Exu - erfaringer

Nissemor

Forelsket i forumet
Desemberskattene 2014
Våknet til helt syke smerter i dag (klarte ikke snakke, kaldsvettet og kvalm) Tidvis på høyre side og midt på magen, nederst.
Etter to Paracet gikk det over, men har murrer lett i hele dag.

Det er foreløpig ikke kommet noe blod.

Har selvfølgelig googlet litt og exu kommer kjapt opp i søkefeltet.
Noen som har erfaring med sterke smerter (tidvis sammenlignes med fødsel) som ikke har vært EXU?
 
hvordan er testene dine? andre symptomer? stråling nedover beina, jernsmak i munnen? føler du deg gravid?
hadde exu i 2016 og skjønte egentlig lite annet enn at jeg spottet og hcg hinket. hadde haugevis med undersøkelser før de fant ut av det.
 
Testene har hatt fin stigning, fikk 3+ på fredag og er nå 5+6 i dag.
Alle andre symptomer (hovne pupper, sensitiv på lukter ) er like tilstede i dag som forrige uke.

Har ikke hatt noe stråling i bena eller jernsmak i munn (aldri hatt)
 
Da har jeg sterke tvil om at det er exu . Exu kommer sjeldent opp i hcg-nivå til 3+ såvidt meg bekjent.
 
Det var godt å høre [emoji170] hvordan er det i forhold til at smertene har roet seg nå (gått over til murringer) og at jeg enda ikke blør, snart 12 timer senere?
 
Våknet til helt syke smerter i dag (klarte ikke snakke, kaldsvettet og kvalm) Tidvis på høyre side og midt på magen, nederst.
Etter to Paracet gikk det over, men har murrer lett i hele dag.

Det er foreløpig ikke kommet noe blod.

Har selvfølgelig googlet litt og exu kommer kjapt opp i søkefeltet.
Noen som har erfaring med sterke smerter (tidvis sammenlignes med fødsel) som ikke har vært EXU?

Hvis du har så sterke smerter ville jeg kanskje kontaktet lege for å ta en sjekk [emoji4]

Høres jo ikke helt bra ut!
 
Hvis du har så sterke smerter ville jeg kanskje kontaktet lege for å ta en sjekk [emoji4]

Høres jo ikke helt bra ut!

Jeg er langt unna alt av sivilisasjon, men mulig det blir en tur til legevakta i morgen, nå vi vender tilbake til sivilisasjonen.
 
Ville sjekket dette opp. Hadde exu i 2014. Ikke syke smerter, men ubehag. Var i tvil om alt var bra for fikk ikke 3+ på testen innen rimelig tid. Husker ikke hvor langt på veg. Var første gang jeg var gravid, så ikke inni alt. Men HCG kan komme over 3+ nivå ved exu. Da jeg ble operert hadde ikke egglederen sprukket totalt, fordi embryoet satt så langt mot enden mot eggstokken, og delvis i eggstokken. Men den var sprukket og jeg hadde masse blod i buken, og det hadde begynt å haste. HCG var mellom 8 og 10.000
 
Jeg er langt unna alt av sivilisasjon, men mulig det blir en tur til legevakta i morgen, nå vi vender tilbake til sivilisasjonen.

Har du hatt noe brun utflod eller noe sånt?

Måtte Google en del jeg og - du har sikkert rundet Internett selv, men virker som det utarter seg litt forskjellig person til person, men felles er sterke smerter. Så tenker at hvis du kjenner på at dette er smerter/ubehag utover hva som anses som normalt så sjekk det ut. Skader jo ikke å være på den litt forsiktige siden :)
 
Har du hatt noe brun utflod eller noe sånt?

Måtte Google en del jeg og - du har sikkert rundet Internett selv, men virker som det utarter seg litt forskjellig person til person, men felles er sterke smerter. Så tenker at hvis du kjenner på at dette er smerter/ubehag utover hva som anses som normalt så sjekk det ut. Skader jo ikke å være på den litt forsiktige siden :)

Ikke noe brun utflod, kun helt vanlig utflod. Etter de to paracetene begynte å fungere så har smertene gått tilbake til å være mer eller mindre konstante murringer. Så nå er det mer eller mindre normalt, men det er smertene tidligere i dag som bekymrer meg.
 
Ikke noe brun utflod, kun helt vanlig utflod. Etter de to paracetene begynte å fungere så har smertene gått tilbake til å være mer eller mindre konstante murringer. Så nå er det mer eller mindre normalt, men det er smertene tidligere i dag som bekymrer meg.

