Er det langt til sykehuset/fødestua du skal føde på?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Bor du langt unna (i tid) sykehuset/fødestuen du skal føde på :)? Skal du føde på lokal stue eller sykehus ?
Mange her som skal ha planlagt keisersnitt eller igangsatt før termin?
Føler du deg trygg?

Jeg bor 20 min unna sykhuser i Tønsberg der jeg skal føde. Og 1 time unna Drammen sykehus. Så føler meg veldig trygg sykehusmessig :)
Om fødselen ikke går i gang av seg selv til termin, skal jeg ha PKS uken etter.

Stedet jeg kommer fra originalt er det 2 timer i bil ti nermere sykehus, og 20 min til fødestue. Så er luksus med så tette sykehus :)
 
Nei, bor så vidt innafor Oslogrensa og skal føde på Rikshospitalet. Bruker vel kanskje 20-25min på å kjøre dit.
 
Foreløpig er det riksen, så da blir det en time, men etter uke 30 om 3 uker er det tbg og da er er det 15 min:) så ikke så langt, vi blir igangsatt før termin. Så en eller annen gang får vi vel ett tidspunkt:)
 
50 min - 1 time ca her, gikk veldig greit sist så tenker ikkje noke over det :)
 
Ahahahah, det er langt uansett. Vi har fødestue i byen men jeg får ikke føde der pga fare for blodtap.
"Lokal"sykehuset er minst 2t unna om veien er perfekt.
Sykehuset jeg skal føde på er enten 30min med fly eller 6-8t unna med bil, kommer an på kjøreforholdene.
 
2 timer i bil, så det blir spennende. Har ikke flyttet dit ennå så har ikke hatt samtale med jordmor der om hva som skjer når fødsel er i gang.. går nok bra, mange som har gjort det der før meg :)
 
Jeg bor ca like langt unna Ullevål og Ahus, og Riksen er 5 min lengre unna enn de to igjen. Føler meg veldig trygg. Vi er heldige her i Oslo :)
Har fødeplass på Ullevål, og satser på spontan fødsel som sist :)
 
Tar meg max 15 min med bil. Er et sykehus. Så bor så nærme at jeg føler meg trygg mhp avstand.
 
30min kjøring cirka, kommer an på rushtider osv.
 
40 min fra ahus. Med mindre vi kommer i morgenkø, er det og mulig å kjøre inn litt tid på E6 om krise. Gikk veldig fint sist :)
 
20 min ca, viss vi tar motorveien. Krysser ALT for at det ikke er kø, ulykke eller at tuneller er stengt. Da blir det 45-50 min pga omvei.

Planen er vaginal fødsel, men vet det er økt risiko for KS, håper barna er sterke nok til å takle en vaginal fødsel.

Blir igangsatt 36+0 ish om de ikke har komt før den tid pga at de er eneggede.

Hadde styrtfødsel med nr2.. Så kanskje jeg burde ringt amk om jeg får spontan fødsel?
Er jo høyrisikofødsel.. Må huske å spørre legen på neste kontroll.

Må føde på universitetssykehuset pga tvillingfødsel, men er det det som er nærmest, så null stress sånn sett :)
 
5-10min å kjøre til Ullevål, avhenger av om det er rush. Tror vi bare tar en taxi, så slipper vi på tenkte på parkering.
 
2 mil/20 min. til Arendal hvor jeg har fødeplass. De tar imot fra 35+0, så om det blir før det eller andre komplikasjoner blir det Kristiansand. Det er 5 mil/35 min. unna.
 
Bor 20-30 minutt kjøring unna Haukeland om det ikke er kø eller stengte veier, noe det ofte er.

De stenger gjerne alle tunneller på natt pga vegarbeid, så da blir det fort 1 times kjøring.

Er ikke så altfor gale vei, men vi må ha 2 stk til å hjelpe, en som må passe ungene og en som må kjøre oss.

Hadde styrtfødsel sist, men dersom jeg ikke føler meg trygg på å bli kjørt av noen i familien, så kommer jeg til å be kk om å rekvirere ambulanse, bedre å føde i ambulansen enn i svigers sin bil :p
 
Vi har 1 t kjørevei til sykehuset hvor jeg skal føde. Enten må vi levere ungene på veien, eller så må barnevakten komme til oss. Det tar uansett ca 30 min ekstra, minst! Og så har det noe å si om en må kjøre i rushtiden... Har heldigvis gått bra de andre gangene. Veldig spent på denne som er nr. 4. Jordmoren sa at nr. 4 kunne være en luring så jeg skulle ikke begynne å dusje eller gjøre andre "unødvendige" ting når fødselen var i gang :D
 
I underkant av 10 min i bil! Men har ikke bil så må legge inn tiden det tar å få taxi :D
 
Jeg er veldig heldig med tre store sykehus maks 15 minutter unna. Har fødeplass på Rikshospitalet, hvor det utenom rushen tar ca 15 minutter. Og så er svigers fem minutter unna så de kan evt hente jr der om det er behov.

Veldig heldig der!
 
Last edited:
20-30 minutter for vår del :) synes ikke det er så gale.
 
Spørst på trafikken, er det lite så 5min men midt på dagen ca 20min
 
Back
Topp