dag.
 
Våre er jo yngre sånn at det ikke er seriespill, men "miniturnering" med- klubber og en årsklasse, sånn utenom de store turneringene altså. men det er høyst unntaksvis at en kamp skjer en ukedag. Vi har hatt mniturnering en ukedag en gang. En gang. Det er ellers lørdag eller søndag, er vi riktig heldig en årsklasse hver dag.
Vi har spilt ukedager hele tiden vi
 
Vi har spilt ukedager hele tiden vi
Det er jo tilgjengeld dømt til å kræsje med andre aktiviteter da. Ikke helt lett det heller. Fotballen tar unektelig mye tid og plass rett og slett

Jeg ser det mye bedre enn mannen, han elsker det jo .dog elsker heller ikke han oppmøte 8.30 en liten time herfra lørdag eller søndag morgen, og forventet ferdig sånn i 13-14 tiden. Det var den dagen.

Og for oss med flere barn skal det gå opp. Fikk akkurat oversikt over turneringer for mellomste i år. Dvs, mail via spond, så kommer hun den helgen i september? ;-)

Men, altså. Alle de seks turneringene som kom nå er helg. Jeg tror det unngikk den helga speideren har overnatting og "familiedag". Men vi har periodevis 5-6 helger mellom en helg som er utrn planer. Og da er normalt sett fotballen minst 4 av dem. Det kan være litt heftig.
 
Ja, de skal få velge selv under betingelser:) det må være noe vi synes er greit men jeg er ok med alt, også bør de være innstilt på å gjennomføre det. Hvis det er noe som er spesielt dyrt eller tar for mye av fritiden eller innebærer mye reising, skal det nok litt til at de får begynne med det.
 
Eldste og mellomste har valgt alle aktiviteter selv.

4åringen har gått på svømming siden han var 6 uker og han elsker det, så han har jeg ikke introdusert for noe annet enda.
 
Det er jo tilgjengeld dømt til å kræsje med andre aktiviteter da. Ikke helt lett det heller. Fotballen tar unektelig mye tid og plass rett og slett

Jeg ser det mye bedre enn mannen, han elsker det jo .dog elsker heller ikke han oppmøte 8.30 en liten time herfra lørdag eller søndag morgen, og forventet ferdig sånn i 13-14 tiden. Det var den dagen.

Og for oss med flere barn skal det gå opp. Fikk akkurat oversikt over turneringer for mellomste i år. Dvs, mail via spond, så kommer hun den helgen i september? ;-)

Men, altså. Alle de seks turneringene som kom nå er helg. Jeg tror det unngikk den helga speideren har overnatting og "familiedag". Men vi har periodevis 5-6 helger mellom en helg som er utrn planer. Og da er normalt sett fotballen minst 4 av dem. Det kan være litt heftig.
Vi har kun cup i helgene og det melder man seg på selv.
De første to årene spilte fe kamp en dag annen hver uken så jeg synes vel fotball ikke tar så mye tid i forhold til annet han har prøvd
 
De kommer nok til å bli styrt mot den aktiviteten jeg liker tror jeg, så får vi se hvordan det går:hilarious:
 
Dobbeltpost
 
Her har ungene blitt med på håndball, fotball, motorcross, slalom, speider, skateklubben og ishockey

De får velge helt selv. Det er de som skal ha interesse for det, og det er de som skal drive med det.

vi realiserer ikke våre drømmer og interesser gjennom barna våre. De er eget individ og skal få prøve seg på det de ønsker.

Økonomi er jo en viktig del av det. Men de tingene våre har holdt på med har vi klart å hengt med.

Verre for jenter som ønsker egen hest f eks.
Det koster med både hest, fór, stallplass, dyrlege osv. Men alt går om en prioriterer og har interesse
 
Ja, de skal få velge selv. Enig med deg, Kengu, det er jo de som skal gjøre det så da må de jo ønske det selv for å trives.
 
Hun i magen SKAL gå på svømming de første årene fra hun er rundt halvåret, det er ikke diskuterbart. Etter det kan hun velge selv, men krever at hun skal fortsette med aktiviteten minst et halvt år for å prøve det ordentlig og at minst en av tingene hun gjør skal være fysisk aktivitet. Samtidig så vil vi sette begrensninger på mengde frem til en viss alder. Så ja, hun får velge selve aktiviteten men vi legger føringen ellers :)
 
Back
Topp