Er barna med å baker til jul?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Baker dere med barna deres? Hva baker dere?

Akkurat nå sitter jenta mi å lager pepperkakelandsby.. Brukt to ettermiddager på å lage stjerner som skal bli trær og dyr samt støtter til dyrene. Og nå sitter hun å limer alt sammen med limpistol.. Og jeg tenker i mitt stille sinn at det var lettere når hun var yngre, for da fant hun ikke på så mye rart.. :love017:scratch:santa
 
Vi har så godt som sluttet å bake, for jeg gidder ikke å sitte der med 3kg pepperkakedeig som jeg må bake ut, fordi de går lei etter det første brettet.

Baker litt småtteri som spesielt jentene liker å være med på da.
 
De var med på ett brett pepperkaker før de gikk lei. Same procedure as last year, miss Sophie? Same procedure as EVERY year, James... til neste år blir det kun en miniporsjon deig.
 
Ja så klart! Syns det er en veldig koselig aktivitet å gjøre sammen med barna i jula. Sette på julemusikk og bake og pynte pepperkaker og kakemenn sammen med barna :happy::Heartred
 
Vi skal bake kakemenn med frøkna for første gang iår, hun viser veldig interesse for å være med på matlaging, så gleder meg:D
 
Ja, vi baker pepperkaker sammen med bestemor og tante x2, da går det unna :p også lager vi litt kjeks og div konfekt her hjemme sammen.
 
Min synes det er veldig stas, så vi baker masse :) Var vel først i fjor at han virkelig synes det var stas å være med. Nå er han 4 år og blitt ganske flink synes jeg :D
 
Jaa, synes det er så koselig å bake sammen :) har laget pepperkaker og i helgen blir det pepperkakehus :)
Planen er å bake serinakaker og nonstop-kjeks også :) han er snart 3 og veldig glad i å bake
 
Baker ikke. Jeg gidder ikke og eldstemann gidder ikke:p Begge to har bakt pepperkaker i bhg. Det får holde.
 
Vi blir bedt bort til besteforeldre og oldeforeldre for baking. Så det holder:)
 
"Hjelper" litt til, men spiser for det meste deigen. Blir nok mer spennende neste år :)
 
For engangs skyld tok de hånd om hele pepperkakedeigen selv og lurte på om vi kunne lage mer i morgen. Minste har brukt de største formene og eldste har laget hus, så da blir det en runde til i morgen før vi pynter husene. Ellers så er det flere kaker vi lager sammen og ett par jeg lager helt selv...
 
Ja eg elskar att baka så barnen får alltid vara med och baka. Imon ska vi baka noet de har lust på
 
Vi har bakt kakemenn og pepperkaker :)
 
Idag har vi baka oreokulor bountykuler og snikkerkake;) så baker vi sandnötter og kolakakor imon :)
 
Ja, det er de såklart :) Idag har vi laget amerikanere og risboller :) En annen dag skal vi lage peanøttkjeks og muligens karameller.
 
Jaaa det er så koselig å bake sammen :happy::santa
Pepperkaker, kakemenn, sandkaker, kokosmakroner, sjokoladekuler og popsboller. :thumleft
 
De var med på ett brett pepperkaker før de gikk lei. Same procedure as last year, miss Sophie? Same procedure as EVERY year, James... til neste år blir det kun en miniporsjon deig.
Hahahaha!!!! Herlig!

Mine baker så mye at vi nå er oppe 3 fulle bokser med pepperkaker. Ikke vet jeg hva de skal med så mye, tenker det blir mye pip-pip mat uti mars en gang :p
 
Baker alltid pepperkaker med barna, resten baker jeg selv da de er på skole og bhg.
 
Back
Topp