Exu - erfaringer

Overraskende bra, murringen i livmorområdet er helt borte. Fortsatt ikke noe spor etter blod eller spotting.
Har bestilt ultralydtime i morgen for å se om alt er som det skal og der det skal. Kanskje får vi også svar på hva smertene var.

Men jeg forholder meg foreløpig ganske rolig, for om det ikke har gått veien så er det ikke noe jeg får gjort med det og det er heller ikke noe jeg kunne gjort annerledes. Det skal bli veldig godt å få noen svar i morgen.

Veldig hyggelig at du spør [emoji179][emoji8]

Hvordan har det gått på ultralyd i dag? [emoji173]️
 
Hvordan har det gått på ultralyd i dag? [emoji173]️

Vel, det var ikke exu. Hun kunne ikke fortelle hva smertene var.
Men, hun fant bare en tom fostersekk. Jeg har hatt en litt tøysete syklus de siste 3 syklusene, men snittet på disse er 31 dager. Jeg fikk første positive test fredag 5. Oktober (første dag i siste mens var 6. Sept) og har regnet meg frem til at jeg er ca 6+1 i dag, men der kan det være noen dager feilmargin.
Men skulle det ikke likevel vært noe foster i fostersekken nå? Hun sa at den var på størrelse med at jeg var 5-6 uker på vei.

Så jeg ble egentlig ikke beroliget i det hele tatt. Tok HCG prøver og skal tilbake på onsdag for å ta nye prøver. Får ikke svar før på slutten av uken.

Noen som har opplevd tom fostersekk så sent og likevel endt opp med en fullført graviditet?
 
Vel, det var ikke exu. Hun kunne ikke fortelle hva smertene var.
Men, hun fant bare en tom fostersekk. Jeg har hatt en litt tøysete syklus de siste 3 syklusene, men snittet på disse er 31 dager. Jeg fikk første positive test fredag 5. Oktober (første dag i siste mens var 6. Sept) og har regnet meg frem til at jeg er ca 6+1 i dag, men der kan det være noen dager feilmargin.
Men skulle det ikke likevel vært noe foster i fostersekken nå? Hun sa at den var på størrelse med at jeg var 5-6 uker på vei.

Så jeg ble egentlig ikke beroliget i det hele tatt. Tok HCG prøver og skal tilbake på onsdag for å ta nye prøver. Får ikke svar før på slutten av uken.

Noen som har opplevd tom fostersekk så sent og likevel endt opp med en fullført graviditet?

Sniker ...

Jeg hadde tom fostersekk i uke 5/6. Tok UL pga blødninger. I uke 7 var der embryo. Så hadde nok ikke tatt sorgene på forskudd :)
 
Sniker ...

Jeg hadde tom fostersekk i uke 5/6. Tok UL pga blødninger. I uke 7 var der embryo. Så hadde nok ikke tatt sorgene på forskudd :)

Så godt å høre!
Prøver å ikke ta sorgene på forskudd men det er vanskelig :(
 
Godt å lese at det ikke var EXU, har opplevd det en gang. For meg er cyster som sprekker vondere, men EXU var mer langvarig. Heldigvis døde embryoet i uke 7 og det reddet egglederen min, kraftig blødning som ga are dannelse, men den fungerer fremdeles :happy:

Tom fostersekk tyder på at du er kortere på vei enn du trodde. Husk ett egg kan ligge i dvale i en uke før det fortsetter å vokse ;)
 
Vel, det var ikke exu. Hun kunne ikke fortelle hva smertene var.
Men, hun fant bare en tom fostersekk. Jeg har hatt en litt tøysete syklus de siste 3 syklusene, men snittet på disse er 31 dager. Jeg fikk første positive test fredag 5. Oktober (første dag i siste mens var 6. Sept) og har regnet meg frem til at jeg er ca 6+1 i dag, men der kan det være noen dager feilmargin.
Men skulle det ikke likevel vært noe foster i fostersekken nå? Hun sa at den var på størrelse med at jeg var 5-6 uker på vei.

Så jeg ble egentlig ikke beroliget i det hele tatt. Tok HCG prøver og skal tilbake på onsdag for å ta nye prøver. Får ikke svar før på slutten av uken.

Noen som har opplevd tom fostersekk så sent og likevel endt opp med en fullført graviditet?

