Hvis det er med bindestrek lager man jo egentlig ett nytt etternavn da, som er bundet sammen. Og hva tenker du om at hvis det er mellomnavn er det ikke det navnet som vil bli mest brukt?
Spør fordi jeg føler at hvis mitt etternavn blir mellom navn, er det det navnet som blir kuttet ut i generasjonen etterpå igjen.. altså når mine barn får barn igjen. De fleste beholder jo da etternavnet sitt og ikke mellomnavnet...
Blir nok til at mitt kommer til å bli brukt som mellomnavn, for meg er det viktig at når de er barn så har de mitt navn også, så får de velge selv senere, vet det er mest naturlig å ha far sitt navn som etternavn, og når jeg gifter meg blir jo det mitt etternavn også..Jeg tenker at ungene for velge selv hvilket de vil beholde i senere tid når de selv gifter seg/får barn.. Har samme greia selv, mor sitt etternavn er mellomnavn og far sitt er etternavn, når jeg gifter meg kommer jeg til å kutte far sitt etternavn fordi jeg har lite med han å gjøre, og beholde mor sitt etternavn som mellom og bruke mannen sitt etternavn.. Eventuelt at vi gifter oss og bruker begge navnene begge to med bindestrek