Etternavn?

Har ikke snakket om det enda vi;) Regner med en kombinasjon:happy:
 
Mannen sitt etternavn :) Storebror har også kun det etternavnet. Nå blir jeg den eneste i familien som ikke har det etternavnet
 
Mitt som mellomnavn og mannens etternavn. Samme dom vi alle heter :happy:
 
Mitt som mellomnavn og mannens som etternavn. Mannen vil kun ha sitt, men jeg vil også ha mitt ettersom vi ikke er gift eller har felles etternavn :p
 
Mannen sitt etternavn :) Storebror har også kun det etternavnet. Nå blir jeg den eneste i familien som ikke har det etternavnet
Det ser ut som om det er sånn vi også gjør det. Jeg har et etternavn som jeg ikke ønsker å føre noe særlig videre, og kjæresten er veldig glad i sitt etternavn. Lurer på om det vil bli rart å ha ulikt etternavn som barnet sitt
 
Første har bare mitt, så andre vil også det. Samboer bytter nok til mitt når vi en gang gifter oss. Jeg har et «sjeldent» etternavn mens hans er slik hver 4. Familie har :hilarious:
 
Off, husker etternavn var værre å velge enn fornavn sist. Jeg har navn fra både far og mor og mannen har bare ett. Vi valgte derfor to til henne og jeg tok da min mors som er den familien jeg har mest kontakt med. Men min far er enda lei seg for at barnebarnet ikke har samme etternavn som han:sorry:
 
Jeg har Norges mest vanlige etternavn, og samboer har ett spesielt etternavn. Allikevel vil vi ha begge, men vi bruker kun samboers. Mitt etternavn blir på en måte mellomnavn som forkortes med forbokstav (er iallefall det vi har gjort frem til nå på minstemor på feks merkelapper, beskjeder til bhg osv) ☺️
 
Off, husker etternavn var værre å velge enn fornavn sist. Jeg har navn fra både far og mor og mannen har bare ett. Vi valgte derfor to til henne og jeg tok da min mors som er den familien jeg har mest kontakt med. Men min far er enda lei seg for at barnebarnet ikke har samme etternavn som han:sorry:

Det er ikke lett det der! Man kan liksom ikke føre alle navn videre heller. Her løste det seg på en fin måte syns jeg. Min søster fikk barn 7 og 5 år før jeg fikk min første. Hun førte videre mammas navn. Så fører jeg pappas navn videre på mine barn. Så har de begge to noen barnebarn med sitt eget etternavn :)
 
Sambo hadde veldig sterkt ønske om å videreføre sitt etternavn, og vi har navn som ikke kan brukes i kombinasjon med hverandre. Det er det jeg som mener sterkest. Etter mange tankerunder valgte jeg å gå med på at ungene fikk hans etternavn. Fant ut at det i bunn og grunn var mer viktig for han enn det var for meg, så da føyet jeg meg i den diskusjonen. Fornavn derimot, der vant jeg diskusjonen ;-)
 
Vi er gift, men jeg har mitt etternavn enda og han har sitt. Førstemann fikk begge våres etternavn. Mitt først og hans til slutt. Jeg synes det klinger mye bedre med mitt etternavn til slutt (det har flere stavelser), men etter mye om og men ga jeg meg, fordi det betydde mye for han å ha sitt etternavn til slutt...
 
Har ikke tenkt så mye på det ennå, men blir nok antagelig et etternavn fra hver av oss:)
 
Vi er selvsagt to med relativt sjeldne etternavn som begge dør ut i vår gren hvis vi ikke gir dem vårt etternavn. Vi er gift, men jeg har mitt etternavn foreløpig hvertfall.. ser ikke for meg å bytte. Vi har avtalt at barna våre skal få hans etternavn som "siste" etternavn, men om jeg vil sette mitt inn i tillegg er jeg usikker på.. Liker egentlig best tanken på at de kun skal ha ett etternavn, men skal jeg da ikke dele etternavn med mine egne barn ? ...
 
Usikker på hva det blir, men det blir nok vanskeligere å finne etternavn enn fornavn for vår del da vi begge ønsker eget etternavn.. Mitt er uvanlig, mens hans er det mange som har. Han kommer med: jameen det er jo tradisjon at man skal ha farens etternavn. Da kommer jeg med: det er også tradisjon å gifte seg (da jeg ønsker å gifte meg, mens det ikke har fult så stor betydning for han). Ser bare han fniser litt i sofaen da og forsøker å prate seg bort! :smiley-angelic006 Får se om jeg klarer å få en kombinasjon enten med eller uten bindesterk da!
 
Er gift, men vi beholdte egne etternavn (enn så lenge ihvertfall). Mannen liker sitt veldig godt, og jeg liker mitt også. Vi er under 100 personer med mitt i Norge, og mannen sitt er en god del vanligere (både i Norge og i utlandet).
Vi har derfor ikke bestemt oss ennå, men blir sikkert en kombinasjon. Jeg vil jo helst at den lille skal ha mitt selvfølgelig ;)
 
Vi er selvsagt to med relativt sjeldne etternavn som begge dør ut i vår gren hvis vi ikke gir dem vårt etternavn. Vi er gift, men jeg har mitt etternavn foreløpig hvertfall.. ser ikke for meg å bytte. Vi har avtalt at barna våre skal få hans etternavn som "siste" etternavn, men om jeg vil sette mitt inn i tillegg er jeg usikker på.. Liker egentlig best tanken på at de kun skal ha ett etternavn, men skal jeg da ikke dele etternavn med mine egne barn ? ...
Ei jeg jobbet med en stund hadde 3 søsken. 2 av dem hadde morens etternavn og 2 farens. Det aller merkeligste med det var at 3 av dem var trillinger med ulike etternavn. Finnes muligheter....:)
 
Det er 656 personer som har mitt etternavn her i landet, så det er ikke så veldig sjeldent, men vi eier gården navnet mitt kommer fra, og det spiller også en rolle i mine øyne. Det er nesten 6000 med etternavnet til mannen min, og han aner ikke hvor i slekta det kom inn.
 
Det er 53 stk som har mitt etternavn i Norge. Også er det over 34.000 som har samboers etternavn :hilarious:

Mellomnavnet mitt har 32 personer. Jeg er veldig glad i mine navn :joyful:
 
Back
Topp