Eskimonikas håp

Jeg har også sånn vekslende med varsler og så får jeg dårlig samvittighet når jeg plutselig kommer på eller kommer over en dagbok jeg ikke har vært i på en stund pga det.
Skal jeg sette deg opp på gutt eller jente da?

Ja ikke sant.

Sett opp på gutt. :Heartblue
 
KJØNN:

NUB-theory: - ikke mulig å se
Ramzi-theory: gutt
Gender maker (ebay):
Kinesisk fødselskart: gutt
Magefølelse:
Pappaens magefølelse: gutt
Mageform:
Form/kvalme: gutt
Hjertelyd (<140 =gutt, >140 = jente): jente pr 13+0
OUL:



Tippeliste:
Daydream: gutt
Tigerbaby: jente
lillyzilly: gutt
MiniMe80: jente
Amorfamilia: jente
Alvea: gutt
moxie: gutt
Ilia: gutt
Bukett: gutt
Mon25: jente
VictoriaH: gutt
Skvirevippen: gutt
Alle gode ting er 3?❤: gutt
Snippsnappsnuppa: gutt - jente etter fosterdiagnostikk
Fregnefanten: gutt
Lenja86: jente
Bobla: gutt
XuperB: gutt
 
tusen takk.

veksler litt. Var greit før helga, men i helga har babyen vært veldig så bedagelig. Pappaen mener HAN bare ligner på han, jeg blir jo engstelig.
Lytta i morges og fikk hørt hjertet, men ingen bevegelse, selv ikke den ene gangen jeg kjente noe. vet det sansynligvis bare var en soveperiode, men med tanke på hvor lite jeg har kjent i helga er ikke akkurat nervene under kontroll. Kikket liksom på klokka når jeg kjente noe...
Blir sikkert bedre når jeg bare får øst ut bekymringene mine tenker jeg. Vurderer å bestille UL neste uke, får se utover i uka hvordan det går. Første kontroll imorgen...
Huff, skjønner at du blir nervøs. Det stemmer nok at det bare var en soveperiode, men det er slett ikke enkelt å tenke rasjonelt i en slik situasjon.

Håper du føler deg bedre etter kontrollen i morgen, masse lykke til! Hvis du fremdeles ikke får roet nervene så er det bedre å bestille en ekstra UL. Jeg synes i alle fall det var verdt hver eneste krone.
 
13+0 (13+4)

Det var godt å se babyen ha det bra på torsdag. Jeg reagerte på at h*n var så rolig ift da jeg lyttet dagen før, men samtidig var det normale bevegelser.
I helga har jeg kjent veldig lite liv. jeg vet jo det er helt normalt, bare stressende. Pappaen mener HAN bare slekter på han da, bedagelig B-menneske liksom.
Jeg blir bare stressa av å kjenne lite liv og ikke få noe særlig respons når jeg prøver. Lytta tidlig imorges for å se. Fikk hørt hjerterymen, sliter med å venne meg til hvor langt vekk den er... Jeg hørte ingen bevegelser, selv ikke en gang hvor jeg kjente det. Har kjent litt senere på morgenen da, men ikke nok til å holde nervene ordentlig under kontroll. Blir spennende å se om babyen reagerer når pappaen kommer hjem senere idag...
Har i bakhodet å se om jeg trenger en UL før påske, men vi får se.

Smakssansen har begynt å tulle igjen. Åpner helt ny melkekartong, behandlet riktig og god dato og for meg smaker det surt... ny kartong - akkurat det samme. Praktisk...
Lite som frister å drikke for tiden, lite som frister å spise og kroppen er tappet for energi. Får dårlig samvittighet siden jeg burde være i aktivitet både for min og babyens skyld, men klarer ikke. Små turer ut eller et par ærender og jeg er helt skutt. Kjæresten har kommentert det noen ganger i helga der jeg har prøvd å gjøre noe og jeg ser visstnok helt gåen ut. Har følt meg sånn og.


Mend jeg har brukt evigheter på å huske hva jeg har tenkt å skrive har jeg fått litt mer respons fra babyen. Godt, men som vanlig ikke egentlig nok.
Jeg har ingen historikk med annet enn tidlige aborter, men det er så mange som har opplevd å miste sent og jeg er livredd for at noe skal gå galt med babyen. Hadde opprinnelig time hos jordmor om en drøy uke, men den ble avlyst og fikk time først når jeg er 22 uker. kjennes litt ut som jeg bør prøve få en time tidligere for å få luftet og snakket litt, får se hvordan jeg føler det etter å ha vært på legekontroll.
Må ordne noe mammatøy også nå. tights fungerer til en viss grad, joggebukse er gull, vanlige bukser er drepen, presser og klemmer og gjør meg uvel.

FHR på 156 idag så ganske likt det den har vært på de siste ukene.