Det skjønner jeg. Ikke noe gøy. Og ikke noe gøy å være langt fra sivilisasjon når man er bekymret. Håper det var/er helt uskyldig! Oddsen for at det går bra er god [emoji4]
 
Tenker kanskje cyste som sprakk? Obs blindtarm. Ingen feber? Trykkøm? Vondt under ribbeina på høyre side?
 
Våknet til helt syke smerter i dag (klarte ikke snakke, kaldsvettet og kvalm) Tidvis på høyre side og midt på magen, nederst.
Etter to Paracet gikk det over, men har murrer lett i hele dag.

Det er foreløpig ikke kommet noe blod.

Har selvfølgelig googlet litt og exu kommer kjapt opp i søkefeltet.
Noen som har erfaring med sterke smerter (tidvis sammenlignes med fødsel) som ikke har vært EXU?
Jeg har hatt sånne smerter ved exu og kan sammenlignes med kraftige ries (som legen min sa)
Jeg hadde vondt i 2 dager før jeg begynte og blø ..
ville gått til legen om du har så vondt !
 
Våknet til helt syke smerter i dag (klarte ikke snakke, kaldsvettet og kvalm) Tidvis på høyre side og midt på magen, nederst.
Etter to Paracet gikk det over, men har murrer lett i hele dag.

Det er foreløpig ikke kommet noe blod.

Har selvfølgelig googlet litt og exu kommer kjapt opp i søkefeltet.
Noen som har erfaring med sterke smerter (tidvis sammenlignes med fødsel) som ikke har vært EXU?

Skal ikke være vanlig med så sterke smerter. Ville absolutt fulgt godt med videre, og kontaktet lege.
Trenger ikke være exu, men kan f. Eks være blindtarmen. Hvis det gir seg helt, så er det jo greit, men hvis du får sterkere smerter igjen/mye behov for smertestillende, så kontakt lege. Har du noe feber?
 
Tenker kanskje cyste som sprakk? Obs blindtarm. Ingen feber? Trykkøm? Vondt under ribbeina på høyre side?

Har aldri hatt cyster, men det er ikke usannsynlig. Tok full sjekk med celleprøve i mai, og da så han ingenting. Vet ikke hvor raskt en cyste kan komme og sprekke?

Ikke noe feber, smertene på høyreside var lavere, på høyde med navelen.

Nå har smertene roet seg ekstremt, men da det var som verst var det ikke mulig å ta på det.
 
Jeg har hatt sånne smerter ved exu og kan sammenlignes med kraftige ries (som legen min sa)
Jeg hadde vondt i 2 dager før jeg begynte og blø ..
ville gått til legen om du har så vondt !

Smertene ga seg etter to Paracet og har ikke kommet like sterkt tilbake. Bare vanlig murring.
 
Skal ikke være vanlig med så sterke smerter. Ville absolutt fulgt godt med videre, og kontaktet lege.
Trenger ikke være exu, men kan f. Eks være blindtarmen. Hvis det gir seg helt, så er det jo greit, men hvis du får sterkere smerter igjen/mye behov for smertestillende, så kontakt lege. Har du noe feber?

Hadde ikke feber og har det heller ikke. Smertene roet seg etter to Paracet, og nå er det bare murring (som jeg har hatt hele tiden, også i mitt første svangerskap)

Kommer til å kontakte legevakt i morgen når vi er tilbake i sivilisasjonen.
 
Skumle greier! Har ikke erfaring ned exu, men har selv hatt cyste som har sprukket. Det var j*vlig vondt for å si det sånn. Sterke smerter 2-3 timer før det dabbet litt av. Var vont å snu seg i senga. Magen var veldig øm i ettertid, og vond dersom den ble presset på. Mener å huske det tok ca 5 dager før det gikk over.

Håper det noe uskyldig❤️
 
Hvordan går det med deg?

Overraskende bra, murringen i livmorområdet er helt borte. Fortsatt ikke noe spor etter blod eller spotting.
Har bestilt ultralydtime i morgen for å se om alt er som det skal og der det skal. Kanskje får vi også svar på hva smertene var.

Men jeg forholder meg foreløpig ganske rolig, for om det ikke har gått veien så er det ikke noe jeg får gjort med det og det er heller ikke noe jeg kunne gjort annerledes. Det skal bli veldig godt å få noen svar i morgen.

Veldig hyggelig at du spør [emoji179][emoji8]
 
Back
Topp