Etterlengtet nummer to

På tide med en oppdatering...har jo lovd meg selv å dokumentere litt mer for min egen del, men det er lett å falle litt av lasset når prøvingen drar ut.

Ok, så er vi altså kommet til 19. januar og første ultralyd på lang protokoll (stimuleringsdag 11). Jeg var nervøs hele tiden før timen, for jeg har vært redd for at kroppen min ikke ville respondere på nytt opplegg. Heldigvis har kroppen respondert, men med litt færre eggposer denne gang (forrige var det mange). MEN som klinikken sa, de foretrekker ofte at de ikke er for mange på grunn av kvaliteten på de som er der. Kvaliteten kan være bedre når det er færre egg. Etter at jeg kom i gang med sprøytene i tillegg til sprayen har formen kommt seg litt. Klinikken var fornøyd og uttak blir på onsdag. Det vil si at jeg stimulerer noen dager lengre denne gangen, rett og slett for å prøve og modne eggene bedre. Jeg er veldig spent på utfallet, men er overraskende positivt innstilt. Tror det er fordi jeg tenker at det må bli vår tur nå:love2

Ellers går det greit med kostholdet, kunne nok vært enda bedre, men også mye verre. Jeg har hatt meg en styrkeøkt denne uken og har vært på skitur i dag. Første gang på ski på mange år med tunge ben, men det var veldig fint. Jeg har tenkt å lage meg en fin helg og håper dere andre også får det, snart er det plutselig februar :D
 
Torsdag, og dagen etter uttak. Uttaket gikk greit og det var ikke så vondt, mest etterpå. Fikk ut mer enn forventet, 14 egg og var superhappy med det, selv om jeg kunne se at noen av eggposene var litt små. Så kom den fryktede telefonen i dag, den om hvor mange som er blitt befruktet. Av de 14 eggene som ble hentet ut var bare 7 modne, så altså bare 7 som hadde mulighet for å bli befruktet. Av de 7 er det 4 som er blitt befruktet. I utgangspunktet er jo 4/7 ikke dårlig, men det er kjipt at bare 7/14 var modne. Det er en berg- og dalbane for humøret dette her, og jeg liker jo egentlig berg- og dalbaner jeg, så lenge jeg kommer opp igjen etter fallene.

Det er ikke annet å gjøre enn og håpe på at de 4 eggene deler seg fint de neste dagene, og at blant dem finnes ett gullegg. I dag skal jeg tillate meg å være litt skuffet, men fortsatt håpefull. Heldigvis har jeg noe positivt å fortelle også, slik at dette ikke bare blir sørgelig :hilarious: Sykehuset ringte angående henvisningen dit, og vi får sannsynligvis komme til oppstartsamtale om ca. en mnd! Det er godt å vite at vi har igjen forsøk i det offentlige og at det ikke tar særlig lang tid der :)
 
Hvordan går det med deg? :love017
Der går fint med meg, takk som spør :Heartred jeg ruger jo på ett fint egg som ble satt inn på mandag. Er 9 dpo, og har testet ut eggløsningssprøyten den siste uken...nå er jeg kommet dit at strekene kanskje kan være babystrek om det kommer noe, så er veeeldig spent på hva helgen bringer! Hvordan går det med deg og testene dine? Så hyggelig å se at du har fått strek på dine!!:Heartred
 
Der går fint med meg, takk som spør :Heartred jeg ruger jo på ett fint egg som ble satt inn på mandag. Er 9 dpo, og har testet ut eggløsningssprøyten den siste uken...nå er jeg kommet dit at strekene kanskje kan være babystrek om det kommer noe, så er veeeldig spent på hva helgen bringer! Hvordan går det med deg og testene dine? Så hyggelig å se at du har fått strek på dine!!:Heartred
Ååå så spennende!! ❤️ Håper testene går oppover nå da!!! Da skjønner jeg du er spent ja :woot: Fin ting å gå og følge med på i helgen ☺️ Er de sprøytene sånne subcutane som du setter i magen? Setter heparin sånn nå etter positiv test og det er lite digg så føler med deg ❤️

Tusen takk!! ❤️❤️ nei, jeg har heldigvis ikke så mange tester liggende så får ikke testet så mye. Tror det er like greit for blir så stresset av det... De er jo fortsatt veldig svake da, så jeg er veldig spent på om denne graver seg godt ned og bestemmer seg for å bli ❤️ håper det!
 
