Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Hei damer [emoji4]
Lat som jeg er orker jeg ikke lese gjennom hele denne tråden. Jeg er helt overbevist om at det er et eller annet bakterielt som gjør at vi ikke har fått til dette. Før hadde jeg alltid masse eggløsningsslim og fikk ømme pupper etterpå. Det får jeg ikke lenger. Har ganske regelmessige sykluser og har el hver mnd. Men noe er galt. Så tenkte å sende prøve til Athen.
Hvordan går jeg frem? Må vel kontakte de først? Og har de forskjellige pakker?
Edit, hvilken type antibiotika får man, og hvor lenge går dere på det
?

Hei damer [emoji4]
Lat som jeg er orker jeg ikke lese gjennom hele denne tråden. Jeg er helt overbevist om at det er et eller annet bakterielt som gjør at vi ikke har fått til dette. Før hadde jeg alltid masse eggløsningsslim og fikk ømme pupper etterpå. Det får jeg ikke lenger. Har ganske regelmessige sykluser og har el hver mnd. Men noe er galt. Så tenkte å sende prøve til Athen.
Hvordan går jeg frem? Må vel kontakte de først? Og har de forskjellige pakker?

Anbefaler det å lese denne infoen[emoji5]

https://www.ivfserum.com/infection-screening/

Da har jeg skumlest hele tråden og blitt litt klokere. Er sikker på jeg kvalifiserer for mye av dette. Men om jeg får påvist et eller annet, får mannen også kur da?
Og må jeg evt utsette fryseforsøk?

Da har jeg skumlest hele tråden og blitt litt klokere. Er sikker på jeg kvalifiserer for mye av dette. Men om jeg får påvist et eller annet, får mannen også kur da?

Litt forskjellig om bare du eller dere begge må ta kur, Serum pleier å vurdere det ut i fra hva de finner.
Vet ikke når planlagt neste fryseforsøk for deg er, men kuren er jo som regel ganske lang, nesten en måned/syklus. Og du bør ha avsluttet kur før nytt innsett da det er sterk antibiotika.

Hvilke forskjellige typer antibiotika tas det? Amoxicilin? Flagyl? Erymax? Dalacin? Og er det fra en syklus til en annen?

Jeg fikk kun påvist bacterial load, så ble bare kur på meg! Var en 21 dagers kur tror jeg!

Jeg tok kur i syklus jeg skulle ha innsett i naturlig syklus! Fikk utrolig sen EL, så jeg rakk hele kuren! Hvis ikke måtte jeg kuttet AB fra dagen før innsett fikk jeg beskjed om fra Serum!

Dersom du sender inn prøven fra TR som kommer nå, og får starte rett på nytt forsøk, så rekker du ikke å få svar og ta kur før innsett!

Jeg gjorde mange endringer før dette prøverørsforsøket, men blant annet tok vi antibiotika-kur. Jeg vet ikke hva som fungerte, men jeg er hvert fall gravid. :D Jeg sendte ikke prøve til Serum, jeg synes det var dyrt. Fastlegen lot oss prøve antibiotika på egenhånd.

Mannen og jeg gikk begge to på denne:
Antibiotikakur i 25 dager.
Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25. (Anbefaler å ta den rett før leggetid. Den er hard på magen.)
Doxylin 100 mg morgen og kveld (altså 200 mg per dag) kurdag 2 - 7 og 9 - 24.
Vi tok siste pille dagen før uttak.

Jeg viste disse tre sakene til fastlegen. Hun mente det ikke var skadelig å forsøke antibiotika-kuren som beskrevet over.

https://www.aftenposten.no/familieo...e-bruker-antibiotika-for-a-fa-barn-9989b.html

https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html

Litt forskjellig om bare du eller dere begge må ta kur, Serum pleier å vurdere det ut i fra hva de finner.
Vet ikke når planlagt neste fryseforsøk for deg er, men kuren er jo som regel ganske lang, nesten en måned/syklus. Og du bør ha avsluttet kur før nytt innsett da det er sterk antibiotika.

Okey, men da får man i såfall resept til begge to?
Vi skal egentlig i gang igjen allerede neste syklus, og sikkert de neste etter der igjen (har 5 blastoer til på frys). Rekker ikke begynne på evt kur før om lenge uansett, siden jeg først må få mensen, så få sendt prøven og motta svar, så vet ikke helt om vi skal «kaste bort» en blasto til [emoji29]

Jeg fikk kun påvist bacterial load, så ble bare kur på meg! Var en 21 dagers kur tror jeg!

Jeg tok kur i syklus jeg skulle ha innsett i naturlig syklus! Fikk utrolig sen EL, så jeg rakk hele kuren! Hvis ikke måtte jeg kuttet AB fra dagen før innsett fikk jeg beskjed om fra Serum!

Dersom du sender inn prøven fra TR som kommer nå, og får starte rett på nytt forsøk, så rekker du ikke å få svar og ta kur før innsett!

Nei jeg rekker ikke det, så litt rådvill hva jeg skal gjøre [emoji29] «kaste bort» en blasto til, eller utsette det hele.. Må jo ringe St.Olavs på mandag for å få ny plan.. Æsj, hva ville du gjort? [emoji87] Kjedelig om ingenting blir påvist, men det vet jeg nesten at det blir siden det ikke går og jeg helt har mista elslimet..

