Er det passede straff?

ORIGINAL: theolin

jeg ville ikke brukt bursdagen som straff. nå er det jo en annen som blir lei seg for at ikke gjesten kommer i bursdag...

Sign

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

er enig i at dere må følge opp det dere sier, men jeg synes i UTGANGSPUNKTET at det var feil å bruke bursdagen som trussel[8|]
så NEI, jeg synes ikke det er en passende straff, og jeg er SJOKKERT over hvor mange som synes det er det![:-]

HELT enig med deg!

ORIGINAL: Refleksheks

Jeg synes faktisk at å straffe med bursdagsnekt ikke var noe særlig jeg.
JEG ville ikke gjort det - og hadde heller funnet en annen "gode" å ta fra henne.
Synes absolutt det er viktig (som du gjør) å være konsekvent - og følge opp sine "trusler".
Men; Hadde heller valgt å la være å gjøre noe DU hadde lovet henne - ikke en dag som man har enorme forventninger til og som mange andre i klassen antageligvis også skal i.

Enig.
Og så er det viktig å huske på å rose henne i positive situasjoner med broren, og hjelpe henne til å komme i en slike situasjon. Kan jo hende at det har blitt mye negativt rundt forholdet deres og at hun blir mer sinna på broren siden hun fikk bursdagsnekt nå. Oppnå flere positive situasjoner de to sammen, mer glede og mindre sinne.

ORIGINAL: Labambie

Nei, hun har jo fått advarsler og alt.. Og hun er stor nok til å forstå konsekvensene av det hun gjør. Så det er helt fortjent. [:)]

ORIGINAL: Godhjerta.

ORIGINAL: |Toadette|

Nei, hun har jo fått advarsler og alt.. Og hun er stor nok til å forstå konsekvensene av det hun gjør. Så det er helt fortjent. [:)]

sign
blir heilt feil å ha gitt advarsler uten å følge de opp

Signerer begge.

Man vet man er en god forelder, når barna syns man er kjempedum... [;)] 
stemmer for denne

ORIGINAL: Godhjerta.

ORIGINAL: |Toadette|

sign
blir heilt feil å ha gitt advarsler uten å følge de opp

Signerer begge.

Man vet man er en god forelder, når barna syns man er kjempedum... [;)] 

Ikke enig. Man vet man er en god forelder når barnet respekterer det du sier fordi det er rettferdig.

ORIGINAL: Refleksheks

Jeg synes faktisk at å straffe med bursdagsnekt ikke var noe særlig jeg.
JEG ville ikke gjort det - og hadde heller funnet en annen "gode" å ta fra henne.
Synes absolutt det er viktig (som du gjør) å være konsekvent - og følge opp sine "trusler".
Men; Hadde heller valgt å la være å gjøre noe DU hadde lovet henne - ikke en dag som man har enorme forventninger til og som mange andre i klassen antageligvis også skal i.

MEN, om hun velger å sende henne i bursdagen alikevell nå, så er alt bortkasta, nå er det for sent, nå må hun være konsekvent....

Jeg synes ikke det var så ille heller jeg da...

Syns det var en passende straff jeg, men husarrest er ikke min ting.

nei, ikke fir deg, noen ganger må det drastiske virkemidler til for at de skal forstå....

hysteriske bv mammar har ikke altid alt vettet, dette er din jente, er det det som skal til, så er det det...

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

synes ikke man skal straffe med bursdagsnekt.. hva med bursdagsbarnet da som ønsker at venninna skal komme?
Og jeg husker selv på den tiden at det å gå i bursdag var STORT, og de som ikke var i bursdagen gikk liksom glipp av noe og det store samtaleemnet neste uke, så da setter dere henne bare i en dårlig sosial situasjon så det blir MER straff enn kun de to timene bursdagen varer.

Så enig.

ORIGINAL: theolin

jeg ville ikke brukt bursdagen som straff. nå er det jo en annen som blir lei seg for at ikke gjesten kommer i bursdag...

satt og tenkte på det jeg også,
straffen bør ikke gå utover andre enn personen selv...

Nei, hu fikk advarsler og valgte det selv!
Må få konsekvenser når hu oppfører seg sånn.
Helt riktig mener jeg!

ORIGINAL: Miss Gilmore

Ja, det syns jeg var en passende straff. Hun var slem, hun fikk advarsler og skal hun lære og ikke gjøre det igjen så skal man ta det der det svir mest...Hardt men sånn er det.

Back
Topp