Er lystgassen tilbake på Ahus?

Sniker litt jeg :) er det fortsatt bare lystgass på to rom, eller er det noen som har fått med seg om det har kommet på flere rom nå? :) skal føde på Ahus, men hadde lystgass sist, og har veldig lyst å ha den smertelindringen igjen! Men er redd jeg ikke får ett av disse rommene :p
 
Sniker litt jeg :) er det fortsatt bare lystgass på to rom, eller er det noen som har fått med seg om det har kommet på flere rom nå? :) skal føde på Ahus, men hadde lystgass sist, og har veldig lyst å ha den smertelindringen igjen! Men er redd jeg ikke får ett av disse rommene :p
Tror det skal være på bare to rom en stund fremover, fordi de må gjøre om hele avtrekket i rommet og jeg tror de to rommene nå bare er en test for at de skal kunne vurdere om de kan gjøre det samme på flere rom :) Også mener jeg å huske at noen skrev at det bare var på tun A?
 
Håper for Guds skyld at den er tilbake på flere rom til oktober, jeg får ikke lov å få epidural og morfin er ikke aktuelt når det var problemer med pulsen til babyen under min første fødsel så har jo bare lystgass jeg kan få jeg da :(
 
Tror det skal være på bare to rom en stund fremover, fordi de må gjøre om hele avtrekket i rommet og jeg tror de to rommene nå bare er en test for at de skal kunne vurdere om de kan gjøre det samme på flere rom :) Også mener jeg å huske at noen skrev at det bare var på tun A?
Ah søren, jeg får helt panikk :O vurderer å prøve å søke fødeplass på et annet sykehus kun pga dette :O jeg må ha lystgassen :O
 
Ah søren, jeg får helt panikk :O vurderer å prøve å søke fødeplass på et annet sykehus kun pga dette :O jeg må ha lystgassen :O
Håper for Guds skyld at den er tilbake på flere rom til oktober, jeg får ikke lov å få epidural og morfin er ikke aktuelt når det var problemer med pulsen til babyen under min første fødsel så har jo bare lystgass jeg kan få jeg da :(
Kalnes har vel lystgass på alle rom, tror det er det eneste i nærmeste området egentlig..
 
Jeg var påforberedende kurs på Ahus i oktober fjor. Da sa de at det kom til å komme lystgass på et par av stuene før jul, så dette er tydeligvis noe de fortsetter å utsette. Jeg gikk for epidural, noe jeg ikke angrer et sekund på og som jeg absolutt vil anbefale til andre. Det er ikke slik som før at de fullstendig lammer underlivet på en. Epiduralen døyver riene godt slik at du får slappet av, også styrer du selv når du ønsker en ny dose. Du kjenner fremdeles at riene er der (bare i mye mildere grad), så du får lett til å jobbe med riene når pressdelen kommer. Epidural er blitt en veldig vanlig smertelindringsmetode nå. Som legene sier, så ganger det på ingen måte babyen at mor stresser og har store smerter. Dette vil også stresse babyen. Får mor slappet av vil dette også hjelpe babyen å ikke stresse. Hvorfor gå gjennom et smertehelvete når man ikke trenger det?
 
Kalnes har vel lystgass på alle rom, tror det er det eneste i nærmeste området egentlig..


Men har risiko svangerskap så er ikke bare å søke meg til andre sykehus, Kongsvinger har også ( sist jeg jekket hvertfall) men de tar ikke imot risikosvangerskap :(
 
Back
Topp