Er det noen som har sendt prøve til Aten?

ae5df7aeeaa713a0701e3b37d226cf70.jpg

Har reseptene deres sett slik ut? Jeg må si at jeg skjønner evt skepsis hos apotekene! Er jo ikke etternavnet mitt på den engang[emoji23][emoji23]
Sett sånn ut ja[emoji28] Jeg måtte hente ut i Sverige!

Sett sånn ut ja[emoji28] Jeg måtte hente ut i Sverige!

Prøvde du mange forsøk!? Vurderer å dra rett til Sverige jeg! Er et apotek over grensa ved Røros, men tror ikke det er noe store greier[emoji23] men er bare en times tid å kjøre, så bomtur blir det jo ikke uansett[emoji23]

Prøvde du mange forsøk!? Vurderer å dra rett til Sverige jeg! Er et apotek over grensa ved Røros, men tror ikke det er noe store greier[emoji23] men er bare en times tid å kjøre, så bomtur blir det jo ikke uansett[emoji23]
Prøvde alle kjedene her i byen. Ringte apoteket i Sverige så de fikk bestilt, de hadde det ikke inne[emoji4][emoji1303]

Prøvde alle kjedene her i byen. Ringte apoteket i Sverige så de fikk bestilt, de hadde det ikke inne[emoji4][emoji1303]

Det var jo lurt! Kanskje jeg skal gjøre det[emoji5]

Bare fornavn, epost og fødselsdato som står på min[emoji51][emoji51]

Du kan jo sende en mail og spørre om de kan sette på etternavn? Synes de har vært veldig greie å ha med å gjøre, jeg sendte en del mailer fram og tilbake når jeg skulle sende pakken min, for var litt i tvil om den ville komme frem før de skulle stenge for sommeren, og hun jeg skrev med var veldig hyggelig[emoji4]

Du kan jo sende en mail og spørre om de kan sette på etternavn? Synes de har vært veldig greie å ha med å gjøre, jeg sendte en del mailer fram og tilbake når jeg skulle sende pakken min, for var litt i tvil om den ville komme frem før de skulle stenge for sommeren, og hun jeg skrev med var veldig hyggelig[emoji4]

Det kan jeg jo egentlig gjøre[emoji5] takk for tips![emoji5]

Hei damer!

Jeg ruger jo, men jeg jobber også med plan B og nå trenger jeg litt råd!

Fikk jo svar om at prøvene var negative, men at jeg har bacterial overload! Serum anbefaler noe de kaller doxycycline 100 mg morgen og kveld, 20 dager før innsett! Dette kan jeg ta før innsett i neste fryseforsøk, eller vente til en evt ny runde med uttak! Er bare jeg som skal ta kur[emoji5]

Da kommer det jeg lurer på: jeg skal ha innsett i naturlig syklus neste gang! Rekker jeg da å ta kur på 20 dager før innsett!? Må kanskje starte før CD1 da!? I stimulert syklus har jeg jo hatt innsett på CD 18-20! Regner med jeg sikkert kan hoppe rett på nytt forsøk om dette ikke går, jeg kunne jo det nå[emoji5]

Eller ville dere tatt en pausemåned mellom forsøk for å ta kur?
Hei

Jeg fikk også påvist ureaplasma og bacterial overload. Jeg og mannen gikk først på en kur. Også fikk jeg beskjed om å gå på antibiotika fra dag 4 i behandlingssyklusen og fremtil dagen før innsett. Noe av tanken er jo å ta bort evt det som har kommet til i mellomtiden tenker jeg. Jeg tok første kur i juli også på nytt nå i september. Jeg klarte ikke å fullføre kuren fordi jeg ble veldig dårlig. Men ble gravid da. Kanskje du skal høre med klinikken? Kanskje det er meningen at du skal ha minimal med bacterial load rett før innsett som kan øke sjansene for at egget fester seg? Bare noen tanker :)

Hei

Jeg fikk også påvist ureaplasma og bacterial overload. Jeg og mannen gikk først på en kur. Også fikk jeg beskjed om å gå på antibiotika fra dag 4 i behandlingssyklusen og fremtil dagen før innsett. Noe av tanken er jo å ta bort evt det som har kommet til i mellomtiden tenker jeg. Jeg tok første kur i juli også på nytt nå i september. Jeg klarte ikke å fullføre kuren fordi jeg ble veldig dårlig. Men ble gravid da. Kanskje du skal høre med klinikken? Kanskje det er meningen at du skal ha minimal med bacterial load rett før innsett som kan øke sjansene for at egget fester seg? Bare noen tanker :)

