Er det farlig med solfaktor 50??

Bruker ikke høyere faktor enn 30. Grunnen til at 50 ikke skal brukes er fordi huden ikke får puste så huden blir kokt under solkremen.
 
Blir selv solbrent av solkrem med faktor under 30 :p
Har hørt vi er for dårlige å smøre oss, mange andre land som anbefaler solfaktor 50, at man bør smøre seg hver time når man er i sola osv.

Hva som er rett, det tror jeg kommer an på hver enkelt :)
 
Poenget er vel at man trenger ikke være redd for sollys - det er kun det å bli brent som utvikler kreftceller, ikke å få sol på huden i seg selv.

Ang fysiske filtre så er det jo ikke å få tak i på apotek.
Enig i det, men det er fortsatt ingen grunn til å si at faktor 50 er farlig.

Mulig det ikke finnes på apotek, men det er lett å få tak i både på nett og i helsekost hvis man er opptatt av det :)
 
Har ingen kilder, men det jeg har fått informasjon om på apoteket :)
Hvilket apotek da? Står nemlig ikke noe i min utdannelse om det og rart 50 da blir anbefalt til barn og ved utenlandsreiser hvis det er farlig!
 
Enig i det, men det er fortsatt ingen grunn til å si at faktor 50 er farlig.

Mulig det ikke finnes på apotek, men det er lett å få tak i både på nett og i helsekost hvis man er opptatt av det :)
"Farlig" er vel relativt. Noen er mer nøye på allergifremkallende stoffer enn andre.
 
Teorien jeg har fått servert er at det er fordi den legger seg som en film utpå huden og dermed ikke slipper ut svette og barna kan bli overopphetet. Aner ikke om det stemmer da. Det er vel de som har fysisk filter i stedet for kjemisk.
Det kommer an på i ingrediensene i kremen, de fleste kremene på apoteket som er egnet for barn tetter ikke igjen huden.
 
Vitus apotek og apotek1 :)
Du kan godt sende pm med adressen til disse eventuelt si kommune eller lignende hvor ansatte på disse apotekene har kommet med disse påstandene, for det er faktisk alvorlig at apotekansatte kommer med uttalelser som det ikke finnes noen dokumentasjon på og som kan være til skade!
 
Jeg bruker både 40 og 50 :) Jeg blir veldig fort brun, men jeg hater å bli brent, så da funker 40-50 kjempe bra for meg :)
 
Tviler på at det er farlig, men det er vel mer potensielt skadelige kjemikalier i de solkremene med høyest faktor.
 
Du kan godt sende pm med adressen til disse eventuelt si kommune eller lignende hvor ansatte på disse apotekene har kommet med disse påstandene, for det er faktisk alvorlig at apotekansatte kommer med uttalelser som det ikke finnes noen dokumentasjon på og som kan være til skade!

Er du regionsjef eller apoteker i noen av disse kjedene?
 
Er du regionsjef eller apoteker i noen av disse kjedene?
Nei og glad for det hvis ansatte i noen av disse ansatte kommer med slike påstander.
Er derimot student for å bli apotektekniker så kildekritikk er veldig viktig!
 
Jeg har hørt at jo høyere faktor jo med kjemikalier i solkremen, samt at det som liksom er faktor 50 ikke er mer enn 30..

Her bruker vi 15 i Norden og 30 i syden.
 
Back
Topp