Etternavn

Sommerspire 2018

Flørter med forumet
Hvordan gjør dere det med etternavn? Vi har en liten diskusjon her, jeg har lyst at barnet skal ha mitt etternavn og, at det da får to etternavn. Vi er ikke gift.

Hvordan gjør dere det med etternavn? Vi har en liten diskusjon her, jeg har lyst at barnet skal ha mitt etternavn og, at det da får to etternavn. Vi er ikke gift.

Vi har begge 2 etternavn hver, så her plukket vi det av hvert vårt vi har mest forhold til. Vi så på hvilke av disse som føres videre av nærmeste familie og valgte da det som ikke blir ført videre av våre søsken til å være sist (fordelen med å være sist)
Ellers har jeg hørt om loddtrekning, vekt på hvilket som er mest sjelden.

Her i huset har alle samme navnet. Mitt som mellomnavn, og mannen sitt som etternavn. Også mine særkullsbarn heter det samme.

Først mitt så hans:) to etternavn, er ikke gift:)

Først mitt, så hans. Vi er gift, men jeg bytta ikke navn da vi gifta oss.. Siden de har to etternavn så får de bare ett fornavn..

Vi har begge sjeldne Etternavn.
Men før vi giftet oss sa jeg at om jeg får velge fornavn så skal hun få ditt Etternavn. Det gikk han med på :D
Nå er vi gifte, og resten får også hans Etternavn, og mitt som Mellomnavn :)

Det er bare Sønnen min som har mitt Etternavn, alle de andre har mitt som Mellomnavn...

Vi er gift nå, men var ikke det da frøkna ble født.
Begge hadde mors pikenavn som mellomnavn Jeg tok det til meg for mange år siden, så for meg var det viktig å holde på (under 100 som heter det). Etternavnet mitt var derimot ikke noe spesielt. Heldigvis klinger mitt mellomnavn godt med hans etternavn, så vi bestemte oss for det før vi startet prøvingen.

Nå heter både jeg og frøkna det, og det vil også babyen hete.

Her blir det hans etternavn, og jeg kommer nok til å ta det etter at vi gifter oss tenker jeg. Jeg har et av de mest vanlige etternavnene som finnes så er ikke noe jeg er så veldig knytta til egentlig. :p

Sniker fra juli. Her blir det fars etternavn. Om vi gifter oss kommer jeg og til å ta hans. Mitt etternavn er veldig vanlig og jeg har ingen sterk tilknytning til det [emoji4]

Jeg "tapte" og mitt etternavn er barnas mellomnavn. Angrer på at jeg ikke kjempet litt hardere for at mitt navn kom sist. Uten bindestrek er det jo bare siste navn som regnes som etternavn. Men hvis noen spør så sier jeg jo at de har to etternavn;)

Vi er forresten ikke gift, men om vi gjør det så kommer jeg aldri til å ta hans etternavn.

Her i huset har alle samme navnet. Mitt som mellomnavn, og mannen sitt som etternavn. Også mine særkullsbarn heter det samme.

Har dine særkullsbarn din nåværende mann sitt etternavn?

Vi har lagt etternavn debatten litt død en stund nå fordi vi ikke er enige og vet ikke hvordan vi skal bli det heller..

Vi har begge sjeldne etternavn, hans er det litt over 100stk som heter og mitt er det under 80stk som heter..
Ingen av oss er fornøyd med å ha etternavnet som mellomnavn, begge vil ha det som det siste navnet til barnet..

Jeg har allerede ett barn med mitt etternavn, og min drøm er at vi kan ha et navneskilt med «her bor familien xxxx» ved døren.. altså at alle bærer samme etternavn, og jeg får ikke byttet etternavn på mitt særkullsbarn, og mener derfor at hele familien bør ha mitt etternavn :p

Back
Topp