Azoria
Gift med forumet
ORIGINAL: JeanShrimpton
ORIGINAL: Azoria
ORIGINAL: Frk.Elefant
Selvfølgelig er fri barneoppdragelse negativt![:-]
Hvorfor?
HVORFOR? seriøst?[:-]
"fri barneoppdragelse" er grov omsorgssvikt!
Why?
Let me tell you why..
Barn trenger grenser, veiledning, samspill. Barn har ikke evnen til å gjøre som de vil, og lære rett og galt, og overlate barna til seg selv skaper ustyrlige barn/unge og voksne. Fri barneoppdragelse er late og veldig uvitende voksne/foreldre.
Verden vi lever i har regler, noen ting er rett og galt, manerer, kjærlighet og omsorg.
Uten dette vil det mislykkes.
Harde ord, harde fakta!
Sunn barneoppdragelse er å gi barna frihet til å utvikle seg, støtte, oppmuntring og VEILEDNING!
Man kan ikke sende barn ut i verden alene.
Du burde lese Fru Riskorns svar, også burde du tenke etter litt. Det du beskriver er ikke en fastsatt definisjon av fri oppdragelse. Det er DIN tolkning. Du kan ikke dermed konkludere med at fri oppdragelse = omsorgssvikt. Fru Riskorns svar er slik JEG definerer fri oppdragelse og jeg blir provosert av dine svar.
Mitt svar er over.[;)]
Driver du fri barneoppdragelse? der barna skal lære alt selv, uten forstyrrelser av en voksen?
Hvis ikke? så skjønner jeg IKKE hvorfor du skulle bli provosert av noe slikt.
Det ER hva DET ER![:)]
Fordi jeg er fullstendig uenig i DIN tolkning av hva fri oppdragelse er. Derfor. Ditt svar over er ikke godt nok for meg. En enkelt norsk psykologs tolkning på 60-tallet holder ikke mål.