Ååå så spennende!! ❤️ Håper testene går oppover nå da!!! Da skjønner jeg du er spent ja :woot: Fin ting å gå og følge med på i helgen ☺️ Er de sprøytene sånne subcutane som du setter i magen? Setter heparin sånn nå etter positiv test og det er lite digg så føler med deg ❤️

Tusen takk!! ❤️❤️ nei, jeg har heldigvis ikke så mange tester liggende så får ikke testet så mye. Tror det er like greit for blir så stresset av det... De er jo fortsatt veldig svake da, så jeg er veldig spent på om denne graver seg godt ned og bestemmer seg for å bli ❤️ håper det!
Her er det rimelig blanke tester, så jeg har ikke håp igjen, dessverre. Håper du er heldigere enn meg denne runden :HeartredSprøytene settes i magen ja, men de fleste er ganske greie å sette, spesielt de som er i sånn "pennformat". Noen av de andre er litt tyngre å sette, men det er utrolig hva som går når målet er baby! Så blir man jo vant til det også, jeg har jo hatt tre runder med ivf nå allerede:smiley-ashamed004. Krysser fingerene for deg, nå må det være din tur!:Heartred
 
Så er det straks mandag igjen og en uke siden innsett av en bra blastocyst. Likevel vil det seg ikke og testene har forblitt hvite etter at Ovitrellestrekene forsvant. Rart å tenke på at jeg knapt kunne vente til helgen kom, og vipps er helgen over og borte er håpet om en spire. I morgen er jeg 12 dpo, og da burde det vært en tydelig strek. Jeg har ikke skygger på testene en gang :arghh: Derfor må jeg bare innse realiteten, som er at jeg snart skal inn i prøveperiode 15. Jeg blir så skuffet over at kroppen min ikke fungerer slik den burde, til og med når alt ligger til rette for det.

Da blir det vel hjemmeprøving igjen en liten stund, før vi begynner forsøk i det offentlige. Vi har oppstartssamtale i begynnelsen av mars heldigvis. Tenk at vi allerede har tre mislykkede ivf-forsøk bak oss. Det hadde jeg aldri trodd kom til å skje. Håper i det minste tr kommer når den skal og at det blir en normal syklus. Kjenner jeg er ganske ferdig med å ta X antall kosttilskudd som kanskje kan hjelpe på ett eller annet, og dropper nok alt med unntak av folat og multivitamin nå fremover. Jeg er rett og slett litt lei alt styret som uansett ikke har ført til noe positivt for meg. Sånn, da har jeg vel blåst fra meg litt:smiley-ashamed004
 
Endelig helt positive eltester :Heartred Fikk peak på cb digital i går etter flere dager med høy i forkant. Først i dag er strimmeltestene helt positive, men da er altså el på gang. Har hatt veldig mye murrig i eggstokkene og har virkelig kjent at noe skjer, men det kan jo være pga alle hormonene etter forrige forsøk også. Vi er selvfølgelig i gang med aksjelegging...tipper at el kanskje blir i morgen.

Jeg har sett over syklusene mine fra det siste året (takk gud for at jeg har loggført alt) og ser at de endret seg etter sommeren, til å bli litt lengre. Etter sommeren har el kommet mellom cd15-17, mens de før sommeren kom på cd12-13. Da jeg ble gravid med mini så kom el på cd17. Jeg tar det som et godt tegn og velger å tro at syklusen trengte laaang tid på å stabilisere seg. Har vel hatt 3-4 sykluser med el på cd 15-17, ivf-forsøkene kan jeg jo ikke telle med. Må bare klamre meg til håpet om at det kan være av betydning:hilarious: Ellers tar jeg nå utrolig mye tilskudd av vitaminer og mineraler, i håp om å booste eggene litt..skader jo ikke. Som et memo til meg selv tar jeg nå: Q10, Myo-inositol, vitamin E og D, selen, B-vitaminer (også folat selvfølgelig) og et multivitamin som skal booste litt. Har tenkt å teste Wild Yam for første gang når el er overstått.
 
