Får barna en dag hjemme etter de har hatt feber?

Ja, jeg vil gjerne holde barna hjemme en feberfri dag, de orker gjerne mindre den dagen og noen ganger kommer feberen plutselig tilbake så jeg syns det er greit med en feberfri dag hjemme før jeg leverer i barnehage igjen :)
 
Ja, her tar det tid før matlyst og energi er tilbake. Barna trenger ro og fred for å komme seg. Hadde ikke sendt de til bhg dagen etter feber. Er annerledes om feberen gikk ned i 10tiden. Da har jeg tid til å observere de gjennom dagen og natten.
 
Sender ikke på skole/bhg før de har vært feberfri i 24 timer etter temp gikk ned
 
Ja, jeg drar ingen steder før barna har vært feberfri i mi st 24 timer og er tilbake i god allmenntilstand :)
 
Ser an formen, men legger de seg med feber, blir de hjemme neste dag (i alle fall så lenge de er barnehagebarn).

De to eldste går på skolen og der har vi fått beskjed på foreldremøter om å sende dem på skolen om vi er i tvil. Når de er såpass store, kan de gi beskjed om de blir verre utover dagen, og da tar skolen kontakt. Dette er for å unngå mye unødvendig fravær fra skolen. Som rektor sa i fjor; et barn som i snitt er borte fra skolen en dag i måneden, går glipp av et helt år med skole i løpet av de 10 årene i grunnskolen, og da kan de gå glipp av mye verdifull læring.
 
Ja.
Ikke bare for at hun skal komme seg igjen men også fordi hun ofte er feberfri på morgenen mens det kommer utover dagen så hun kan fortsatt være syk selvom hun virker frisk den ene timen før vi da skulle levert henne i bhg
 
Min hadde feber på 37,9 i ca 2 timer i går, han er i barnehagen i dag. Helt normalt for han å ha feber et par timer for så å gå over.
Dette var midt på dagen i går, så kun et par timer hvor han var rolig og ville se litt på TV, før han var seg selv igjen. Hadde heller ikke feber når han la seg :)
Så allmentilstand og hvor lenge er avgjørende her :)
 
Nå sjekker jeg aldri feber før den er så høy at det er nødvendig, men holder de hjemme så lenfe allmenntilstanden er nedsatt. Min sønn kan være turbo i ca 30min med 40 i feber, men ser på øynene at han er syk og oppdager at han fortere trenger hvile:)
 
Det kommer an på formen :)
 
Nei. Så lenge barnet er feberfritt er det almenntilstanden som avgjør om det skal gå Bhg eller ikke (pluss eventuell smitterisiko, men det gjelder kun ved enkelte sykdommer)
Det er ikke noe poeng i seg selv å holde barn hjemme fra Bhg eller skole utelukkende på grunnlag av hvor lang tid det er siden d hadde feber.
 
Hvis barnet enda er slapt, så. Men hvis hun hadde litt feber dagen før og så er fin neste dag, så ser jeg ingen grunn til å holde ungen hjemme.
 
mini har alltid vært hjemme 1/2/3 dager etter sykdom fra bgh.
ikke bare pga smitte til andre, men også for at hun skla få ro og få opp energien, og spise seg opp igjen.

ser jeg irrierer meg så sinnsykt over folk som stapper i barna en paracet og sender de i bgh, selv om de har vært sjuke dagen/kvelden føre.

Det er stort sett dette som gjør at hele avd må gjennom samme sullamitten bare fordi foreldre skal slippe å ha en "hjemme med sykt barn" dag.

Eks en på jobben, guttungen hadde hatt omgangssjuken, men blitt bedre i løpet av dagen, gav han en paracet og sendte han avgåde. hu klarte å drasse med seg dette på jobb, og jeg blei sjuk i 3 dager.... flott!
 
Ja, har de ordentlig feber en dag, får de fri dagen etter. Har opplevd at vesla føler seg piggere og vi "skeier ut" litt. Da skal det ikke så mye til før det kan blusse opp igjen :(
 
Back
Topp