Er du gift?

Klaramari

Glad i forumet
For meg personlig var det veldig viktig å være gift før vi ble gravid. Jeg er en stor fan av ekteskap og mener det er beste for barn å vokse opp med gifte foreldre. ( må legge til, nei dømmer ikke foreldre som ikke er gift eller mener det er dårlig foreldre) :)
Jeg var 23 år og mannen min 29 da vi giftet oss! Og drømmene om hvor fantastisk ekteskap ville være har ikke sviktet <3

Flere som er gift, og hvor lenge har dere vært gift?

Vi giftet oss i sommer, og har to barn fra før vi giftet oss.
Er veldig fint å være gift, men det var absolutt ikke noe must eller en forutsetning for å få barn.
Jeg har flere venninner som ville gifte seg før de fikk barn, men jeg personlig forstår ikke helt hvorfor det er best for barna, jeg er ganske sikker på at de hadde det like fint før vi ble gift også :)

Last edited:
Vi giftet oss i sommer vi også:)
Men hovedgrunnen til at vi ventet til etter vi var gift var at jeg ikke ønsket å være gravid eller ammende i bryllupet :p Vi ikke følte oss klare før forlovelsen var et faktum og da ble det evt for tett oppunder bryllupet å skulle ha barn da.

Jeg er gift:) vi giftet oss sommeren 2014 og er gravid med første nå:) jeg ønsket å være gift før vi fikk barn, ikke av noen annen grunn enn at jeg ville oppleve alt rundt det å gifte seg og være gift med mannen min før vi fikk barn sammen ☺️

Vi er ikke gift. Forlovet oss i november 2014, men måtte velge om vi skulle prioritere penger til bryllup eller prøverør:p Valgte prøverør da vi ikke visste hvor lang tid det ville ta. Være sammen resten av livet skal vi jo uansett;)

Er ikke gift nei:-) Jeg tror kjærligheten er like sterk enten man er gift eller ei, forskjellen er vell det står på et papir. Men nå var vi også 15 og 17 når vi traff hverandre og fikk vårt første barn, og syntes ikke giftemål var viktig så lenge vi hadde hverandre og var lykkelige med det. Jeg syntes også det er litt rart å gifte seg for fort, man kjenner jo faktisk ikke parteren sin ordentlig før etter en god del år, og for meg er det viktig å være sikker på at man gifter seg med den man vil dele resten av livet og seg selv med. Nå er vi 23 og 25, snart 9 år senere og venter vårt 3 barn, og jeg er HELT sikker. Så vi skal gifte oss i Danmark neste sommer på hotellet til foreldrene mine :) men vi har nok alle forskjellige meninger om slikt :)☆ skjønner heller ikke hvorfor det er best for barna, så lenge de ser foreldrene lykkelige og kjærlige med hverandre, det syntes jeg er viktigst♡

Jeg har alltid ønsket å være gift før barn, men slik ble det ikke her da:) Vi har forlovet oss, så ekteskap blir det etter hvert. Jeg har alltid følt en ekstra trygghet fordi foreldrene mine var gift før de fikk barn( og er det enda), så jeg tror det er der det ligger:)
PS. Så ikke at det var oktober-forum før nå:P

Ser ikke helt grunnen til at det er best for barna å ha gifte foreldre? Mange gifte som ikke har et godt samliv. Det viktigste for barna er jo at foreldrene har et godt forhold og fungerer sammen med å oppdra ungene sine. Giftemål er jo ikke mer enn et papir og en seremoni. Gift selv, men forholdet mitt til min mann er akkurat det samme som før giftemålet.