Vi skal jo være like langt og jeg så baby med bankende hjerte i dag 6+1 og fosteranlegg og plommesekk forrige uke 5+3.

Dette er 5+3:

IMG_0386.JPG

Men utstyret har nok veldig mye å si!! Og hvis du er tidligere på vei enn det så tror jeg det stemmer at man ikke engang kan se fosteranlegget.

Håper du bare er en del kortere på vei! [emoji173]️
 
Godt å lese at det ikke var EXU, har opplevd det en gang. For meg er cyster som sprekker vondere, men EXU var mer langvarig. Heldigvis døde embryoet i uke 7 og det reddet egglederen min, kraftig blødning som ga are dannelse, men den fungerer fremdeles :happy:

Tom fostersekk tyder på at du er kortere på vei enn du trodde. Husk ett egg kan ligge i dvale i en uke før det fortsetter å vokse ;)

Ja, jeg er veldig glad for at det ikke var exu.
Så vondt å høre at du har opplevd exu [emoji22]
Godt å høre at det endte (relativt) bra!

Jeg er bare så redd for at tom fostersekk nå tyder på at det ikke vil vokse noe foster der ☹️ og man blir jo egentlig ikke ble klokere av å Google heller
 
Vi skal jo være like langt og jeg så baby med bankende hjerte i dag 6+1 og fosteranlegg og plommesekk forrige uke 5+3.

Dette er 5+3:

Vis vedlegget 278689

Men utstyret har nok veldig mye å si!! Og hvis du er tidligere på vei enn det så tror jeg det stemmer at man ikke engang kan se fosteranlegget.

Håper du bare er en del kortere på vei! [emoji173]️

Jeg var på en privatklinikk i oslo sentrum, så jeg vil jo anta at de har nytt og bra nok utstyr. Her er bildet vi fikk med oss;
IMG_4018.JPG
 
Jeg var på en privatklinikk i oslo sentrum, så jeg vil jo anta at de har nytt og bra nok utstyr. Her er bildet vi fikk med oss;
Vis vedlegget 278699

Den uvisstheten er veldig vond og tøff. Det eneste du kan gjøre er å vente og få ny ul om en uke ca. Det kan gå begge veier, flere som ikke ser noe fosteranlegg som så plutselig ser det, og motsatt hvor det fortsatt ikke har utviklet seg noe. Masse gode tanker, og håper det går deres vei ❤️
 
Jeg var på UL i uke 5+2, da så vi bare fostersekken :) Mulig han så en liten prikk som kunne være foster, men usikker. Fostersekken ble målt til 14mm Så det er mulig du er kortere på vei enn antatt. Så ikke ta sorgene på forskudd :Heartred Det går nok helt fint.

Krysser fingerene for deg :)
 
Jeg var på UL i uke 5+2, da så vi bare fostersekken :) Mulig han så en liten prikk som kunne være foster, men usikker. Fostersekken ble målt til 14mm Så det er mulig du er kortere på vei enn antatt. Så ikke ta sorgene på forskudd :Heartred Det går nok helt fint.

Krysser fingerene for deg :)

Takk for det!
Det virker litt for godt til å være sant at smertene skyldes en mulig cyste og at jeg ikke er så langt på vei som jeg først trodde. Jeg fikk jo første positive test fredag 5. Oktober. Så det er jo begrenset hvor kort jeg kan være på vei og.
 
Takk for det!
Det virker litt for godt til å være sant at smertene skyldes en mulig cyste og at jeg ikke er så langt på vei som jeg først trodde. Jeg fikk jo første positive test fredag 5. Oktober. Så det er jo begrenset hvor kort jeg kan være på vei og.
Vi får bare krysse fingrene for deg <3
 
Vel, det var ikke exu. Hun kunne ikke fortelle hva smertene var.
Men, hun fant bare en tom fostersekk. Jeg har hatt en litt tøysete syklus de siste 3 syklusene, men snittet på disse er 31 dager. Jeg fikk første positive test fredag 5. Oktober (første dag i siste mens var 6. Sept) og har regnet meg frem til at jeg er ca 6+1 i dag, men der kan det være noen dager feilmargin.
Men skulle det ikke likevel vært noe foster i fostersekken nå? Hun sa at den var på størrelse med at jeg var 5-6 uker på vei.

