Etternavn?

Vi er ikke helt enige der enda. Jeg har et etternavn som kun 150 stk i Norge har, og samboeren har et vanlig -sen navn som rundt 20.000 i Norge heter, men han er fast bestemt på at hans etternavn skal bli babyens etternavn! Etternavnene våre klinger dårlig sammen, men høres best ut med mitt til slutt, men det vil ikke sambo høre på :wtf:

Vi har akkurat samme problem :yuck:

Jeg tror det blir mitt som etternavn og samboeren sitt som mellomnavn, da jeg har et ganske sjeldent etternavn.

Vi har slått sammen våre etternavn når vi giftet oss med bindestrek, så alle barna våres har det:) Gjennom Statistisk sentralbyrå er det bare vi 4 som har det etternavnet :hilarious:

Vi lagde nytt familienavn. Han fjernet sitt mellomnavn også satte vi bindestrek mellom etternavnene våres. Så nå er det bare vi 3 som heter det vi heter til etternavn

Vi har to relativt uvanlige etternavn. Siden eldste kun har mitt etternavn, så ble vi enige om hans som mellomnavn og mitt som etternavn (tok den diskusjonen før vi fikk nr 2). Det var aldri aktuelt for min del at barna skulle ha forskjellige etternavn, og det skjønte han heldigvis

Vi har begge spesielle etternavn. Da vi skulle ha første valgte vi et fra hver som skulle bli vårt familienavn. Hans er mellom navn og mitt et etternavn. Vi får det samme når vi gifter oss, så da vil alle ha samme navn :)

Back
Topp