Gjorde noe vågalt igår - bestilte vognpose på tilbud... Føles fryktelig skummelt å begynne shoppe...
 
Last edited:
Huff, skjønner at du blir nervøs. Det stemmer nok at det bare var en soveperiode, men det er slett ikke enkelt å tenke rasjonelt i en slik situasjon.

Håper du føler deg bedre etter kontrollen i morgen, masse lykke til! Hvis du fremdeles ikke får roet nervene så er det bedre å bestille en ekstra UL. Jeg synes i alle fall det var verdt hver eneste krone.
Nei, det er bare skummelt egentlig. Har liksom vært så mange som har mistet sent at jeg sliter med det og. selv om jeg bare kjenner dem via forumet så føles det nært...

Kjæresten sa jeg bare skulle bestille med en gang jeg nevnte det, han kjenner meg og visste at jeg ville ha behov for det. Jeg har ikke konkludert enda. Tenker det kommer litt an på livstegn fra babyen den nærmeste tiden.
Alt så jo bra ut på torsdag, også ift blodgjennomstrømning og sånt...
 
Skjønner godt at det er skummelt med shopping til den lille.
Men, dette går bra. Du er gravid og du vil få en sprell levende baby til høsten ❤️❤️
Han slekter nok på pappa’n sin :)
Har du mulighet til å dra på helsestasjonen eller bestille priv UL?
 
Skjønner godt at det er skummelt med shopping til den lille.
Men, dette går bra. Du er gravid og du vil få en sprell levende baby til høsten ❤️❤️
Han slekter nok på pappa’n sin :)
Har du mulighet til å dra på helsestasjonen eller bestille priv UL?
Har mulighet til å bestille UL ja.
Er ikke drop in mulighet hos JM her, må bestille time. Avventer litt til og ser hva behovet er. Vet jo at jeg noen dager kjenner "nok" liv, er de dagene jeg ikke får det eller får respons på dyttingen min som er kjipe og tøffe.
Men svinger også utifra hvor sliten jeg er. Psyken er jo ikke på sitt sterkeste etter alt og når energinivået er så dårlig også er det ikke noen særlig god kombinasjon
 
Har mulighet til å bestille UL ja.
Er ikke drop in mulighet hos JM her, må bestille time. Avventer litt til og ser hva behovet er. Vet jo at jeg noen dager kjenner "nok" liv, er de dagene jeg ikke får det eller får respons på dyttingen min som er kjipe og tøffe.
Men svinger også utifra hvor sliten jeg er. Psyken er jo ikke på sitt sterkeste etter alt og når energinivået er så dårlig også er det ikke noen særlig god kombinasjon

Full forståelse og sympati [emoji173]️
Er det noe du synes smaker godt? Så du får i deg litt?
 
Full forståelse og sympati [emoji173]️
Er det noe du synes smaker godt? Så du får i deg litt?
Jeg får i meg mat.
brus synes jeg ikke skal drikke så mye av, hverken med eller uten sukker, men innimellom er det bare det som smaker. Er fornøyd hvis jeg klarer få i meg en liter vann ila dagen så idag er det det som er tilgjengelig. Pleier være veldig glad i vann så irriterende når jeg ikke klarer det.
tror det er noe med melkeprodukter for nå smaker gulost også æsj, og jeg kan normalt sett maule av det.
Har gått en del uker og vært smått uvel og spist akkurat det som jeg har klart få i meg og det er ikke så bra ift vekt og helse og sånt, har nok å tære på liksom. Men ikke så lett når en er sulten og lite frister/smaker.
Energinivået gjør det er tungt å skulle finne på middagsmat og ikke minst å lage det, men om jeg ikke får til det vet jeg det blir litt usunne løsninger så litt vrient. Men det blir sikkert bedre imorgen
 
Jeg får i meg mat.
brus synes jeg ikke skal drikke så mye av, hverken med eller uten sukker, men innimellom er det bare det som smaker. Er fornøyd hvis jeg klarer få i meg en liter vann ila dagen så idag er det det som er tilgjengelig. Pleier være veldig glad i vann så irriterende når jeg ikke klarer det.
tror det er noe med melkeprodukter for nå smaker gulost også æsj, og jeg kan normalt sett maule av det.
Har gått en del uker og vært smått uvel og spist akkurat det som jeg har klart få i meg og det er ikke så bra ift vekt og helse og sånt, har nok å tære på liksom. Men ikke så lett når en er sulten og lite frister/smaker.
Energinivået gjør det er tungt å skulle finne på middagsmat og ikke minst å lage det, men om jeg ikke får til det vet jeg det blir litt usunne løsninger så litt vrient. Men det blir sikkert bedre imorgen

Ja, håper det :)
Det er jo verdt det med tanke på belønningen du får i slutten av denne perioden.
Håper virkelig du føler deg bedre snart!
 