Jeg er altså blitt så dårlig på disse oppdateringene :facepalm: Men kanskje det er et godt tegn på at jeg ikke lengre tenker på dette 24/7 lengre. Jeg tenker selvfølgelig mye på det, men nå sjekker jeg ikke babyverden hver time lengre :hilarious:

Status: vi er på dag tre med den kjente tanta og offisielt i gang med pp16. Det ble en lang syklus (til meg å være), den lengste jeg har hatt etter at jeg begynte å tracke, 31 dager. Det ser ut til at el var to dager senere enn antatt, noe som stemmer med når tempøkningen slo til. Det vil si at vi nok må legge inn litt aksjer enda lengre denne syklusen, slik at vi helgraderer.

På ultralyd fikk jeg se hvor egget hadde sluppet, da det viste godt der, og det var litt gøy. Vi var på ultralyd i forbindelse med oppstart av ivf i det offentlige, som da blir vårt fjerde ivf-forsøk. Det blir oppstart i april. De talte 21 follikler for denne syklusen vi er i nå. Vi prøver selvfølgelig på egenhånd fram til oppstarten og jeg kommer til å ta progesteron etter el denne gang. Er utrolig nok fortsatt optimistisk og har tro på både egenprøving og nytt ivf-forsøk :Heartpink

- "Du kommer til å bli lykkelig,” sa livet. “Men først skal jeg gjøre deg sterk.”
 
Last edited:
Skal vi se....jeg er vel på cd18 nå og 3 dpo. Ganske sikker på eggløsning denne gangen, da jeg hadde en del elsmerter, positive tester og temperarurstigning når jeg skulle. Nå må jeg bare lide meg gjennom minst 4-5 dager til før jeg kan begynne testegalskapen. Jeg har visst vært så avslappet denne runden at jeg har glemt å bestille inn et lass med graviditetstester, men har heldigvis 10 strimmeltester fra forrige runde. Flaks siden påskedagene kommer nå:chicken: Har ikke orket så mange aksjer denne gang, men har lagt inn på de viktigste dagene. Stresser ikke så mye om det ikke går nå, da det blir ny ivf-runde i april :happy: Deilig med påskeferie, selv om det er meldt ganske trist vær her. God påske:love2
 
God lørdag :love2 Her kommer en lang oppsummering av PP17:

PP17 kom og gikk i form av et avbrutt ivf-forsøk, vårt fjerde totalt, men første i det offentlige. Og for et dårlig forsøk det ble! Jeg ble satt på maksdose Menopur, selv om det har fungert bra med 300ie alle de andre forsøkene, men jeg var åpen for å teste det. På kontroll-ultralyd dag 10 med sprøyter, så var det bare fem follikler som lå an til å komme med på uttak. Mye mindre enn jeg har hatt før, så jeg var skuffet da, men tenkte at kanskje kvalitet over kvantitet var bra. Uttaksdagen kom på dag 14, og vi møtte opp rett før kl. 08.00. Jeg tok smertestillende og mannen tok sin sædprøve med en gang. Så ble det mye venting... vi kom ikke inn til selve uttaket før klokken var 10. Det ble jo dermed over to timer siden sædprøven ble levert til uttaket var ferdig. Syns det var litt lenge. Hausken har vært veldig opptatt av at den skal tas så nært uttak som mulig.