Hvilken kur fikk du til det? :)

Nei jeg rekker ikke det, så litt rådvill hva jeg skal gjøre [emoji29] «kaste bort» en blasto til, eller utsette det hele.. Må jo ringe St.Olavs på mandag for å få ny plan.. Æsj, hva ville du gjort? [emoji87] Kjedelig om ingenting blir påvist, men det vet jeg nesten at det blir siden det ikke går og jeg helt har mista elslimet..
EL-slim trenger ikke å være en indikator på noe som helst, jeg har masse slim og de fant både ureaplasma, bacterial load, og en form for chlamydia.

Hvis dette er noe du vil prøve, så er det jo verdt det hvis du venter en måned ekstra.

Ser den! Vanskelig valg det der[emoji20] jeg hadde nok ikke klart å vente med nytt innsett, så tror kanskje jeg vill kjørt på med et i mellomtiden! 4 egg som er igjen i fryseren?? Man kan jo ikke vite hva som er årsaken til at det ikke går! Der som er så himla frustrerende!!
Dersom du velger å ta en pause og vente, så ville jeg sagt at det var av andre årsaker enn AB-kur til St.Olavs i alle fall! Jeg sa aldri at jeg tok kur etter tips fra her inne! Var ei som hadde sagt det til dem, og de hadde blitt ganske så sure!

Kurene endres etter hva man har fått påvist, her var det bare jeg som gikk på azitromax (dag 1, 8, 25) og doxylin (dag 3-7, 9-24), mens mannen ble satt på doxylin i 40 dager.

Ser den! Vanskelig valg det der[emoji20] jeg hadde nok ikke klart å vente med nytt innsett, så tror kanskje jeg vill kjørt på med et i mellomtiden! 4 egg som er igjen i fryseren?? Man kan jo ikke vite hva som er årsaken til at det ikke går! Der som er så himla frustrerende!!
Dersom du velger å ta en pause og vente, så ville jeg sagt at det var av andre årsaker enn AB-kur til St.Olavs i alle fall! Jeg sa aldri at jeg tok kur etter tips fra her inne! Var ei som hadde sagt det til dem, og de hadde blitt ganske så sure!
Jeg lurer på om St Olavs har noen som leser her inne og på tilsvarende forum og ser alt folk gjør uten å si noe om det :p

EL-slim trenger ikke å være en indikator på noe som helst, jeg har masse slim og de fant både ureaplasma, bacterial load, og en form for chlamydia.

Hvis dette er noe du vil prøve, så er det jo verdt det hvis du venter en måned ekstra.

Nei det vet jeg, men jeg vet det er en grunn til at jeg plutselig slutta å få det.. Og når alt tilsynelatende er helt perfekt både hos meg og samboer, så må det være noe. Hadde massevis av elslim før, og har blitt gravid naturlig før, så noe har skjedd [emoji29]

Skikkelig vanskelig, trenger at noen bare sier hva jeg skal gjøre [emoji28] Vi har 5 igjen, så tror nok jeg går for innsett igjen, så får vi svar på prøvene i mellomtiden, og kan evt utsette forsøket etter det igjen [emoji4] Ja det så jeg, så tror nok vi får finne på en annen grunn [emoji28]

Jeg lurer på om St Olavs har noen som leser her inne og på tilsvarende forum og ser alt folk gjør uten å si noe om det :p

Haha, det har jeg tenkt på også!![emoji23][emoji23][emoji23]

Skikkelig vanskelig, trenger at noen bare sier hva jeg skal gjøre [emoji28] Vi har 5 igjen, så tror nok jeg går for innsett igjen, så får vi svar på prøvene i mellomtiden, og kan evt utsette forsøket etter det igjen [emoji4] Ja det så jeg, så tror nok vi får finne på en annen grunn [emoji28]

Om du hopper rett på nytt innsett så får du nok svar fra Serum i løpet av den syklusen! Skulle du få noe påvist og forsøket blir negativt, så kan du ta kur syklusen etterpå selvom du skal ha innsett! Da trenger du jo ingen pause[emoji12]

Med 5 stk igjen så ville jeg kjørt på[emoji7][emoji7]

Nei det vet jeg, men jeg vet det er en grunn til at jeg plutselig slutta å få det.. Og når alt tilsynelatende er helt perfekt både hos meg og samboer, så må det være noe. Hadde massevis av elslim før, og har blitt gravid naturlig før, så noe har skjedd [emoji29]
Så rart.. Da tror jeg at personlig så hadde jeg planlagt med St Olavs med innsett i neste syklus, og når mensen kom så hadde jeg tatt av en prøve og satt i kjøleskapet. Vet ikke helt hvor viktig det med kjøling er siden prøven sendes som vanlig brev, men de sa hvertfall så på serum.
Hvis det da ikke går på neste innsett, så hadde jeg sendt inn. Hvis du er bedre enn meg på å vente, så går det vel et par sykluser før du har fått sendt inn prøve og tatt eventuell kur. I det lange løp er det ikke lenge, men kjenner jo på meg selv at jeg hadde slitt med det.

Her klaffet innsending og kur med sommerstengt, så noe godt kom det ut av sykehusets ferie :)

Back
Topp