Er det passede straff?

talata

Forumet er livet
Sara fikk ett par advasler i går, om at hvis ho ikke oppførte seg, så fikk ho ikke gå i bursdagen til ei klassevenninne i dag.

Sara er generelt veldig slem mot broren sin og gir han skylda for alt, og ofte bare slår han uprovosert...

Nå kasta Sara en deo (sånn hard Dove) rett i ansiktet på Mikael helt uprovosert. Nesa hans er helt hoven (men ikke knekt)

Nå vi har nå bestemt at ho ikke får gå i bursdagen og har husarrest resten av dagen både her og hos pappaen sin etterpå.

Det er ikke for slemt å ikke la ho gå i bursdagen? Ho er 8 år.

ORIGINAL: Cookiemonster

Hvor gammel er hun da?
Ho er 8 år.

Syns det er passende straff med bursdagen. Men eg har ikkje trua på husarrest. Mamma og pappa brukte det på meg, da funka aldri. 

Lur straff!
Husarrest syns jeg bare skader forholdet til foreldre og barn.
Ta fra dem gøye ting og goder[:)]

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Syns det ble helt greit jeg!
De forstår slike ting nå!

sign

Hmm.. jeg ville valgt noe annet enn bursdagen, men forøvrig helt greit.[;)]

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Syns det ble helt greit jeg!
De forstår slike ting nå!

[:)]

ORIGINAL: PlatinaBlondina

ORIGINAL: Labambie

Nei, hun har jo fått advarsler og alt.. Og hun er stor nok til å forstå konsekvensene av det hun gjør. Så det er helt fortjent. [:)]
helt enig

syns det var en rett og rimelig straff!! hun er så stor at hun skjønner det !!

Nei det syns jeg ikke når hun gjør det om igjen og er så stykk mot broren sin.har fått advarlsel.da må det komme en konsekvens!

jeg ville ikke brukt bursdagen som straff. nå er det jo en annen som blir lei seg for at ikke gjesten kommer i bursdag...

synes ikke man skal straffe med bursdagsnekt.. hva med bursdagsbarnet da som ønsker at venninna skal komme?
Og jeg husker selv på den tiden at det å gå i bursdag var STORT, og de som ikke var i bursdagen gikk liksom glipp av noe og det store samtaleemnet neste uke, så da setter dere henne bare i en dårlig sosial situasjon så det blir MER straff enn kun de to timene bursdagen varer.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

synes ikke man skal straffe med bursdagsnekt.. hva med bursdagsbarnet da som ønsker at venninna skal komme?
Og jeg husker selv på den tiden at det å gå i bursdag var STORT, og de som ikke var i bursdagen gikk liksom glipp av noe og det store samtaleemnet neste uke, så da setter dere henne bare i en dårlig sosial situasjon så det blir MER straff enn kun de to timene bursdagen varer.
sign.

ORIGINAL: Refleksheks

Jeg synes faktisk at å straffe med bursdagsnekt ikke var noe særlig jeg.
JEG ville ikke gjort det - og hadde heller funnet en annen "gode" å ta fra henne.
Synes absolutt det er viktig (som du gjør) å være konsekvent - og følge opp sine "trusler".
Men; Hadde heller valgt å la være å gjøre noe DU hadde lovet henne - ikke en dag som man har enorme forventninger til og som mange andre i klassen antageligvis også skal i.

enig

Nei, hun har jo fått advarsler og alt.. Og hun er stor nok til å forstå konsekvensene av det hun gjør. Så det er helt fortjent. [:)]

:)

er enig i at dere må følge opp det dere sier, men jeg synes i UTGANGSPUNKTET at det var feil å bruke bursdagen som trussel[8|]
så NEI, jeg synes ikke det er en passende straff, og jeg er SJOKKERT over hvor mange som synes det er det![:-]

Veldig enig [;)]

Nei det er ikke for slemt å ikke la henne få gå i bursdagen!

jeg synes at å nekte bursdagen er en for stor konsekvens, den går jo også utover parter som ikke har gjort noe galt.
Men jeg ville ha fokusert på dette framover, så ville jeg gitt en advarsel og så sette inn konsekvens. ikke så store konsekvenser, men f.eks, ta bort tv, data hvis hun bruker det, la være ¨å gjøre aktiviteter dere evt har planlagt, bassengtur eller lignende.

Back
Topp