Erfaring med denne dosen Menopur?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Jeg har brukt 150 IE Menopur nå i 9 dager. Skal på kontroll i morgen og er spent. Noen med erfaringer?

Hadde det forrige runde. Jeg fikk dessverre bare 2/12 modne egg, og ingen befruktning. Mulig jeg burde gått noen dager til før uttak, eller så bare funket ikke akkurat Menopur så bra for meg. Håper det fungerer bra for deg:)

Sist gikk jeg på Gonal F 137,5 IE i 8 dager bare og husker jeg hadde mye mer tegn til "eggløsning" mens jeg gikk på den, men så fikk jeg også ut 13 egg da.. Nå ville han ha ut færre egg? Så kan kanskje være noe med at det ikke er så mange eggposer nå. Jeg vet ikke jeg. Spent på i morgen.

Sist gikk jeg på Gonal F 137,5 IE i 8 dager bare og husker jeg hadde mye mer tegn til "eggløsning" mens jeg gikk på den, men så fikk jeg også ut 13 egg da.. Nå ville han ha ut færre egg? Så kan kanskje være noe med at det ikke er så mange eggposer nå. Jeg vet ikke jeg. Spent på i morgen.
Jeg syns det føles litt forskjellig fra gang til gang, denne gangen på kort protokoll merker jeg mindre til eggene selv om det tydeligvis er noen der denne gangen også (kanskje noen færre enn tidligere). Håper du ligger greit an uansett, lykke til i dag:D

Jeg hadde 150 menopur på vårt første forsøk. Ble 6 egg ut, 3 befruktet. 1 inn, 2 på frys.
På første fryseforsøk ble jeg gravid.

Hvor mange egg fikk du ut og hvordan ble det til slutt? :)
Hadde samme dose puregon forsøket før. Da ble det 16 ut. Maaange små og umodne. På Menopur slapp jeg alle de små som kom mot slutten, så fikk 7. Bare ett bra nok til bruk, ingen frys. Vanskelig å stimulere meg da. Menopurforsøket var lang protokoll, det andre kort.

Lykke til med uttak på mandag :)

Noen som har erfaring med gonal f 900 IE?
Fikk i dag beskjed om at det står at den inneholder 900, men egentlig har 1050 IE. Da slipper jeg å kjøpe en til for siste dose jeg skal ta på fredag på 112,5 IE. Men jeg er så usikker.
Noen som har vært borti dette?

Noen som har erfaring med gonal f 900 IE?
Fikk i dag beskjed om at det står at den inneholder 900, men egentlig har 1050 IE. Da slipper jeg å kjøpe en til for siste dose jeg skal ta på fredag på 112,5 IE. Men jeg er så usikker.
Noen som har vært borti dette?
Det er bestandig en sikkerhetsmengde i en slik ampulle. Jeg har også brukt mer enn detdet ampullen skal inneholde etter utregninger de gjorde på klinikken. :-)

Det er bestandig en sikkerhetsmengde i en slik ampulle. Jeg har også brukt mer enn detdet ampullen skal inneholde etter utregninger de gjorde på klinikken. :-)

Oki. Takk for svar :)
Så jeg vil få ut mer enn hva pennen "inneholder"?
Det er ikke sånn at den ikke går an å skru mer?

Da kan jeg oppdatere her! 14 egg ble tatt ut etter dose på 150 IE i 11 dager. Siste dagen var det 75 IE!

Da kan jeg oppdatere her! 14 egg ble tatt ut etter dose på 150 IE i 11 dager. Siste dagen var det 75 IE!
Hmm, spent jeg nå. Skal starte på 300ie og gå ganske lenge før første kontroll...

Jeg gikk på 150 menopur. På kontrolldagen ble det sett utvikling i 20 eggposer og ved uttak fikk de ut 9 egg, men kun 7 var modne nok til befruktning. Det ble et embryo som kunne brukes og ingen til frys av de 7 eggene som ble befruktet. Embryo festet seg ikke. Tror dosen var for liten. Ble satt opp plan på at det skulle heves til 187,5 ved neste forsøk, men så fikk vi til en hjemmelaget baby i jula så da ble ikke det noe av :)

Hvor mange egg fikk du ut og hvordan ble det til slutt? :)

Jenter jeg har et spørsmål håper dere kan hjelpe. jeg gått på Menopur nå 15 dager.
75 Ie i 13 dager også ble jeg satt på 112,5 ie i 4 dager. Skal inn til ultralyd igjen nr 3 på Mandag for å sjekke åssen det ligger ann,

Jeg har stor sjangse for å bli overstimulert sa de så de tar opp dosen litt og litt bare.

Men jeg lurer på hvor lenge gikk dere på dette før eggene var klare ? og brukte dere noe mer eller bare menopur?
Meningen er at jeg skal få fram 1-3 egg maks fordi vi skal klare resten selv sa de. så vi skal forhåpentligvis ikke videre til ivf. men er veldig nervøs og redd så tenkte kanksje dere ville dele litt ?

Har satt den dosen i mange av mine forsøk. Såkalt lav stimulering. Veldig skånsomt og greit.

Hvor lenge gikk du på den før du hadde klart/klare egg ?

Jeg har nå gått på menopur 75ie i 11 dager og 112,5 i 3 dager. Var innom utralyd nr 3 idag hadde MANGE små egg (psos) og hadde 1 egg på 8 mm på venstre side som de sa var veldig fint og rundt. Og livmorslimhinnen var på 8 mm. Er dette en lovende størrelse ?

Jeg skal litt opp idose i et par dager til så inn til ultralyd igjen. Tusen takk på forhånd for svar

Hvor lenge gikk du på den før du hadde klart/klare egg ?

Jeg har nå gått på menopur 75ie i 11 dager og 112,5 i 3 dager. Var innom utralyd nr 3 idag hadde MANGE små egg (psos) og hadde 1 egg på 8 mm på venstre side som de sa var veldig fint og rundt. Og livmorslimhinnen var på 8 mm. Er dette en lovende størrelse ?

Jeg skal litt opp idose i et par dager til så inn til ultralyd igjen. Tusen takk på forhånd for svar

Hei,

Jeg gikk opp mot 15 dager på 150 ie. Jeg fikk som regel masse egg, 10-16stk, men mitt problem var eggkvalitet uansett hva jeg ble stimulert med. Så satt som regel igjen med ett/to egg ved innsett. Brukte menopur i 6 av 9 forsøk.

Du vil nok sannsynligvis gå en stund til på menopur, da de vil ha egguthenting ved follikelstørrelse på ca 2cm(nærmest mulig) jeg kan veldig lite om hvor tykk slimhinnen bør være.

Håper det var et Ok svar.

Back
Topp