Etternavn?

Anellena

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei! Hvilke etternavn skal babyen deres få? Ditt etternavn, kjærestes etternavn eller muligens en kombo? Er usikker selv
 
Jeg er det eneste i landet som har mitt etternavn. Etternavnet er basert på gårdsnavnet, og to generasjoner før meg hadde ikke motet til å ta navneendringen. Så den lille skal minimum ha mitt etternavn og eventuelt samboerens stående før det :D
 
Vet ikke enda. Vil nok at barnet skal ha mitt ihvertfall
 
Samme som med storebror. Pappaens etternavn som mellomnavn og mitt etternavn som etternavn.

Pappaen har et veldig vanlig -sen etternavn, jeg har et litt mer uvanlig etternavn så da ble det sånn :) Om vi en dag gifter oss velger jeg aldri hans etternavn til fordel for mitt uansett :p
 
Last edited:
Mitt etternavn, men vi er gift, så jeg har en kombo av mitt og hans :)
 
Vi er ikke helt enige der enda. Jeg har et etternavn som kun 150 stk i Norge har, og samboeren har et vanlig -sen navn som rundt 20.000 i Norge heter, men han er fast bestemt på at hans etternavn skal bli babyens etternavn! Etternavnene våre klinger dårlig sammen, men høres best ut med mitt til slutt, men det vil ikke sambo høre på :wtf:
 
Mannens etternavn, slik storebroren har :) De er bare rundt 18 stk med det etternavnet og mitt er veldig vanlig. Blir nok jeg bytter til mannens om vi gifter oss:hilarious:
 
Her får lille mitt etternavn som mellomnavn og samboers etternavn som etternavn:happy:
 
Her er det en kombinasjon. Begge har to etternavn hvor den ene er -sen etternavn. Så de har vi valgt bort og har begges «fine» etternavn. Hvis vi gifter oss kommer jeg til å ha samme kombi. Mitt etternavn er sist og i mine øyne finest :)
 
Her hadde første mitt som etternavn og sambo som mellomnavn. Nå har vi endret så hun kun har mitt etternavn og sambo endrer sitt når vi gifter oss om ikke lenge! Jeg har et beskyttet etternavn, så hyggelig å føre det videre
 
Vi er ikke helt enige der enda. Jeg har et etternavn som kun 150 stk i Norge har, og samboeren har et vanlig -sen navn som rundt 20.000 i Norge heter, men han er fast bestemt på at hans etternavn skal bli babyens etternavn! Etternavnene våre klinger dårlig sammen, men høres best ut med mitt til slutt, men det vil ikke sambo høre på :wtf:
Haha, samme som med oss det :) Jeg har et typisk sen etternavn, og min mann sitt etternavn et det bare et par og tjue som har. Aller helst vikle han at barna kun skulle hete hans etternavn men det kom ikke på tale, så her heter de både mitt og hans etternavn ;)
 
Vi har begge sjelden og unikt etternavn (færre enn 60). Men jeg ønsker bare ett etternavn, og han ønsker å bruke sitt. Så enten blir det hans etternavn eller begges; men da med bindestrek så ikke mellomnavnet blir "borte".
Vi gifter oss neste år, så jeg vurderer å ta hans navn i tillegg, og da har vi familienavn, noe jeg ønsker.
 
Blir mitt etternavn, etter samboers ønske. Han har også sagt at han gjerne vil ta mitt etternavn hvis vi skulle gifte oss, da han har ett litt kjedelig og vanlig etternavn, mens mitt er uvanlig.
 
Jeg prøver jevnlig å påvirke mannen min til å ta mitt etternavn. Han er enig i at om en av oss skal bytte navn, så bør det være han, men det er visst så fryktelig ork å bytte navn på pass og sertifikat. Jeg får passe på å mase når det nærmer seg tid for nytt pass uansett :) Alle ungene har mitt navn. Ingen mellomnavn.
 
Back
Topp