Uttaket gikk greit og som forespeilt ble det 5 egg ut. Dagen etter tok det lang tid før sykehuset ringte meg opp igjen med beskjed om befruktning. Den var veldig dårlig, og ingen egg var befruktet riktig. Og som embryologen var så hyggelig å nevne når jeg fikk beskjeden; "du har jo ikke akkurat alderen med deg heller". Den kunne hun faktisk spart seg. Jeg gikk ned i kjelleren etter disse nyhetene... flere uker med hormoner og 24000,- i medisiner rett ut vinduet uten en gang en eneste sjanse for graviditet. Jeg fikk vite at sykehuset skulle ringe meg dagen etter om veien videre. Det gjorde de ikke, til tross for at jeg ringte å purret. Til slutt ringte de sent dagen etter der igjen, altså i går. Heldigvis har de satt meg opp til nytt uttak i juni. Jeg var sikker på at jeg måtte vente til september. Skal prøve nye medisiner også, så får vi se. Håper mensen kommer snart, så kan jeg legge denne runden bak meg.

Ganske motløs etter denne runden, føler at vi aldri vil klare å få til baby nummer 2. Satser på at håpet er tilbake når mensen kommer og jeg nærmer meg en ny eggløsning. For å tenke på noe annet, så har jeg gått løs på nye hageprosjekter:hilarious: Dette ble langt, men jeg trengte å oppsummere hva som har skjedd for min egen del. Fortsatt god helg:)
 
Last edited:
God lørdag :love2 Her kommer en lang oppsummering av PP17:

PP17 kom og gikk i form av et avbrutt ivf-forsøk, vårt fjerde totalt, men første i det offentlige. Og for et dårlig forsøk det ble! Jeg ble satt på maksdose Menopur, selv om det har fungert bra med 300ie alle de andre forsøkene, men jeg var åpen for å teste det. På kontroll-ultralyd dag 10 med sprøyter, så var det bare fem follikler som lå an til å komme med på uttak. Mye mindre enn jeg har hatt før, så jeg var skuffet da, men tenkte at kanskje kvalitet over kvantitet var bra. Uttaksdagen kom på dag 14, og vi møtte opp rett før kl. 08.00. Jeg tok smertestillende og mannen tok sin sædprøve med en gang. Så ble det mye venting... vi kom ikke inn til selve uttaket før klokken var 10. Det ble jo dermed over to timer siden sædprøven ble levert til uttaket var ferdig. Syns det var litt lenge. Hausken har vært veldig opptatt av at den skal tas så nært uttak som mulig.

Uttaket gikk greit og som forespeilt ble det 5 egg ut. Dagen etter tok det lang tid før sykehuset ringte meg opp igjen med beskjed om befruktning. Den var veldig dårlig, og ingen egg var befruktet riktig. Og som embryologen var så hyggelig å nevne når jeg fikk beskjeden; "du har jo ikke akkurat alderen med deg heller". Den kunne hun faktisk spart seg. Jeg gikk ned i kjelleren etter disse nyhetene... flere uker med hormoner og 24000,- i medisiner rett ut vinduet uten en gang en eneste sjanse for graviditet. Jeg fikk vite at sykehuset skulle ringe meg dagen etter om veien videre. Det gjorde de ikke, til tross for at jeg ringte å purret. Til slutt ringte de sent dagen etter der igjen, altså i går. Heldigvis har de satt meg opp til nytt uttak i juni. Jeg var sikker på at jeg måtte vente til september. Skal prøve nye medisiner også, så får vi se. Håper mensen kommer snart, så kan jeg legge denne runden bak meg.

Ganske motløs etter denne runden, føler at vi aldri vil klare å få til baby nummer 2. Satser på at håpet er tilbake når mensen kommer og jeg nærmer meg en ny eggløsning. For å tenke på noe annet, så har jeg gått løs på nye hageprosjekter:hilarious: Dette ble langt, men jeg trengte å oppsummere hva som har skjedd for min egen del. Fortsatt god helg:)
Så rart at dere måtte vente så lenge etter oppmøte. Trodde uttaket var timet ganske nøyaktig, siden vi må ta EL-sprøytene og smertestillende til bestemte kl.slett. Veldig leit å lese om hele opplevelsen deres. Og for en ufin kommentar! :bored: Håper neste runden med nye medisiner gir bedre resultater.

