etternavn

Dette har jeg tenkt mye på selv om spiren ikke er der ennå;-) Lyst til å ha begge, men mitt til sist, men mannen nekter plent. Egentlig hadde jeg hatt lyst til at alle, jeg,han, barnet hette dobbelt etternavn. Hvis hans etternavn er sist og mitt blir og forkortes med en bokstav i midten, blir det et helt koko ord som blir for dumt å kalle noeno_O så kanskje likegreit at spiren lar vente på seg til vi er enige:p

Tror d blir mitt når den tid kommer, har et veldig spesielt, mens mannen har et av de "vanlige":)

Her har vi mitt navn som mellomnavn og mannens navn som etternavn:) jeg har det også sånn, så jeg og barna får da like mellom- og etternavn:)

Hans etternavn :) jeg har både mamma og pappa sitt etternavn, og synes egentlig det er litt tungvindt med to.. Og så synes jeg det er mest naturlig å bruke mannens etternavn :)

Skulle gjerne brukt mitt navn, men samboeren er veldig bestemt på å bruke hans. Begge navnene våre er lange og passer heller ikke sammen, så jeg mistenker han får viljen sin :P

Her heter alle det samme. Mannen min tok mitt mellomnavn som mellomnavn da vi gifta oss, og jeg tok hans etternavn. Ungene har også mitt mellomnavn og mannen sitt etternavn

Her kjører vi for pappaens etternavn selv om vi ikke er gift. Jeg har et ordinært etternavn som ikek betyr noenting og han har et stedsnavn der familien hans kommer fra. Noe dobbeltnavn gidder jeg ikke ha. Hverken som fornavn eller etternavn

Back
Topp