Er dere aktive under svangerskapet?

Missie

Forelsket i forumet
VIP
Januarlykke 2020
Er dere aktive under svangerskapet, eller er dere mye i ro? Selv går jeg flere mil hver helg, og endel turer ellers i uka.

Kondisen og utholdenheten er ikke den samme lenger, så tar meg bedre tid enn ellers med pauser mellom slagene. Både i skog, fjell og mark :happy:
 
Prøver å være så mye aktiv som mulig men sliter litt med ryggen.. Foreløbig har jeg en Yoga økt i uken, en styrke økt og prøver å gå 2-4 turnering uken litt av henging av tid og vær.. Kjenner og på de dagene hvor jeg beveger meg lite,sover jeg veldig dårlig .. Så aktivitet er motivasjon til god søvn og
 
Jeg var veldig aktiv før svangerskapet . Men har holdt meg til tur daglig nå som jeg har slitt mye med kvalme. I tillegg har jeg ikke lov å løfte noe særlig pga bukmusklaturen ikke er gått tilbake og jeg har høy fare for prematur. Så skulle vell egentlig ønske jeg var mye mer aktiv enn hva jeg klarer nå.
 
Før jeg ble gravid, gikk jeg og ventet på operasjon for min brukne storetå.. opererte i mai, måtte være i ro i tre uker, og fant ut like etterpå at jeg var gravid. Så har vært LITE trening på meg på en stund, og eeenda vanskeligere å trene nå som jeg blir sliten av ALT. Utroligvis nok ikke gått noe særlig op i vekt..! Men! I dag skal jeg på svømmetrening. Fant ut at jeg mååå trene noe, men kan ikke gå rett på den vanlige tunge styrketreningen når jeg ikke har trent på LENGE.. Og svømming er fint for heeele kroppen og graviditet :D
Går litt turer i skog og mark også da, med og uten bikkja :) Uten bikkja på soppturer, hehe.
 
Jeg er altfor lite aktiv, det er bare så vanskelig å finne tid! Jobber jo hele dagen, så er det henting i bhg + lage/spise middag, og hvis det ikke er jeg som legger treåringen må jeg gjerne ta igjen litt jobb eller gjøre husarbeid, og så rekker jeg akkurat å spise et par knekkebrød til kveldsmat før jeg legger meg klokka ni for å få nok søvn :oops: Hadde liksom store planer om å gå tur på kveldstid, men det er jo alltid noe annet som må gjøres! Hadde også tenkt til å melde meg på yogakurs, men har ikke funnet noe som passer med hverdagen min ennå dessverre.

Men jeg sykler til og fra barnehage og jobb hver dag da, så det er jo bedre enn ingenting!
 
Jeg prøver å gå tur hver dag:) Om det så bare er en liten tur:)
 
Begynt å komme igang på trening igjen nå endelig! Styrketrening :)
3-4 ganger i uken og med lettere kg enn før men kommer meg da i veien :)
 
Begynt å trene igjen nå. Målet er iallefall 3 ganger i uka på studio,og være aktiv ellers.
 
Prøver, men er mye hjemme alene med 3åringen, og jobber turnus med altfor mange kveldsvakter i uka, så døgnet har rett og slett ikke nok timer :( Gleder meg til permisjon og masse trilling ❤️
 
Jeg trener fortsatt CrossFit, men har gått ned til 3-4 ganger i uka, og intensiteten er mye lavere. Jeg syns det er deilig å slippe og presse seg og ta seg helt ut. Det er også en del øvelser som begynner å bli annerledes. Bekkenet og kjernen føles ustabilt og magen begynner nesten å bli litt i veien allerede :happy:
 
Jeg har måtte slutte med løping. Men spinning fungerer helt supert for meg nå... Så nå bare nyter jeg at jeg kan det så lenge det varer :smug: så er det styrke i tillegg... ;)
 
Her er det daglige gjøremål med jobb 3 barn og litt skole. Pluss at vi har ku og sau. Sitter ikke mye stille i løpet av dagen men ingen trening heller ;) Sanket sau et par dager på fjellet denne uka da, deilig ♡:)

Tydeligvis mange flinke her!!
 
Ikke aktiv nok, så skal definitivt bli flinkere. Blir så sliten etter jobb, selv om det er en jobb hvor jeg sitter foran en skjerm hele dagen, så må prøve å tvinge meg selv til å være mer aktiv.
 
Henter i barnehagen hver dag, og må gå fra bussen litt i hver ende på vei til fra/jobb. Blir vel omtrent 4 km gange hver dag. Prøver å gjøre noe aktivt i helgene.
 
Jobber i klesbutikk, så jeg står og går 6-8 timer uten å sitte. Kjenner det er nok. Men driver med oppussing hjemme, så er ikke mye rolig. Kroppen sier godt i fra at jeg må ta pauser innimellom.
 
Her er det ikkje så mykje trening. Men går på pilates 1 gong i veka og går eindel i kvardagen. Kjenner det er veldig lett å vere litt ekstra lat no som eg vert fortare andpusten og sliten. Men merkar og at eg får mykje energi og føler meg bra etter pilates :)
 
Tenker at dere som har fullt opp med barn og eller jobb får godt med trening bare av hverdagen:) Snakket litt med jordmor og psykolog om dette, og de mente begge to at aktivitet som kommer av hverdagen fort er nok. Trenger ikke være så mye fiksfaks nå som vi er gravide. Jeg er altfor dårlig med treninga nå:sorry: Har så lite energi og "driv" Gleder meg til det blir skiføre, det er alt som står i hodet på meg for tiden. Prøver å ha noen økter hjemmetrening i uka, pluss yoga. Men blir ofte 1 eller ingen økter:facepalm: Bruker å ha en gåtur på en times tid de dagene jeg har fri på jobb. Går og står mye fra jobb, så de dagene jeg er der tenker jeg det er lov til å droppe turen hvis jeg er sliten;) Har hatt dårlig samvittighet for dette med lite trening i svangerskapet, men prøver å tenke at litt er bra nok:rolleyes:
 
Jeg har ME, så har nok med å holde meg i jobb så lenge som mulig, samt familielivet med 2 gutter her hjemme. :) driver også med rydding her hjemme som krever en del. Må jo klargjøre skapplass og plass til seng etc til den lille :Heartred
 
Back
Topp