Spennende med nye hageprosjekter. Hagen er virkelig der jeg også klarer å koble helt ut. Skikkelig terapi.
God helg til deg også :Heartred
 
Så rart at dere måtte vente så lenge etter oppmøte. Trodde uttaket var timet ganske nøyaktig, siden vi må ta EL-sprøytene og smertestillende til bestemte kl.slett. Veldig leit å lese om hele opplevelsen deres. Og for en ufin kommentar! :bored: Håper neste runden med nye medisiner gir bedre resultater.

Spennende med nye hageprosjekter. Hagen er virkelig der jeg også klarer å koble helt ut. Skikkelig terapi.
God helg til deg også :Heartred
Ja, jeg syns også det. Så ble det en annen lege enn den de sa vi skulle ha når vi kom også, så det er nesten sånn at jeg lurer på om det har skjedd noe. Kunne i så tilfelle ønske de hadde fortalt det. Hvor lang tid før uttak er det vanlig å levere sædprøven i det offentlige? Haha, ja...jeg responderte vel med noe sånn som "jeg er jo ikke 45 enda da, jeg er 33" :facepalm: Vi får håpe det!

Ja, jeg elsker det, spesielt på denne tiden av året. Det er noe eget ved å være ute, i aktivitet og i tillegg finne løsninger på utforming:D Håper alt står fint til med deg? :Heartpink
 
Ja, jeg syns også det. Så ble det en annen lege enn den de sa vi skulle ha når vi kom også, så det er nesten sånn at jeg lurer på om det har skjedd noe. Kunne i så tilfelle ønske de hadde fortalt det. Hvor lang tid før uttak er det vanlig å levere sædprøven i det offentlige? Haha, ja...jeg responderte vel med noe sånn som "jeg er jo ikke 45 enda da, jeg er 33" :facepalm: Vi får håpe det!

Ja, jeg elsker det, spesielt på denne tiden av året. Det er noe eget ved å være ute, i aktivitet og i tillegg finne løsninger på utforming:D Håper alt står fint til med deg? :Heartpink
Vet ikke når det er vanlig å levere sædprøven. Her må mannen gjøre TESA, og de gjør mitt uttak først for å sikre at det er egg (så han ikke gjør tesa unødvendig), og for å sikre nok sædceller. Du kan prøve å høre med de andre i skravletråden inne på assistert :) Vi får aldri vite på forhånd hvem som skal utføre uttak/tesa/innsett, men hvis dere fikk beskjed om at dere skal ha lege X, så skjønner jeg at dere lurer på hva som har skjedd. Håper virkelig at dere får en bedre opplevelse neste gang :Heartred

Det går bra med meg, er fortsatt gravid og testene øker, så det lover godt, men vi må bare vente og se. Har testdag i morgen :)
 
Vet ikke når det er vanlig å levere sædprøven. Her må mannen gjøre TESA, og de gjør mitt uttak først for å sikre at det er egg (så han ikke gjør tesa unødvendig), og for å sikre nok sædceller. Du kan prøve å høre med de andre i skravletråden inne på assistert :) Vi får aldri vite på forhånd hvem som skal utføre uttak/tesa/innsett, men hvis dere fikk beskjed om at dere skal ha lege X, så skjønner jeg at dere lurer på hva som har skjedd. Håper virkelig at dere får en bedre opplevelse neste gang :Heartred

Det går bra med meg, er fortsatt gravid og testene øker, så det lover godt, men vi må bare vente og se. Har testdag i morgen :)
Skjønner! Ja, det kan jeg gjøre :) Vi fikk navn på legen som skulle gjøre uttaket når vi kom på uttaksdagen, men for alt jeg vet kan jo sykepleier bare ha sagt feil navn også. Satser på det :D

Veldig kjekt å høre at det går fint med deg og at testene øker. Krysser fingrene for at alt går fint med deg og frøet i magen :Heartpink
 
Wow, så fort det har gått! Håper du har hatt et greit svangerskap og at du slipper å vente altfor lenge til du får møte mini i magen :Heartpink
Så god du er :love017 Det har vært opp og ned, men for det meste opp heldigvis ❤️
Jeg håper sånn for dere for neste uttak i Juni :smiley-angelic001:shy:
 
Back
Topp