Oppfølging: Apotek 1 hadde ingen problemer med at resepten var fra Hellas, EU-resepter var null stress. Men, siden den kom på Mail, så kunne de ikke godta den. Hvis jeg kunne få den tilsendt i posten var det ingen problemer. Men de så helst at jeg fikk fastlegen til å skrive ut en ny.
Vitus apotek #2 hadde aldri hørt om hverken resepter fra utlandet eller visste hva de skulle gjøre. Dvs, hun ene sa at noen apoteker aksepterte slike resepter mens andre gjorde ikke det. Ti slutt var det fire involverte personer som funderte lenge og vel, og til slutt kom ei av de fram med noen regler fra 2006 om at de ikke godtok fax fra utlandet, så da konkluderte de med at de heller ikke godtok Mail. De ante ikke hva jeg skulle gjøre, utenom å besøke fastlegen. Men de kunne hvertfall ikke gi meg noe.
Så ja.. Fastlegen min er imot alt som er alternativt og som ikke St Olavs står bak, og med tre ukers ventetid ser jeg ikke helt poenget. Sverige er et alternativ, men det er tre timer hver vei. Det tok over tre uker før prøven min ble mottatt, så kanskje brev tar like lang tid, dersom klinikken godtar å sende meg brev? Får høre med dem..
Det rare er at de sier forskjellig på hvert sted, og insisterer på at sånn er reglene. Tydelig at ingen vet helt hva som er reglene..