Er det bare meg?

Seksuelt? Når det er snakk om et lite barn? Nei du, den får du holde for deg selv.

For meg er det rett og slett unaturlig, selv om mange mener det er det naturligste i verden. Nakenhet er også sett på som naturlig men de fleste finner det fortsatt unaturlig å gå rundt nakne...

Godt vi er forskjellige, og ja, dette er virkelig et sårt tema som det er vanskelig å svare på uten å tråkke på tær, og det går begge veier, det er "feil" å ikkke amme, amme for kort tid, amme for lenge, amme offentlig osv osv... Lista er lang og meningene er mange, så det å sette en fasit her er rettbig slett umulig.

Håper alle gjør det de selv er komfortable med uten å la andres meninger spille inn i deres valg.

Jeg går naken foran min straks fireåring, er det og feil, da?

Jeg syns det er drøyt å kalle det ekkelt, og syns ikke dere er bedre enn de som syns amming av babyer er ekkelt.
 
Jeg går naken foran min straks fireåring, er det og feil, da?

Jeg syns det er drøyt å kalle det ekkelt, og syns ikke dere er bedre enn de som syns amming av babyer er ekkelt.

Nei det er ikke feil at du går naken forran ditt barn nei. Men hadde du gårt ut offentlig naken? For det blir jo sett på som naturlig, nakenhet altså... Poenget mitt er at det er stor forskjell på hva som er naturlig for folk.

Og det er stor forskjell på en 2mnd gammel baby og et barn på feks 4. Og her er det snakk om personlige meninger. Ingen her som bevisst går inn for å kalle noen ekle eller såre noen.
 
Jeg er en ekstremt avslappa ammeforkjemper :p Kunne godt tenkt meg å amme til guttungen var to år, som var anbefalt, men det stoppet på en måte av seg selv da han var 11 mnd.
Jeg synes ikke det er ekkelt om en toåringen eller treåringen ammes, men jeg har heller aldri sett det.. De som ammer så lenge fullammer jo uansett ikke, så det vil jo ikke være nødvendig å amme på caféen lengre eller lignende. Så om den lille poden får seg en styrketår morgen og kveld eller noe sånt, så er vel det bare vel å bra. Men det er nok best for barnet å slutte før førskolealder, kjenner ei som ble amma til hun ble mobbet av gjevnaldrende, da var det nok i seneste laget. Til sammenligning, så vil gjerne elefanter amme ungene sine til de er rundt 15 år, så vel de har nok til yngre unger også :p
 
Nei det er ikke feil at du går naken forran ditt barn nei. Men hadde du gårt ut offentlig naken? For det blir jo sett på som naturlig, nakenhet altså... Poenget mitt er at det er stor forskjell på hva som er naturlig for folk.

Og det er stor forskjell på en 2mnd gammel baby og et barn på feks 4. Og her er det snakk om personlige meninger. Ingen her som bevisst går inn for å kalle noen ekle eller såre noen.

Tror du jeg syns det naturlig å amme et tilfeldig voksent menneske, altså? Merkelig sammenligning som ikke passer inn.

"Unaturlig" og "ekkelt" er to ord med forskjellig betydning. Helt greit at det blir unaturlig for noen og at ikke alle vil amme i to år, men å kalle det ekkelt?
 
Tror du jeg syns det naturlig å amme et tilfeldig voksent menneske, altså? Merkelig sammenligning som ikke passer inn.

"Unaturlig" og "ekkelt" er to ord med forskjellig betydning. Helt greit at det blir unaturlig for noen og at ikke alle vil amme i to år, men å kalle det ekkelt?

Snakket ikke om at du skal amme en voksen person nei...

Men dette med ekkelt blir jo hva hver enkelt mener. Og selvfølgelig sårer det noen på samme måte som at det er sårende å feks få høre at en er dårlig mor fordi de ikke ammer... Folk må få ha sin mening uansett hvem vei den går.
 
Jeg er ikke sånn, og syns folk kan holde kjeften igjen om det temaet. Det er et ømt tema og folk får gjøre akkurat slik som de vil.

Og ett år er en veldig merkelig maksgrense.

Dere som syns det er ekkelt, hva gjør det så ekkelt? For jeg tipper dere forbinder det med noe seksuelt, bevisst eller ubevisst.
Har absolutt ingenting med seksualitet å gjøre, herremin, vi snakker da fortsatt om et lite barn! :-O
 
Snakket ikke om at du skal amme en voksen person nei...

Men dette med ekkelt blir jo hva hver enkelt mener. Og selvfølgelig sårer det noen på samme måte som at det er sårende å feks få høre at en er dårlig mor fordi de ikke ammer... Folk må få ha sin mening uansett hvem vei den går.

Det var sarkasme.

Som sagt, da er man ikke bedre enn de som sier æsj av amming av babyer.
 
Syntes selv grensen går ved 1 år pluss minus..
Min mor ammet min bror til han var 4... Mest pga reisevei til og fra jobb (redusert arbeidstid) men æsj!
 
Jeg ammet yngste til hun var nesten 2 år jeg :-D
Og det var ikke det minste unaturlig for oss.

Men det siste året vi ammet så var det jo bare hjemme, og ingen kunne si noe på det.
Ammet ikke mye utenfor hjemmet generelt i grunnen. Ikke pga jeg følte det ukonfortabelt, men jeg fløy ikke rundt støtt og stadig.

Jeg synes det er merkelig at noen synes det er ekkelt når det gjelder et lite barn, men jeg håper at folk får gjøre som de selv vil uten at andre skal legge seg oppi det.
 
Har absolutt ingenting med seksualitet å gjøre, herremin, vi snakker da fortsatt om et lite barn! :-O

Si ikke det. Kan være ubevisst fordi samfunnet er så oppslukt av sex, så det forundrer meg ikke. Jeg mener ikke at man tenker sex av å se en toåring bli ammet, men at det kanskje ligger i bunn for at noen syns det er ekkelt. For ingen kan skikkelig svare meg på hva som faktisk gjør det ekkelt. Har vært i en slik diskusjon før.
 
Folk må få gjøre som de vil, men for meg hadde vært helt feil å skulle amme toåringen min! Hun kan jo snakke og spise samme mat som oss jo!
 
Back
Topp