Er du gift?

Jeg synes det er synd at noen henger seg opp i at trådstarter skriver at hun mener det beste for barna er å ha gifte foreldre. Det er det samme som at noen mener det beste for barna er å sove alene og andre mener det beste er samsoving. Noen mener det beste er å fullamme lenge, noen mener det beste er å starte tidlig med fast føde. Hva trådstarter mener er det beste har ingen påvirkning på deres liv :) Hun velger også å skrive også at hun selvsagt ikke dømmer andre som har andre meninger enn henne.

Synes trådstarter har like stor rett til å ytre sin tro og sine meninger som dere andre som sier ekteskap ikke er viktig :)

Personlig.. Jeg har vennepar som ikke er gift som har mye tryggere og mer stabile forhold enn noen av de som er gift, så på et generelt grunnlag ser jeg ikke helt at det er en så avgjørende faktor. :)

Glemte spørsmålet i farten. Ja, vi er gift. Har vært gift i 4 år, og har en sønn på 2 år :)

Bra vi lever i et fritt land der alle har lov å si sin mening! :) som du selv sier så har hun like stor rett til å ytre seg som vi andre. Lov å fortelle at man er uenig i det hun sier uten at noen tar skade av det ;) ingen som har sagt at hun ikke får lov å si hva hun står for :)

Ekteskap er en fin ting men er passe anno 1950 og mene det er det beste for barnet. Man er ikke nødvendigvis ett bedre foreldrepar eller har ett bedre kjærlighetsforhold om man er gift. Men nå er jeg også nokså liberal omkring de fleste ting. Skal heller ikke døpe barnet mitt feks.
Enig! Enkelte ting kan man holde for seg selv

Alle har forskjellige oppfatninger og inntrykk, og personlige erfaringer og holding. Selvfølgelig skal alle få ha sin mening, men det bør jeg også ha uten det skal stilles spørsmålstegn til det eller bør holde dem for meg selv. Så lenge jeg ikke er nedlatende overfor de med andre meninger og tro. Noe jeg følte jeg absolutt ikke var :)

Bra vi lever i et fritt land der alle har lov å si sin mening! :) som du selv sier så har hun like stor rett til å ytre seg som vi andre. Lov å fortelle at man er uenig i det hun sier uten at noen tar skade av det ;) ingen som har sagt at hun ikke får lov å si hva hun står for :)

Ja, heldigvis :) Jeg mente heller ikke at man ikke skulle få si seg uenig. Det er bare sunt, spesielt i diskusjonsfora som dette. Var bare et par enkeltsetninger jeg siktet til. Og det var ingen av dine ;)

Vi hadde vært sammen i 4,5 år da vi giftet oss, og kan ikke si at det å være gift er så mye bedre enn å ikke være gift. Merker ikke så veldig forskjell egentlig :) Begynte forøvrig å prøve på nr 1 i 2009, og lyktes ikke før etter 2 år (da med prøverør). Så her kunne det ha blitt andre veien også.

Vi hadde vært sammen i 4,5 år da vi giftet oss, og kan ikke si at det å være gift er så mye bedre enn å ikke være gift. Merker ikke så veldig forskjell egentlig :) Begynte forøvrig å prøve på nr 1 i 2009, og lyktes ikke før etter 2 år (da med prøverør). Så her kunne det ha blitt andre veien også.

Gratulerer :D og så deilig det må ha vært og endelig få det til etter så lang tid og mye jobb!!

Vi er 30/32 år og ble gift i 2014, men har vært sammen i snart 14 år. Guttungen var 3 år når vi giftet oss. Føler ikke akkurat et det er store forskjellen på å være gift, kontra samboer. Vi har det like fint nå som før. Vi giftet oss mer av praktiske årsaker. Høres lite romantisk ut, men det var veldig koselig da;)

Vi er ikke gift, men ser ikke på det som noe problem. Tenker egentlig at det å få barn sammen betyr litt mer for samholdet en giftemål, å få barn er jo et valg som går utover en tredjeperson. Men vil jo gjerne gifte meg etterhvert også da :)

Vi har en gutt på snart 5 å giftet oss for snart 3 år siden. Vi giftet oss fordi det ga oss en mening i livet, at det var oss to for alltid med en ring hver og et felles etternavn som knyttet oss sammen til ett :-) Vi begge har vokst opp med gifte foreldre og dette har gitt oss trygghet :-)

Vi giftet oss i sommer vi også:)
Men hovedgrunnen til at vi ventet til etter vi var gift var at jeg ikke ønsket å være gravid eller ammende i bryllupet :p Vi ikke følte oss klare før forlovelsen var et faktum og da ble det evt for tett oppunder bryllupet å skulle ha barn da.
Jeg var 4 mnd på vei i bryllupet sommeren 2014, gikk helt fint det :)

Er ikke gift, men kan hende jeg gifter meg en dag om samboer klarer å fri på en litt romantisk måte. Blir det ikke romantisk kan det være det samme :p
Å fri på en romantisk måte eller ikke spilte ingen rolle for meg, her var det selve valget som var viktig for meg :-) han bare spurte meg rett ut, uten noe hokus pokus rundt det. Fikk ikke ring engang. Men jeg syntes det var vel så romantisk som om han hadde lagt mer forberedelser i det :)

Og her var det ikke frieri eller forlovelse i det hele tatt :p
Vi ble enige, og giftet oss 3 mnd senere :)

Vi er ikke gift, har vært sammen i 5 og et halvt år. Har alltid sagt at jeg vil gifte meg før jeg er 30 (er 24 nå), og det vet han om, så vi får se når det skjer :P

Å fri på en romantisk måte eller ikke spilte ingen rolle for meg, her var det selve valget som var viktig for meg :) han bare spurte meg rett ut, uten noe hokus pokus rundt det. Fikk ikke ring engang. Men jeg syntes det var vel så romantisk som om han hadde lagt mer forberedelser i det :)

For meg er det å gifte seg en dag hvor man feirer kjærligheten til hverandre, og setter ord på hva man elsker ved den andre. Jeg er ikke i tvil om at samboeren min elsker meg, men hvis han uansett ikke klarer å sette ord på det (han er ekstremt dårlig på sånt) så ser jeg ikke vitsen.. :) å få en ring slengt i fanget det gidder jeg ikke :p
Vi har uansett valgt å dele resten av livet med hverandre, det er jo den lille spira i magen min bevis på :happy:

Ikke gift enda. Vi tenker å vente litt. Føler vi heller vil vente til vi kan ta oss råd til et stort bryllup uten å lide økonomisk av det. Er uansett med mannen jeg elsker, så et bryllup for min vil ikke utgjøre så stor forskjell. Annet enn å få leve ut drømmen om å være "prinsesse" for en dag :D

Jeg har vart gift i snart 4 år og venter første barn i oktober. Også synes at i utgangspunkt det er fint for barna at foreldrene er gift så lenge forholdet er sunt. Vårt er heldigvis det. Og personlig det var viktig for meg å første gifte meg for så å ha barn. Men det er veldig personlig.

Jeg har alltid tenkt at jeg vil være gift før jeg fikk barn, men sånn ble det da ikke. Gjør egentlig ingenting, ettersom jeg ser på ekteskap som bare et papir med underskrifter. Men vi har vært sammen i 9 år, og forlovet i 1 måned. Vet at jeg skal være sammen med han resten av livet, så det haster ikke. Men har lyst til å gifte meg fordi vi da har vi begge en ring med mening bak :)

Back
Topp