Hei,

Takk for tilbakemelding! Kanskje jeg bør høre med dem ja![emoji5] Ser jo det at det kan være lurt å ta kur så nærme opp mot innsett så mulig! men når kuren skal vare i 20 dager og jeg ikke aner hvilke syklusdag det er innsett i naturlig syklus, så blir det jo ganske vanskelig å planlegge oppstart[emoji12] samme med når man går på sprøyter, man vet jo ikke sikkert hvor mange dager det blir! Men jeg bruker å få positive EL-tester på CD17/18/19, og er blasto som skal settes inn, så jeg rekker sikkert kuren uten å ta en pausemåned også[emoji5] slik jeg har skjønt det så settes blasto inn 5 dager etter positiv EL-test[emoji5]

Så flott at du ble gravid[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Da ser det ut til at jeg trenger plan B gitt[emoji20] sendte mail og spurte om de kunne sende meg en ny resept med etternavn på, og det fikk jeg! Etternavnet mitt ender på -gård, men håper det går greit at det står -gard[emoji23][emoji23] de har jo ikke Å nedi der[emoji12]

Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men! Dere som har brukt doxylin, vet dere hvor lang holdbarhetsdato det er på den? Jeg må begynne å tenke på å hente den ut før jeg ringer inn blødning til St.Olavs, og det er jo ikke 100% sikkert at jeg får starte rett på nytt forsøk! Kan den hentes ut nå evt, og ligge en måned!?[emoji12]

Last edited:
Da fikk jeg henta ut på første forsøk og er spent på kuren! Noen som tatt kur under forsøk, eller har dere tatt det før? Bivirkninger? Er litt bekymret for soppinfeksjon, og siden man ikke skal ta melkeprodukter så kan man vel ikke ta type melkesyretabletter eller noe?

Da fikk jeg henta ut på første forsøk og er spent på kuren! Noen som tatt kur under forsøk, eller har dere tatt det før? Bivirkninger? Er litt bekymret for soppinfeksjon, og siden man ikke skal ta melkeprodukter så kan man vel ikke ta type melkesyretabletter eller noe?

Ta med mat! Eneste jeg virkelig kan anbefale! Tabletten kom i retur x10 når jeg tok den på tom mage. Og ang sopp, apoteket sa at vaginalkrem var helt ok. Men går jo an å ta melkesyretabletter midt på dagen hvis det trengs. Du kan spise/drikke melkeprodukter i løpet av dagen bare ikke rett før og etter inntak. Jeg har venta 2-3 timer med melkeprodukter :)

Lykke til!

Ta med mat! Eneste jeg virkelig kan anbefale! Tabletten kom i retur x10 når jeg tok den på tom mage. Og ang sopp, apoteket sa at vaginalkrem var helt ok. Men går jo an å ta melkesyretabletter midt på dagen hvis det trengs. Du kan spise/drikke melkeprodukter i løpet av dagen bare ikke rett før og etter inntak. Jeg har venta 2-3 timer med melkeprodukter :)

Lykke til!

Takk for tips[emoji5] da veit jeg at jeg kan bruke krem om jeg skulle trenge det[emoji1303]

Takk for tips[emoji5] da veit jeg at jeg kan bruke krem om jeg skulle trenge det[emoji1303]
Jeg kjøpte vivag kapsler og tok på kvelden og unngikk sopp[emoji106][emoji106][emoji106] Pleier alltid å få sopp av ab kurer[emoji4]

Jeg kjøpte vivag kapsler og tok på kvelden og unngikk sopp[emoji106][emoji106][emoji106] Pleier alltid å få sopp av ab kurer[emoji4]

De har jeg faktisk kjøpt[emoji1303] trodde bare ikke jeg kunne ta dem siden det var melkesyre i dem! Men da tar jeg bare AB noen timer før jeg legger meg! Så vivag skulle tas ved legging[emoji5]

De har jeg faktisk kjøpt[emoji1303] trodde bare ikke jeg kunne ta dem siden det var melkesyre i dem! Men da tar jeg bare AB noen timer før jeg legger meg! Så vivag skulle tas ved legging[emoji5]
Jepp var det jeg gjorde[emoji4][emoji106]

Melkesyre er ikke et melkeprodukt :)

Back
Topp