Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Wuhuu! Fått igjen resultatet [emoji23]
Fikk positiv på ureaplasma og bacterial load[emoji16]
Rart å bli glad for noe sånt!

Uansett, det står at jeg skal ta azitromycin 250X4 piller.

Men jeg har ikke fått resept?
Står at jeg skal kontakte de om jeg trenger resept?

Hva gjorde dere?
Og fikk de av dere azitromycin som behandlingsform?
Kan jeg spørre hvor du fikk hentet ut medisinene? Skal gå på samme medisin som deg og fikk ikke ut medisinen i Sverige engang, fikk beskjed om at det ikke var original resept? Hjelp :(

Kan jeg spørre hvor du fikk hentet ut medisinene? Skal gå på samme medisin som deg og fikk ikke ut medisinen i Sverige engang, fikk beskjed om at det ikke var original resept? Hjelp :(

Prøv å få fastlegen din til å skrive ut en resept på samme kuren! Mulig det ikke går, men verdt et forsøk om du ikke får henta ut!

Få de evt til å sende fax til apoteket. De gjør det bare du sender de en mail[emoji4]

Få de evt til å sende fax til apoteket. De gjør det bare du sender de en mail[emoji4]
J, men apoteket sa det ikke var lovlig lenger :(

J, men apoteket sa det ikke var lovlig lenger :(

Det var synd[emoji20] Jeg fikk hentet på apotek i Norge. Tok med alle prøveresultatene og resepten. Ga en lang forklaring om ivf forsøk i utlandet og at jeg måtte ta disse pillene først... gikk fint på første forsøk[emoji4]

Det var synd[emoji20] Jeg fikk hentet på apotek i Norge. Tok med alle prøveresultatene og resepten. Ga en lang forklaring om ivf forsøk i utlandet og at jeg måtte ta disse pillene først... gikk fint på første forsøk[emoji4]

Jeg gjorde det samme! Fikk også ut på første forsøk, dog under sterk tvil!!

Jeg har ikke hentet de ut, siden jeg ble gravid...
men prøv å få fastlegen din til å skrive en resept til deg [emoji4][emoji4] evt gå på et lokalt apotek og fortell historien din om hvorfor du har fått respekten [emoji4] ærlighet er folk flest svake for så jeg tenkte å prøve meg på den varianten om jeg trenger den..

La ved resultater og resept hos fastlegen og desperasjon, fikk svar idag og han skrev ut resept også, etter å ha hentet ut i Sverige :p og ville jeg skulle ta urinprøve etter endt kur, for å se at jeg var kvitt det.. det de fant ut ved mensprøve i Hellas, kan man finne det samme ved urinprøve i Norge? Føler liksom ikke det?

La ved resultater og resept hos fastlegen og desperasjon, fikk svar idag og han skrev ut resept også, etter å ha hentet ut i Sverige :p og ville jeg skulle ta urinprøve etter endt kur, for å se at jeg var kvitt det.. det de fant ut ved mensprøve i Hellas, kan man finne det samme ved urinprøve i Norge? Føler liksom ikke det?

Så bra at du fikk ordner det. Jeg snakket litt med en lege på Hausken om det og hun mente at det ikke var noen i Norge som gjorde slike tester. Jeg har lurt litt på om jeg skulle ta en ny test før neste forsøk, men det er ganske dyrt så har ikke bestemt meg ennå.

Tror dere eventuelle infeksjoner spiller inn på eggkvalitet eller kun implantasjonen av embryo?
Noen med dårlig eggkvalitet/dårlig befruktning som har en solskinnshistorie å komme med? :)

Liten oppdatering fra min side Har kommet så langt som uke 11+1. Alt ser bra ut, har vært på 2 innvendige ultralyder til nå, og skal en tur til Hausken etter påsken for sjekk/kontroll igjen.

Går fortsatt på Klexane og Prednisolon. Er ekstremt kvalm, er mye svimmel og trøtt. Så føler meg veldiiiig gravid :angelic: Men så lenge dette går bra, så går det fint med litt svangerskapsplager :rolleyes:

Tror dere eventuelle infeksjoner spiller inn på eggkvalitet eller kun implantasjonen av embryo?
Noen med dårlig eggkvalitet/dårlig befruktning som har en solskinnshistorie å komme med? :)

Jeg vet selvfølgelig ikke om ab-kuren var grunnen til at jeg ble gravid, men legene mente i hvert fall at årsaken til mislykkede prøverørsforsøk var dårlig eggkvalitet. Vi opplevde bra med egg ut (11-14) og god befruktning (9-11), men eggene delte seg ikke som de skulle og jeg fikk mindre gode egg inn og ingen på frys. Etter første mislykkede IVF sendte vi inn prøve og fikk påvist hidden chlamydia, ureaplasma og bacterial load. Tok AB-kur i juni/juli, hadde nytt mislykket IVF i august, men ble gravid naturlig i oktober. På syklusen jeg ble gravid prøvde jeg også ulike kosttilskudd for å bedre eggkvalitet, så det er vanskelig å si om det var AB som gjorde utslaget. Alt kan selvfølgelig også ha vært tilfeldig. Det jeg merket etter gjennomført AB var imidlertid (TMI) en friskere blødning. Så jeg er overbevist om at AB var bra og personlig så holder jeg en knapp på at det var den som måtte til for å gjøre meg gravid.

En liten oppdatering fra min side igjen :rolleyes:

Har kommet til uke 16+1, og alt ser ut til å være bra med lillegull i magen :love017 Om det er prednisolonen fra Hausken, eller om det er antibiotikaen fra IVF Serum som har hjulpet, vet jeg ikke. Men noe har skjedd iallefall :Heartred Ikke gi opp jenter, det er lys i enden av tunellen :love7

Så fantastisk[emoji7] Gratulerer så mye!
Var det bare du som gikk på kur eller tok mannen din også? Hvilke styrker og doser, og hvor lenge?

Takk[emoji173]️[emoji1374]
Det var bare jeg som tok kur.
Tok doxylin 100mgx2 i 25 dager. Og 1 Azitromax 1gram på dag 1,8 og 25. (De dagene tok jeg ikke doxylin).

Takk[emoji173]️[emoji1374]
Det var bare jeg som tok kur.
Tok doxylin 100mgx2 i 25 dager. Og 1 Azitromax 1gram på dag 1,8 og 25. (De dagene tok jeg ikke doxylin).

Tusen takk for svar[emoji7] Lurer på om jeg skal høre med en lege på jobb som kan skrive ut til meg. Har ikke lyst å ha noe uprøvd[emoji5]

Back
Topp