Ja, håper det :)
Det er jo verdt det med tanke på belønningen du får i slutten av denne perioden.
Håper virkelig du føler deg bedre snart!
Absolutt.
Går det bra er det så verdt det. Er bare vanskelig å tro på enda. Skal bli godt når jeg kjenner mer ordentlig liv fra babyen og sånne ting
 
Absolutt.
Går det bra er det så verdt det. Er bare vanskelig å tro på enda. Skal bli godt når jeg kjenner mer ordentlig liv fra babyen og sånne ting

Det er vel ikke så lenge til nå vil jeg tro :)
 
Det er vel ikke så lenge til nå vil jeg tro :)
Vi får se.
Det er jo lenge til en skal kjenne hver dag, men den lille vokser jo hele tiden og blir sterkere. Spørsmålet er om dette er en sparker eller bare en åler....
 
Vi får se.
Det er jo lenge til en skal kjenne hver dag, men den lille vokser jo hele tiden og blir sterkere. Spørsmålet er om dette er en sparker eller bare en åler....

Det er det nok bare tiden som vil vise vil jeg tro.
Jeg er mest opptatt av at du får slappet av og senket skuldrene
 
Det er det nok bare tiden som vil vise vil jeg tro.
Jeg er mest opptatt av at du får slappet av og senket skuldrene
Tusen takk.
Har sånne ting som bør gjøres hengende over, men strekker ikke energien til så ligger jeg i ro på sofaen og evt bare surrer. Men prøver fordele kreftene utover slik at det som må gjøres blir gjort uten at jeg blir fullstendig utslitt.
Kjæresten er veldig til å passe på at jeg ikke skal slite meg ut og slappe av så jeg får den hvilen jeg trenger. Er bare flink-pike-syndromet...
 
Tusen takk.
Har sånne ting som bør gjøres hengende over, men strekker ikke energien til så ligger jeg i ro på sofaen og evt bare surrer. Men prøver fordele kreftene utover slik at det som må gjøres blir gjort uten at jeg blir fullstendig utslitt.
Kjæresten er veldig til å passe på at jeg ikke skal slite meg ut og slappe av så jeg får den hvilen jeg trenger. Er bare flink-pike-syndromet...

Ja, det flink-pike-syndromet henger alltid over skuldrene. Veldig spent på hvordan neste generasjon håndterer den.
Generasjonen som var vante med at mannfolka var på jobb og kvinnen skulle stelle hjemmet, begynner jo å bli borte. Eller at hjemmet er hovedansvaret til kvinnen selv om begge jobber.
Må si jeg er litt spent på hvor den retningen kommer til å gå de neste 50-100 årene. (ikke at jeg har planer om å henge med så lenge altså)
 
Ja, det flink-pike-syndromet henger alltid over skuldrene. Veldig spent på hvordan neste generasjon håndterer den.
Generasjonen som var vante med at mannfolka var på jobb og kvinnen skulle stelle hjemmet, begynner jo å bli borte. Eller at hjemmet er hovedansvaret til kvinnen selv om begge jobber.
Må si jeg er litt spent på hvor den retningen kommer til å gå de neste 50-100 årene. (ikke at jeg har planer om å henge med så lenge altså)
100 år til er å dra det litt langt ja, men kan godt henge med en 50 års tid til.

Blir spennende å se ja. Noen ganger hadde det vært greit å gå litt tilbake i tid, ingen tidsklemme og større fokus på familie og kvalitetstid
 
100 år til er å dra det litt langt ja, men kan godt henge med en 50 års tid til.

Blir spennende å se ja. Noen ganger hadde det vært greit å gå litt tilbake i tid, ingen tidsklemme og større fokus på familie og kvalitetstid

Det er jeg faktisk enig i. Ikke den kvinnehildninga som var, men en mellomting.
Familie er faktisk det viktigste vi har i livet. Ikke karriere. (Etter min mening)
Vi burde hatt en ordning hvor kvinnen jobbet deltid (barnehage er jo topp for utvikling av sosiale ferdigheter) og faktisk fikk en mnd lønn hun kunne leve av. Det er en jobb å holde hus og hjem i orden!
 
Det er jeg faktisk enig i. Ikke den kvinnehildninga som var, men en mellomting.
Familie er faktisk det viktigste vi har i livet. Ikke karriere. (Etter min mening)
Vi burde hatt en ordning hvor kvinnen jobbet deltid (barnehage er jo topp for utvikling av sosiale ferdigheter) og faktisk fikk en mnd lønn hun kunne leve av. Det er en jobb å holde hus og hjem i orden!
Det er absolutt en jobb å holde hus og hjem og få familien til å gå rundt ja. Skal ikke kimse av det selv om vi nå har masse hjelpemidler også.
Ungene vokser så fort og det er allerede for mye de skal lære på skole og barnehage så man trenger litt tid og ro sammen som familie
 
Back
Topp