Ser ikke helt grunnen til at det er best for barna å ha gifte foreldre? Mange gifte som ikke har et godt samliv. Det viktigste for barna er jo at foreldrene har et godt forhold og fungerer sammen med å oppdra ungene sine. Giftemål er jo ikke mer enn et papir og en seremoni. Gift selv, men forholdet mitt til min mann er akkurat det samme som før giftemålet.
Er min personlig mening og tro. Ønsker ikke gå inn på grunner hvorfor, da det skaper stor unødvendig diskusjon :)

Er ikke gift nei:) Jeg tror kjærligheten er like sterk enten man er gift eller ei, forskjellen er vell det står på et papir. Men nå var vi også 15 og 17 når vi traff hverandre og fikk vårt første barn, og syntes ikke giftemål var viktig så lenge vi hadde hverandre og var lykkelige med det. Jeg syntes også det er litt rart å gifte seg for fort, man kjenner jo faktisk ikke parteren sin ordentlig før etter en god del år, og for meg er det viktig å være sikker på at man gifter seg med den man vil dele resten av livet og seg selv med. Nå er vi 23 og 25, snart 9 år senere og venter vårt 3 barn, og jeg er HELT sikker. Så vi skal gifte oss i Danmark neste sommer på hotellet til foreldrene mine :) men vi har nok alle forskjellige meninger om slikt :)☆ skjønner heller ikke hvorfor det er best for barna, så lenge de ser foreldrene lykkelige og kjærlige med hverandre, det syntes jeg er viktigst♡
Så koselig kjærlighets historie! Heldig som fant den rette så tidelig :)

Er min personlig mening og tro. Ønsker ikke gå inn på grunner hvorfor, da det skaper stor unødvendig diskusjon :)

Jeg er også av den oppfatning at det virker best å være gift før en får barn. Men det er klart, for dem som ikke anser ekteskap som mer enn en formell papirgreie, så ser jeg at det kan virke lite betydningsfullt. Vi giftet oss når jeg var 20, vi venter vårt første barn etter å ha vært gift i snart 4 år. Det at vi mener at det å være gift bør komme først, handler jo vel ikke om at vi ser på ekteskap som viktigere enn et godt forhold, men at vi ser på ekteskapet som veldig mye mer enn bare en papirlapp som noen sier.

Ekteskap er en fin ting men er passe anno 1950 og mene det er det beste for barnet. Man er ikke nødvendigvis ett bedre foreldrepar eller har ett bedre kjærlighetsforhold om man er gift. Men nå er jeg også nokså liberal omkring de fleste ting. Skal heller ikke døpe barnet mitt feks.

Vi giftet oss i juni 2011.
Har en sønn født i juni 2012.

Nå termin 19.10.

Vi forlovet oss juni 2014 like etter vi fikk vårt første felles barn, og hadde vært kjærester i 5 år. Vi tenker å gifte oss i 2018 :)

Jeg synes det er synd at noen henger seg opp i at trådstarter skriver at hun mener det beste for barna er å ha gifte foreldre. Det er det samme som at noen mener det beste for barna er å sove alene og andre mener det beste er samsoving. Noen mener det beste er å fullamme lenge, noen mener det beste er å starte tidlig med fast føde. Hva trådstarter mener er det beste har ingen påvirkning på deres liv :) Hun velger også å skrive også at hun selvsagt ikke dømmer andre som har andre meninger enn henne.

Synes trådstarter har like stor rett til å ytre sin tro og sine meninger som dere andre som sier ekteskap ikke er viktig :)

Personlig.. Jeg har vennepar som ikke er gift som har mye tryggere og mer stabile forhold enn noen av de som er gift, så på et generelt grunnlag ser jeg ikke helt at det er en så avgjørende faktor. :)

Glemte spørsmålet i farten. Ja, vi er gift. Har vært gift i 4 år, og har en sønn på 2 år :)

For meg personlig var det veldig viktig å være gift før vi ble gravid. Jeg er en stor fan av ekteskap og mener det er beste for barn å vokse opp med gifte foreldre. ( må legge til, nei dømmer ikke foreldre som ikke er gift eller mener det er dårlig foreldre) :)
Jeg var 23 år og mannen min 29 da vi giftet oss! Og drømmene om hvor fantastisk ekteskap ville være har ikke sviktet <3

Flere som er gift, og hvor lenge har dere vært gift?
Vi har vært gift i 1,5 år, vært sammen i litt over 2 år og kjent hverandre i 13 år. Vi er og av samme oppfatning som deg :) vi var 28 og 36 da vi giftet oss.

Back
Topp