Er ikke det en smule barnslig av dere..

Ancita

Glad i forumet
Når et annet barn er slem mot ditt barn eller andre barn, tenker dere virkelig da at det barnet er en drittunge og fortjener det samme selv?
Synes det stadig kommer frem i tråder her når det er snakk om noe sånt.
" den drittungen skulle virkelig fått hørt det" osv..

Nei [8D]

Ja..?

ORIGINAL: Rugebolla

så du mener at vi heller skal gi ungen sympati og medfølelse ?? 
Kanskje forklare forskjellen mellom rett og galt

Vel når det er snakk om barn, så er det vel ofte en grunn til at de slår.
Kanskje de ikke har det bra hjemme, kanskje de blir slått selv hjemme osv..
Det er hvertfall den første tanken som slår meg.

Hvis det er en 12 åring mot en 6 åring, så synes jeg saken er litt annerledes enn om det hadde vært en klassekompis liksom..[8D]

Hva om "drittungen" var ditt barn og noen hadde gjort sånt? Alltid minst to sider av en sak. Fins nok av manipulerende "englebarn" der ute også. Og foreldre som ikke ser bjelken i sitt eget øye, for å si det sånn.. [;)]

ORIGINAL: smartass

Hvis det er en 12 åring mot en 6 åring, så synes jeg saken er litt annerledes enn om det hadde vært en klassekompis liksom..[8D]

Nei. Jobber på skole, og vet at det kan ligge mye bak slik oppførsel.
Erfarer selv at den type tilsnakk sjeldent har noen god funksjon.

Og ja, noen ganger må man gå mange runder, og noen fungerer det ikke med i det hele tatt.
Men i det fleste tilfeller trenger barn å få respekt for å selv skjønne hva det er.

Hadde stusset veldig over det, om jeg hadde hørt at det nevnte tilfellet i en annen tråd her inne, hadde skjedd i vår skolegård.
På vår skole kjører i PALS, og da driver vi ikke med trusler. Og da bør ikke foreldrene komme med det heller[;)]

Jo, det synes jeg!

Jeg kan derimot forstå det hvis det er i frustrasjon pga. pågående, kontinuerlig, mobbing/plaging. Men i engangstilfeller derimot...

ORIGINAL: Lissyjane

Ja hvis du synes det er barnslig å beskytte barnet ditt mot å bli mobbet,så[8|] Hva ville du ha gjort da? Tatt deg en telefon til moren som hundre prosent sikkert sitter og sier "Nei mitt barn gjør ikke sånt" mens hun smiler frenetisk. Joda den har vi vært i gjennom før[;)]

Nei, men jeg kunne beskyttet barnet mitt, uten tanker om at den som mobber er en j**** drittunge.
Det faller meg bare ikke naturlig å tenke slikt om barn.

ORIGINAL: Ancita

så da skal jeg si til barnet mitt som da har blitt mobbet/slått av denne ungen at "han har det ikke så bra hjemme,skjønner du ..det er derfor han er sånn" [8|]

greit å forklare forskjellen på rett og galt som en foreslo ovenfor her , men da har nok denne personen en smule for store skyggelapper som tror at det funker sånn..

Men gjør man det noe bedre selv, hvis man ikke går forann med ett godt eksempel, og tar fatt i ting på en viksen og konstruktiv måte? Eller skal man vise barna sine at man kan lyve, kalle navn og behandle personer dårlig hvis de gjør det først?

I såfall kan man jo risikere og ende opp med ett barn som disse bøllebarna selv rimelig fort da..

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

så da skal jeg si til barnet mitt som da har blitt mobbet/slått av denne ungen at "han har det ikke så bra hjemme,skjønner du ..det er derfor han er sånn" [8|]

greit å forklare forskjellen på rett og galt som en foreslo ovenfor her , men da har nok denne personen en smule for store skyggelapper som tror at det funker sånn..

Men gjør man det noe bedre selv, hvis man ikke går forann med ett godt eksempel, og tar fatt i ting på en viksen og konstruktiv måte? Eller skal man vise barna sine at man kan lyve, kalle navn og behandle personer dårlig hvis de gjør det først?

I såfall kan man jo risikere og ende opp med ett barn som disse bøllebarna selv rimelig fort da..
Jeg og skyggelappene mine ([8|]) er enig med Frk. Tvert i mot

ORIGINAL: Sicily

Hva om "drittungen" var ditt barn og noen hadde gjort sånt? Alltid minst to sider av en sak. Fins nok av manipulerende "englebarn" der ute også. Og foreldre som ikke ser bjelken i sitt eget øye, for å si det sånn.. [;)]

Enig, er alltid flere sider av saken.

Ja hvis du synes det er barnslig å beskytte barnet ditt mot å bli mobbet,så[8|] Hva ville du ha gjort da? Tatt deg en telefon til moren som hundre prosent sikkert sitter og sier "Nei mitt barn gjør ikke sånt" mens hun smiler frenetisk. Joda den har vi vært i gjennom før[;)]

Nei, men jeg kunne beskyttet barnet mitt, uten tanker om at den som mobber er en j**** drittunge.

Selv om det ikke faller deg naturlig å tenke sånn om barn,så er det en realitet,at enkelte unger er drittunger [;)]
Tro meg,jeg har sett dem
!

Jeg vet selv hvordan det er å bli mobbet, og det unner jeg virkelig ingen ! Derfor har jeg desverre ikke sympati med de som er mobbere !
Det har heller aldri hjulpet å fortelle til lærere/rektor om at de mobber, for det hjelper aldri..

ORIGINAL: UngMammaTilSnart4Små

Jeg vet selv hvordan det er å bli mobbet, og det unner jeg virkelig ingen ! Derfor har jeg desverre ikke sympati med de som er mobbere !
Det har heller aldri hjulpet å fortelle til lærere/rektor om at de mobber, for det hjelper aldri..
Klart det hjelper i mange tilfeller selv om det er veldig mange tilfeller det ikke gjør det også! Men og si det aldri hjelper blir jo bare helt feil!

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Selv om det ikke faller deg naturlig å tenke sånn om barn,så er det en realitet,at enkelte unger er drittunger [;)]
Tro meg,jeg har sett dem
!

Ja det er klart at det finnes, noen barn er rett og slett slem.
Har opplevd det mange ganger selv.
Men det er alltid en grunn til at et barn har en slik oppførsel.
Jeg får meg bare ikke til å kalle eller synest at et barn er en drittunge.

jeg har ingen fasit på hva man skal gjøre for at de barna som er slemme mot andre små skal få opp øya og skjønne at dette er ikke greit  selvom man evt har det vondt selv.

MEN jeg må virkelig få si uten noen form utdannelse på dette punktet at å prøve å forklare forskjell på rett og galt ,gå frem på en korrekt og pedagogisk måte har lite nytte for seg.

Hvem som helst kan få en bølleunge !

Selvfølgelig kan hvem som helst få en bølleunge, men sansynligheten blir en smule større hvis man lærer barna sine at det er helt greit og lyv, skremme osv. Selv som selvforsvar. Kanskje det er nettopp det denne bølleungen har lært?

ORIGINAL: UngMammaTilSnart4Små

Klart det hjelper i mange tilfeller selv om det er veldig mange tilfeller det ikke gjør det også! Men og si det aldri hjelper blir jo bare helt feil!

kansje feil å si aldri, men sjeldent det hjelper.. Jeg har selv opplevd venner som har hatt det helt jævlig på barne og ungdomsskolen, utallige ganger snakke vi med rektor og lærerne ingen ting hjalp.. Hva skal man gjøre da? bare se på at andre blir mobbet? [8|]

Back
Topp