Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: RugebollaKanskje forklare forskjellen mellom rett og galt
så du mener at vi heller skal gi ungen sympati og medfølelse ??
ORIGINAL: Rugebolla
ORIGINAL: Lissyjane
Ja hvis du synes det er barnslig å beskytte barnet ditt mot å bli mobbet,så[8|] Hva ville du ha gjort da? Tatt deg en telefon til moren som hundre prosent sikkert sitter og sier "Nei mitt barn gjør ikke sånt" mens hun smiler frenetisk. Joda den har vi vært i gjennom før[;)]
ORIGINAL: Ancita
Vel når det er snakk om barn, så er det vel ofte en grunn til at de slår.
Kanskje de ikke har det bra hjemme, kanskje de blir slått selv hjemme osv..
Det er hvertfall den første tanken som slår meg.
så da skal jeg si til barnet mitt som da har blitt mobbet/slått av denne ungen at "han har det ikke så bra hjemme,skjønner du ..det er derfor han er sånn" [8|]
greit å forklare forskjellen på rett og galt som en foreslo ovenfor her , men da har nok denne personen en smule for store skyggelapper som tror at det funker sånn..
ORIGINAL: Frk. Tvert I. MotJeg og skyggelappene mine ([8|]) er enig med Frk. Tvert i mot
så da skal jeg si til barnet mitt som da har blitt mobbet/slått av denne ungen at "han har det ikke så bra hjemme,skjønner du ..det er derfor han er sånn" [8|]
greit å forklare forskjellen på rett og galt som en foreslo ovenfor her , men da har nok denne personen en smule for store skyggelapper som tror at det funker sånn..
Men gjør man det noe bedre selv, hvis man ikke går forann med ett godt eksempel, og tar fatt i ting på en viksen og konstruktiv måte? Eller skal man vise barna sine at man kan lyve, kalle navn og behandle personer dårlig hvis de gjør det først?
I såfall kan man jo risikere og ende opp med ett barn som disse bøllebarna selv rimelig fort da..
ORIGINAL: Sicily
Hva om "drittungen" var ditt barn og noen hadde gjort sånt? Alltid minst to sider av en sak. Fins nok av manipulerende "englebarn" der ute også. Og foreldre som ikke ser bjelken i sitt eget øye, for å si det sånn.. [;)]
Ja hvis du synes det er barnslig å beskytte barnet ditt mot å bli mobbet,så[8|] Hva ville du ha gjort da? Tatt deg en telefon til moren som hundre prosent sikkert sitter og sier "Nei mitt barn gjør ikke sånt" mens hun smiler frenetisk. Joda den har vi vært i gjennom før[;)]
Nei, men jeg kunne beskyttet barnet mitt, uten tanker om at den som mobber er en j**** drittunge.
Det faller meg bare ikke naturlig å tenke slikt om barn.
ORIGINAL: UngMammaTilSnart4SmåKlart det hjelper i mange tilfeller selv om det er veldig mange tilfeller det ikke gjør det også! Men og si det aldri hjelper blir jo bare helt feil!
Jeg vet selv hvordan det er å bli mobbet, og det unner jeg virkelig ingen ! Derfor har jeg desverre ikke sympati med de som er mobbere !
Det har heller aldri hjulpet å fortelle til lærere/rektor om at de mobber, for det hjelper aldri..
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
Nei, men jeg kunne beskyttet barnet mitt, uten tanker om at den som mobber er en j**** drittunge.
Det faller meg bare ikke naturlig å tenke slikt om barn.
Selv om det ikke faller deg naturlig å tenke sånn om barn,så er det en realitet,at enkelte unger er drittunger [;)]
Tro meg,jeg har sett dem!
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
Men gjør man det noe bedre selv, hvis man ikke går forann med ett godt eksempel, og tar fatt i ting på en viksen og konstruktiv måte? Eller skal man vise barna sine at man kan lyve, kalle navn og behandle personer dårlig hvis de gjør det først?
I såfall kan man jo risikere og ende opp med ett barn som disse bøllebarna selv rimelig fort da..
jeg har ingen fasit på hva man skal gjøre for at de barna som er slemme mot andre små skal få opp øya og skjønne at dette er ikke greit selvom man evt har det vondt selv.
MEN jeg må virkelig få si uten noen form utdannelse på dette punktet at å prøve å forklare forskjell på rett og galt ,gå frem på en korrekt og pedagogisk måte har lite nytte for seg.
Hvem som helst kan få en bølleunge !
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
ORIGINAL: UngMammaTilSnart4SmåKlart det hjelper i mange tilfeller selv om det er veldig mange tilfeller det ikke gjør det også! Men og si det aldri hjelper blir jo bare helt feil!
Jeg vet selv hvordan det er å bli mobbet, og det unner jeg virkelig ingen ! Derfor har jeg desverre ikke sympati med de som er mobbere !
Det har heller aldri hjulpet å fortelle til lærere/rektor om at de mobber, for det hjelper aldri..