Får barna velge aktiviteter selv?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Litt spinnoff fra en annen tråd hvor det ble diskutert litt.


Får de velge selv?
 
Min får velge helt selv hva han vil være med på , er han som skal drive med det å da er det viktig at han trives med det tenker jeg.
 
Ja, men med veiledning, og sterke føringer på at der skal være noe fysisk av et slag og gjerne noe kulturelt.

Eldste går på forball, men laget er nedlagt og nå begynner han på speideren. I tillegg spiller han i korpset (og har timer i kulturskolen)

Mellomste spiller fotball og har planer om korps npr hun blir gammel nok. Vi synes en aktivitet er nok enda.

Yngste er bare to år og går ikke på noe, jeg har ikke planer om det med det første heller. Søstra gikk barnedans fra hun var fire, kan evt vurdere det etterhvert.

Men de får ikke gå på ubegrenset antall ting. Vi har egentlig satt grensen på to for at de skal ha fritid også. Men eldste endte med tre nå, eller 2,5 siden fotballen er nedlagt men han trener mes laget under. Sånn delvis
 
Nope, ikke helt! Her blir også økonomi styrende :)
 
Jepp. Det er jo slik de finner interesser og senere hobby. Syns det er viktig at de får teste det de vil[emoji5]
 
Ja, men med veiledning, og sterke føringer på at der skal være noe fysisk av et slag og gjerne noe kulturelt.

Eldste går på forball, men laget er nedlagt og nå begynner han på speideren. I tillegg spiller han i korpset (og har timer i kulturskolen)

Mellomste spiller fotball og har planer om korps npr hun blir gammel nok. Vi synes en aktivitet er nok enda.

Yngste er bare to år og går ikke på noe, jeg har ikke planer om det med det første heller. Søstra gikk barnedans fra hun var fire, kan evt vurdere det etterhvert.

Men de får ikke gå på ubegrenset antall ting. Vi har egentlig satt grensen på to for at de skal ha fritid også. Men eldste endte med tre nå, eller 2,5 siden fotballen er nedlagt men han trener mes laget under. Sånn delvis

Høres jo ikke ut som de velger selv? Med veiledning og sterke føringer?[emoji23][emoji51]
 
Når di blir så store at di kan begynne med aktiviteter så skal di få velge det di har lyst til å gjøre :)
 
Høres jo ikke ut som de velger selv? Med veiledning og sterke føringer?[emoji23][emoji51]
Jo, de velger selv .

Veiledning i form av at vi hjelper dem å finne ut hvilke alternativer der er.

Og de velger hva, men ja, en sterk føring på at jeg ønsker de skal ha noe fysisk (her er jeg liberal i hva som regnes og godtar speider npr fotball utgår f eks) fordi de ellers sitter mye stille.
 
Ja delvis. Her spiller kostnader også inn. 2 aktiviteter hver om det er rimelig og 1 om det er dyrt. Eldste går på riding og fotball, men det blir for dyrt så hun må velge. Hun valgte da fotball og turn fra høsten av. Mellomste går alt på fotball og turn. De har fått prøve ulike ting underveis. Så de har gått på svømming og ballett tidligere.
 
Vi kommer nok til å forslå et par aktiviteter vi selv er veldig interesserte i og evt kan være trener/med i styret. Men hvis barna ikke ønsker det skal vi såklart ikke tvinge ;) Jeg vet hvor viktig det er hva vennene også gjør.
 
Ja, men med veiledning, og sterke føringer på at der skal være noe fysisk av et slag og gjerne noe kulturelt.

Eldste går på forball, men laget er nedlagt og nå begynner han på speideren. I tillegg spiller han i korpset (og har timer i kulturskolen)

Mellomste spiller fotball og har planer om korps npr hun blir gammel nok. Vi synes en aktivitet er nok enda.

Yngste er bare to år og går ikke på noe, jeg har ikke planer om det med det første heller. Søstra gikk barnedans fra hun var fire, kan evt vurdere det etterhvert.

Men de får ikke gå på ubegrenset antall ting. Vi har egentlig satt grensen på to for at de skal ha fritid også. Men eldste endte med tre nå, eller 2,5 siden fotballen er nedlagt men han trener mes laget under. Sånn delvis
Ja det er sant, vi krever en fysisk aktivitet
 
De skal få velge selv når de vil det. Begge begynte på svømming som små babyer og går på det enda. Så der har vi valgt for dem. Men om de vil slutte, og gjøre noe annet så kan de det.
Han ene har gått på allidrett og sluttet igjen da det ikke var noen suksess. I vinter har han gått Poenglangrenn en dag i uka og synes det er tipp topp og han gleder seg allerede til neste vinter. Han er 4 år. Til høsten skal han prøve ishockey etter eget ønske, så får vi se om det faller i smak. Ellers så ser jeg at han liker fotball, men han er for ung for de treningsgruppene som er her foreløpig.
Jeg setter en grense på 2 dager i uka med aktiviteter foreløpig, Så får vi se når han blir eldre om han ønsker mer.
 
Ja, delvis. Om økonomi og logistikk går opp. Ridekurs akkurat nå.
Men ser at faste aktiviteter blir litt mye her, er ofte sliten og vil ikke. Og har prøvd mye uten at hun likte det. Så vet ikke om vi dropper det helt fra høsten av.
 
Ja nesten i allefall, korps styrer jeg gjerne unna.
 
Får velge selv.. bortsett fra fotball.
 
Back
Topp