Er jeg urimelig?

Men du måtte vel ha laget plass om de hadde sagt fra før uansett?
Altså jeg skjønner det er kjipt og ligger mte bak, men jeg hadde ikke sagt nei . Om du ønsker å si nei, så gjør du det :)

Vi hadde et annet, større lokale i bakhånd om flere skulle finne på å si ja, noe vi også sa fra om. Vi sier nok nei, konfirmanten selv vil ikke ha de der, hun kjenner de jo ikke en gang. Og jeg har ikke tid/lyst/ork til å finne en løsning på enmetersregel nå rett før. Jeg både jobber, og pakker for flytting rett etter konfirmasjon, og skal betale for alt, samt lage all mat og kaker selv. For det kan ikke faren bidra med heller, eller, jeg kan få litt penger, men da får ikke kidden noen gave. :banghead:

Vi hadde et annet, større lokale i bakhånd om flere skulle finne på å si ja, noe vi også sa fra om. Vi sier nok nei, konfirmanten selv vil ikke ha de der, hun kjenner de jo ikke en gang. Og jeg har ikke tid/lyst/ork til å finne en løsning på enmetersregel nå rett før. Jeg både jobber, og pakker for flytting rett etter konfirmasjon, og skal betale for alt, samt lage all mat og kaker selv. For det kan ikke faren bidra med heller, eller, jeg kan få litt penger, men da får ikke kidden noen gave. :banghead:
OK den faren der høres håpløs ut , si nei du når han ikke gidder bidra med noe så kan han lage eget selskap egentlig

OK den faren der høres håpløs ut , si nei du når han ikke gidder bidra med noe så kan han lage eget selskap egentlig

Han er det. Eldste fyller 18 om en måned, og ønsker at mannen min skal adoptere henne. Nå sier hun til folk at faren hennes er død, for da slipper hun å snakke om han. :arghh:

Vi skulle hatt konfirmant i mai, men det ble utsatt til nå i september. Papirinvitasjonene ble endret til arrangement på facebook, der alle inviterte ble lagt til, og all informasjon delt. Jeg satte svarfrist til utgangen av juli, en uke etter at svarfristen var ute, skrev jeg et innlegg på arrangementet om at alle som ikke har svart til nå (hele farssiden til konfirmanten) dessverre ikke får komme.

En av fars søstre har blokkert meg på facebook, og kunne dermed ikke se arrangementet. Jeg ga far beskjed flere ganger om å videresende all info til denne søsteren. I DAG sender han meg melding om at "XXX" har ordnet seg med fri, og kommer i konfirmasjon. Mitt svar til det var at svarfristen gikk ut for en måned siden.

Far er nå sur, og mener at jeg ikke kan bestemme at noen ikke får komme, for det er hans barn også (men det er jeg som betaler selskapet, lager maten og baker kakene).

Er jeg urimelig her?

Kidden ønsker forøvrig verken å ha far eller noen av hans slekt der.
Overhodet ikke urimelig når barnet ikke vil ha de der, og det er du som steller til alt :)

Hadde vært urimelig hvis det hadde vært et oppegående menneske som konfirmanten ønsket å ha det.

Etter de omstendighetene du forklarer så er det totalt rimelig . Definitivt.

Jeg hadde ikke engang invitert de i første omgang :p Så nei :)

Tja jeg skjønner jo det ligger mer bak men ja jeg tenker du er litt urimelig , det er en person ekstra liksom. Det er jo heller ikke sikkert hun har fått fri før

om hun ikke har klart å få fri innen svarfristen burde hun hun sagt at hun fortsatt ikke har fått fri, men hun håper QT hun får komme om hun får ordnet fri etter at svarfristen gikk ut. Det er helt normal folkeskikk faktisk :o

Nei, det syns jeg ikke er urimelig. Jeg syns uansett at det er konfirmanten som har det siste ordet. Konfirmanten sin dag, og når konfirmanten selv sier at de ikke vil ha vedkommende der, så blir det sånn.

det er normal folkeskikk å svare innen en tidsfrist, spesielt når det er satt av god tid til fristen. Hadde vedkommende venter på svar på om de kunne fått fri fra jobb så er det normal folkeskikk å si ifra. «Beklager men jeg får ikke vite helt enda om jeg får fri fra jobb, kan jeg få utsette fristen litt?»
:finger::finger: Hadde jeg sagt

Syns ikke det er så urimelig jeg. Voksne mennesker burde klare å overholde en svarfrist. En frist settes av en grunn..

Og hvis konfirmanten ikke ønsker personen der er det vel ikke noe å diskutere engang. La nå folk bare bli sure :)

Sorry, men jeg synes de kunne stilt opp i løpet av de femten årene hun har levd, og ikke komme nå.
Du har tydeligvis bestemt deg da :) Men da blir du "den kjipe", ville heller valgt å ikke være det personlig jeg, men du velger selv. Men dersom konfirmanten selv sier rett ut hun ikke ønsker at de er der, blir det annerledes. Da kan du jo bare si det som grunn.

Du har tydeligvis bestemt deg da :) Men da blir du "den kjipe", ville heller valgt å ikke være det personlig jeg, men du velger selv. Men dersom konfirmanten selv sier rett ut hun ikke ønsker at de er der, blir det annerledes. Da kan du jo bare si det som grunn.
Jeg ville heller vært den kjipe enn å gi skylden på konfirmanten selv om konfirmanten ikke vil ha personen der. Ikke noe koselig for konfirmanten å ha det på seg at de ikke vil ha enkelte folk der.

Jeg ville heller vært den kjipe enn å gi skylden på konfirmanten selv om konfirmanten ikke vil ha personen der. Ikke noe koselig for konfirmanten å ha det på seg at de ikke vil ha enkelte folk der.
Altså jeg tenkte mer at mor kan forklare det for far, og så får far ta det med sin søster.. Greit at far vet det også, så det er lettere å få litt bedre forståelse i situasjonen.. Jeg skrev ikke veldig utfyllende, ville selvsagt aldri sagt det direkte som grunn til søsteren der feks! Det blir jo dumt ja.

Du er absolutt ikke urimelig. Og jeg mener konfirmantens mening er det som skal telle mest i tillegg. Det er tross alt hennes dag.
Jeg er vokst opp med lignede senario selv og skjønner ho så godt.

Om du er urimelig? Nei.
men jeg hadde svelget noen kameler for fredens skyld og latt henne komme.

Sånn umiddelbart ut ifra det du skrev i det første innlegget tenkte jeg at det kanskje var litt urimelig, men etterhvert som jeg har lest igjennom tråden og sett at det ligger mer bak bla at vedkommende ikke har vært tilstedeværende før og konfirmanten ikke ønsker vedkommende så synes jeg ikke du er urimelig.

Back
Topp