Er vi mange her som er litt «eldre» over 35?

Hei! Så glad for denne tråden !
Jeg er nettopp blitt 45, ung og sprek.
Mine to barn (annen far) er 16 og 20 år.
Jeg grugleder meg til å bli babymamma igjen. Gleder meg virkelig til å kunne ha mer tid og mindre stress i babytiden. Gruer meg litt for at det kan bli ensomt å være eldre mamma (ikke mange rundt meg).
Er nå 12+5 uker, tidlig ultralyd neste uke og jeg bare håper alt er som det skal!

Hei! Så glad for denne tråden !
Jeg er nettopp blitt 45, ung og sprek.
Mine to barn (annen far) er 16 og 20 år.
Jeg grugleder meg til å bli babymamma igjen. Gleder meg virkelig til å kunne ha mer tid og mindre stress i babytiden. Gruer meg litt for at det kan bli ensomt å være eldre mamma (ikke mange rundt meg).
Er nå 12+5 uker, tidlig ultralyd neste uke og jeg bare håper alt er som det skal!
Woops..
Jeg fant tråden via søk. Ser at jeg er i mars-gruppa ;) hilser fra januargruppa

Hey
Jeg er 37, blir 38 snart . Jeg prøver på nr 2 . Gutt født okt.2007 partner har ingen fra før av så vi ønsker oss veldig en liten en .
Gutt2007
MA 2017
Kjemisk mars 2023 og juli 2023

jeg selv er 38 altså,føler meg ikke helt «eldre» da,men ikke like sprek som tidligere kanskje nei
Føler alle rundt meg er ferdige med barn nå,ei venninne som er litt eldre enn meg fikk en liten i fjor da ellers så har jeg liksom ingen i omgangskretsen som er i den fasen lengre..
Jeg er 39, men føler meg ikke slik. Har ingen i min omgangskrets som venter barn i min alder. Hadde det med førstemann, men det er 14 år siden

37 her føler meg dog ikke spesielt gammel, og er i god form skal ta NIPT-test for sikkerhets skyld da

På første kontroll sa legen at siden jeg fyller 38 før termin er svangerskapet regnet som et risikosvangerskap. Noen som vet hva det innebærer? Legen kunne ikke svare på det :bored: Hun sa jeg måtte spørre jordmor, men hun trodde ikke det var noe annet enn litt lavere terskel for ekstra sjekker osv.

På første kontroll sa legen at siden jeg fyller 38 før termin er svangerskapet regnet som et risikosvangerskap. Noen som vet hva det innebærer? Legen kunne ikke svare på det :bored: Hun sa jeg måtte spørre jordmor, men hun trodde ikke det var noe annet enn litt lavere terskel for ekstra sjekker osv.
Det er jo ikke det. Høres ut som hun har skumlest noe og glemt det meste. Alderen alene gjør det ikke til et risikosvangerskap. Det avhenger av mange faktorer, som tidligere svangerskap/fødsler og mors helse f.eks.. 38-årsgrensa er satt fordi det kan være større risiko for å miste eller oppdage avvik hos fosteret med økende alder, men man har ikke automatisk et risikosvangerskap.

Det er jo ikke det. Høres ut som hun har skumlest noe og glemt det meste. Alderen alene gjør det ikke til et risikosvangerskap. Det avhenger av mange faktorer, som tidligere svangerskap/fødsler og mors helse f.eks.. 38-årsgrensa er satt fordi det kan være større risiko for å miste eller oppdage avvik hos fosteret med økende alder, men man har ikke automatisk et risikosvangerskap.
Var det jeg syns var så rart. Ellers er jeg frisk og godt trent. Mye bedre forutsetninger nå en sist gang jeg var gravid (for 15 år siden), vil jeg si.

Hei, over 40år her og venter attpåskatt nr2:happy:
Har termin i april, men føder før termin. Så mere sannsynlig for mars fødsel enn april.

Jeg har et risikosvangerskap, ikke det kuleste å ha. Men håper det blir bra, sist var jeg superstresset. Nå ikke stresset i heletatt, blir som det blir. Og jeg har så si alt babyutstyret på plass, super fordel.

Last edited:
38 her, forhåpentligvis kommer det første barnet i mars. Møtte mannen sent, og har brukt fire år på å få det til å sitte. Bor heldigvis i en stor by og her er det flere venninner som også er godt voksne :)

Jeg er 26, men føler meg mer som 36 (om det går an) de fleste vennene mine er født før 90, så glemmer ofte at jeg «bare» er 26 :hilarious: :laughing001

Back
Topp