Så jeg ble egentlig ikke beroliget i det hele tatt. Tok HCG prøver og skal tilbake på onsdag for å ta nye prøver. Får ikke svar før på slutten av uken.

Noen som har opplevd tom fostersekk så sent og likevel endt opp med en fullført graviditet?
Jeg var på ultralyd når jeg var 5+4 og da såg de bare en forstørret livmor. Ikke fostersekk en gang. Hadde ultralyd pga sterke smerter på ene siden. Gyn var ikke bekymret for at vi ikke såg noe mer. Viste seg å vere en gedigen cyste som var årsak til smertene forresten. to uker senere såg vi en liten bamsemums med bankende hjerte og nå er jeg over 16 uker :)
 
Ja, forhåpentligvis er jeg kortere på vei. Må bare vente å se

Leste nettopp om en annen her inne som ikke så noe plommesekk 7+6, men så dukket den opp en uke senere. Kan jo kanskje ha noe med hvordan de ligger/har festet seg også. Vet ikke helt, men skjer jo med mange tydeligvis ogsåa går det bra likevel.

Krysser det jeg kan for deg! [emoji4]
 
Vel, det var ikke exu. Hun kunne ikke fortelle hva smertene var.
Men, hun fant bare en tom fostersekk. Jeg har hatt en litt tøysete syklus de siste 3 syklusene, men snittet på disse er 31 dager. Jeg fikk første positive test fredag 5. Oktober (første dag i siste mens var 6. Sept) og har regnet meg frem til at jeg er ca 6+1 i dag, men der kan det være noen dager feilmargin.
Men skulle det ikke likevel vært noe foster i fostersekken nå? Hun sa at den var på størrelse med at jeg var 5-6 uker på vei.

Så jeg ble egentlig ikke beroliget i det hele tatt. Tok HCG prøver og skal tilbake på onsdag for å ta nye prøver. Får ikke svar før på slutten av uken.

Noen som har opplevd tom fostersekk så sent og likevel endt opp med en fullført graviditet?

Du kan ikke være kortere på vei en du tror?
Jeg fikk første positive samme dag som deg, og var da bare 8 DPO. Fikk forøvrig 3+ på 4+1. Vet du når eggløsning var?
 
Du kan ikke være kortere på vei en du tror?
Jeg fikk første positive samme dag som deg, og var da bare 8 DPO. Fikk forøvrig 3+ på 4+1. Vet du når eggløsning var?

Ja, det er jo en mulighet det. Det har vært flere dager hvor jeg har kjent el-smerter så jeg trodde el var mellom 22. Og 24. Sept.
Men med tanke på hvor svak streken var da jeg testet fredag 5. Okt så er det mye mulig at jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde.

Skal ta ny HCG prøve i dag, så skulle jeg få svar i løpet av uken.

Edit;
Tok ny strimmel test og det var ihvertfall ingen endring på styrken på streken siden forrige torsdag. Om mulig var den enda sterkere, litt vanskelig å si, da den fortsatt er våt
 
Ja, det er jo en mulighet det. Det har vært flere dager hvor jeg har kjent el-smerter så jeg trodde el var mellom 22. Og 24. Sept.
Men med tanke på hvor svak streken var da jeg testet fredag 5. Okt så er det mye mulig at jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde.

Skal ta ny HCG prøve i dag, så skulle jeg få svar i løpet av uken.

Edit;
Tok ny strimmel test og det var ihvertfall ingen endring på styrken på streken siden forrige torsdag. Om mulig var den enda sterkere, litt vanskelig å si, da den fortsatt er våt

Hei!

Hvordan går det med deg? Fått noen svar?

[emoji4]
 
Hei!

Hvordan går det med deg? Fått noen svar?

[emoji4]

Jo, takk, det går bra. Kroppen tror iallefall at den er gravid.
Ringte inn for å spørre etter resultatet på HCG prøven og fikk først beskjed om at begge var under 5 og dermed negative. Så kom kontrabeskjed om at mandagstesten var på 9700 og onsdag på 15000.
Så jeg har stigning, men jeg føler selv at den kanskje skulle vært høyere med tanke på at jeg fikk første positive test fredag 5. Oktober. Skulle få prate med gynekologen i morgen så får vi se
 
Back
Topp