Ehh....Jeg syns det hørtes ganske uskyldig ut, jeg.. Det skader vel ikke duene å få litt vann på seg?
Det er ikke greit! Selvsagt ikke!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ehh....Jeg syns det hørtes ganske uskyldig ut, jeg.. Det skader vel ikke duene å få litt vann på seg?
Er du seriøs nå? Det håper jeg du ikke er...Jeg syns det hørtes ganske uskyldig ut, jeg.. Det skader vel ikke duene å få litt vann på seg?
Hva om en voksen hadde løpt etter barna dine og sprutet på de med vannpistol? Barna løper for å komme seg unna, fordi de blir skremt. Det skader jo ikke barna å få vann på seg... Er det da greit? Å skremme barn bare fordi de ikke blir fysisk skadet med vann?Jeg syns det hørtes ganske uskyldig ut, jeg.. Det skader vel ikke duene å få litt vann på seg?
Poenget er ikke mengden vann. Duer tåler regn. Det er det at de skremmes av noen som løper etter dem og spruter.Jeg syntes det kommer ann på om det er liten mini-pistol-med-bitte-litt-vann eller stor vannpistol... Er ikke greit... men tror ikke jeg hadde sagt noe. Evt sett litt rart på foreldrene.
Hva om en voksen hadde løpt etter barna dine og sprutet på de med vannpistol? Barna løper for å komme seg unna, fordi de blir skremt. Det skader jo ikke barna å få vann på seg... Er det da greit? Å skremme barn bare fordi de ikke blir fysisk skadet med vann?
Du er ikke den eneste som ikke klarer å se ting fra et dyrs perspektiv. Verken her i denne tråden eller irl.
Har tidligere måtte fortelle foreldre at de må stoppe ungene sine og forklare oppførselen til både katt og hunder og vist de hvordan de trakk seg unna og føler seg truet. De klarte rett og slett ikke se at dyrene ble plaget.
En mor klarte ikke å skjønne at hunden som rygget og rygget og rygget og til slutt stod klemt inn i en vegg ikke ønsket kontakt med barna, hele kroppspråket fortalte at han ville vekk. Hun skjønte ikke at det gjorde noe fordi barna ville bare klappe og var snille. Ja men HUNDEN vil ikke bli klappet, skal vi vente til den biter? Åja nei det var en farlig hund ja? Eh nei....i utgangspunktet ikke.
En katt som løp rundt i leiligheten og prøvde å gjemme seg, nei det var visstnok bare morsom gjemsel/sisten...for barna ja!
Jeg er ikke oppvokst med dyr og det er kanskje derfor jeg ikke skjønner dette. Er veldig klar over det selv. Redd både hunder og katter også nå i voksen alder. Nettopp på grunn av den uforutsigbarheten du forklarer her.
Dyrene er jo ikke uforutsigbare eller farlige, det er mennesker som ikke klarer å lese kroppspråket deres som er skremmende for dyrene. Derfor er det viktig at barn lærer dette, og da av andre hvis foreldrene ikke klarer dette selv. Både for dyrene og for barna sin del.Jeg er ikke oppvokst med dyr og det er kanskje derfor jeg ikke skjønner dette. Er veldig klar over det selv. Redd både hunder og katter også nå i voksen alder. Nettopp på grunn av den uforutsigbarheten du forklarer her.
Dyrene er jo ikke uforutsigbare eller farlige, det er mennesker som ikke klarer å lese kroppspråket deres som er skremmende for dyrene. Derfor er det viktig at barn lærer dette, og da av andre hvis foreldrene ikke klarer dette selv. Både for dyrene og for barna sin del.
Siden det er så ille at duer og måser som kan fly bort får vann på seg, hvorfor er det da ofte mange som syns det er greit å skylle edderkopper med vann? De har ikke sjangs til å flykte like fort..
Jeg syntes synd på lusene i håret mitt fordi jeg måtte drepe de med lusekurSiden det er så ille at duer og måser som kan fly bort får vann på seg, hvorfor er det da ofte mange som syns det er greit å skylle edderkopper med vann? De har ikke sjangs til å flykte like fort..
Noen som gjør det da?Siden det er så ille at duer og måser som kan fly bort får vann på seg, hvorfor er det da ofte mange som syns det er greit å skylle edderkopper med vann? De har ikke sjangs til å flykte like fort..
Noen som gjør det da?
Jeg dreper vel og merke noen av dem, men fort da. Et mannen hjemme bærer han dem ut.
Men poenget er ikke vann, det er skremme
Jeg syntes synd på lusene i håret mitt fordi jeg måtte drepe de med lusekur
Det er jo ikke at de får vann på seg som er problemet, da misser du poenget. Både for duenes del - og for barnas del som får lov til å gjøre det.