Erfaringer med ballongkateter?

Funket kjempebra hos meg. Var helt umoden når de satt det inn på kvelden. Kom på sykehuset neste dag, de fjernet det og hadde da fått 4 cm. De tok vannet, ga meg drypp og fødselen var i gang :)

Fikk satt den inn på ettermiddagen/kvelden og reiste hjem. Kjente mye murringer da, og at det "jobbet" der nede. Den falt ut morgenen etter. Men hadde igrunn ikke skjedd så enormt mye da de sjekket meg da vi kom på sykehuset. Hadde åpnet meg litt mer, men var fortsatt ikke helt avflatet. Måtte ha to runder med modningsgele før de omsider kunne ta vannet dagen etter der igjen. Måtte ha drypp etter det igjen. 3 laaange dager når man bare venter på å få det overstått. Men alt i alt gikk det jo veldig fint. Fikk jo en frisk fin gutt:) Jeg hadde termin den dagen de satte inn ballongen.Masse lykke til!!

Gullskatt juli12:)

Har nok gjort det som er vanlig da. Poenget med ballongkateteret er jo at det skal utvide livmorhalsen med ca 3cm, så når den detter ut skal vannet være klart til å bli tatt. Men uteblir effekten, eller den ikke faller ut av seg selv, blir det gitt modningspiller i tillegg :-)
Må bare rette litt på dette;)
Min ballong falt ut men jeg var fortsatt ikke moden nok til at de kunne ta vannet så det er ikke alltid slik. Som jeg nevnte over her så er det bishop score som avgjør. Den omhandler ikke bare antall cm,men også livmorhalsens posisjon, lengde og konsistens. Samt plassering av babyens hode i bekkenet...:) Så er flere faktorer som er avgjørende for hvordan resten av forløpet blir:)

Gullskatt juli12:)

Åja, sånn å forstå :p hehe.. men de gjorde det på føden senere etter at den var falt ut ja :p
Skjønner. Kanskje varierer litt hvor fort de gjør det da, men hos med tok de vannet med en gang ballongen falt ut.

Ja det gjør det sikkert da... rart hvor forskjellig ting blir gjort fra person til person og fra sykehus til sykehus :p
Fra person til person kan man trygt si, kan møte mye forskjellig på en og samme barselavd!

Back
Topp