Er det farlig med solfaktor 50??

Det er vel det at faktor 50 også blir veldig tettende på huden. Den får ikke puste skikkelig, og det er aldri noe ålreit. Husker jeg hater solkrem når jeg var yngre pga tyngden og tettheten solkrem har/hadde.

Her bruker vi faktor 30, og smører heller oftere. Er ikke redd for å være i solen, men brent skal vi ikke bli. Tenker at det er bedre å dekke seg til/holde seg i skyggen når sola er som verst, enn å smøre seg med for høy faktor.
 
Last edited:
De selger faktor 50 overslt i USA.
Der kan alle bli saksøkt så jeg tror ikke de ville gjort det om det var veldig farlig.
 
Her smører vi med 30 og 50. Det er det vi har fått av tanten min som jobber på apoteket så da er det det som blir brukt. Største gutten får soleksem om vi bruker mindre faktor.
 
Ble anbefalt faktor 50 med fysisk filter på apoteket i dag, til frøkna på 10 mnd
 
Det er vel det at faktor 50 også blir veldig tettende på huden. Den får ikke puste skikkelig, og det er aldri noe ålreit. Husker jeg hater solkrem når jeg var yngre pga tyngden og tettheten solkrem har/hadde.

Her bruker vi faktor 30, og smører heller oftere. Er ikke redd for å være i solen, men brent skal vi ikke bli. Tenker at det er bedre å dekke seg til/holde seg i skyggen når sola er som verst, enn å smøre seg med for høy faktor.
Tja, hvis du tenker på cosmica-serien for barn, så er faktor 30 i sensitive-serien mye tykkere og tettere enn faktor 50. Faktor 30 har fysisk filter og legger seg utenpå huden. 50 er tynn og smøre ut.
Så jeg vet ikke hva som da puster best?
 
Tja, hvis du tenker på cosmica-serien for barn, så er faktor 30 i sensitive-serien mye tykkere og tettere enn faktor 50. Faktor 30 har fysisk filter og legger seg utenpå huden. 50 er tynn og smøre ut.
Så jeg vet ikke hva som da puster best?
Tenkte ikke på en spesiell solkrem. De fleste er jo forskjellig også. De som inneholder mest dritt er jo de som er lettest å smøre utover.
 
Er det noen spesielle stoffer du tenker på som de inneholder?
NOEN solkremer inneholder hormonforstyrrende stoffer, nano og allergifremkallende stoffer. Finnes mange solkremtester på nettet :) Noen er tykke og andre er tynne.
Vi bruker forøvrig cosmica (synes denne er litt vanskelig å smøre) og VITAs harmoni (denne er fin og smørbar). Begge er frie for de overnevnte ulumskhetene :p
 
NOEN solkremer inneholder hormonforstyrrende stoffer, nano og allergifremkallende stoffer. Finnes mange solkremtester på nettet :) Noen er tykke og andre er tynne.
Vi bruker forøvrig cosmica (synes denne er litt vanskelig å smøre) og VITAs harmoni (denne er fin og smørbar). Begge er frie for de overnevnte ulumskhetene :p
Ja jeg vet ;-)
Tråler tester før jeg kjøper ;-)
Og disse stoffene kan være i både tynne og tykke solkremer. Og med både høy og lav faktor.

I tillegg tåler ikke ungene hva som helst. Eldste tåler ikke kremer med salicylate og octocrylene i seg, og da utelukkes mange mange solkremer. Han tåler harmoni fra vita. Den tåler derimot ikke lillesøster i år men hun tålte den i fjor.
Hun skal vi prøve Kids sin solspray til i år, men hun har blitt syk så har vært inne i tre dager nå.
Testet Kids sin på et lite område på storebror nå, og det så ut til å gå greit.

Er virkelig en Jungel der ute... :p
 
Back
Topp